Het is nu vr 29 maart 2024, 07:09


Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Tomv65

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 aug 2017, 14:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtvr 05 jan 2018, 01:30

Ik ben benieuwd...

Had mijn Ampera-E amper 1 dag en had al een 56-waar-50 bon te pakken. Nounou, domdom en zondezonde maar ojee wat is dit een verleidelijke scheurbak soms. Nog meer mensen met dit "probleem"? Eerlijk opbiechten! :angel:
Valt mij trouwens op dat je (met name in sport modus) soms echt moeite moet doen om 'm keurig recht te houden, je hebt het idee dat de voorwielen enigzins zelfstandig worden bij volgas met goeie grip. Man man wat een gevaarlijk leuke auto...

T
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtvr 05 jan 2018, 06:54

Uh, hoe bedoel je? :oops:

Gistermorgen, eerste trip naar het werk in míjn E. Sta ik netjes rechts vooraan bij een stoplicht, komt er zo'n (ook PSA) GTI-tje naast mij staan. Je weet wel, met zo'n uitlaat met ongeveer dezelfde diameter als ons stuur. Bij groen gaat hij er als een gek vandoor, met alle kabaal van dien. Best mooi hoor, maar niet om 06:30 in de morgen. Dus ik laat maar wat afstand tussen ons ontstaan.

Bij het volgende stoplicht kwam hij toch maar netjes achter mij staan :lol:


Offline

EL-Nino-1980

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: ma 04 dec 2017, 12:38
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtvr 05 jan 2018, 09:05

Ik ben heel blij met het "Limit" knopje op het stuur.
Het blijft bij stoplichten wel altijd heel verleidelijk om snel op te trekken met zo'n snelle jongen naast je.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtza 06 jan 2018, 18:57

Ach, de sensatie van 100% koppel bij optrekken went snel en dan verveelt het. De sport om zuinig te rijden, neemt dan de overhand. Zo'n beetje elke EV heeft een snelheidsbegrenzer of ECO-stand. Dat scheelt.

Ik kan uit ervaring vertellen dat je met een sportieve Italiaan meer bekeuringen krijgt dan met een EV.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtzo 07 jan 2018, 13:16

Alex schreef:Ik kan uit ervaring vertellen dat je met een sportieve Italiaan meer bekeuringen krijgt dan met een EV.


Kan me hierbij aansluiten, heb nu na 2,5 jaar ZE rijden weer een snelheidsovertreding gekregen begaan met de Zoe (na correctie 3 km te hard), met mijn DS5 Hybrid waren dat er zeker 3 per jaar en zelfs met de hobby Saab turbo waarmee ik nog geen 3.000 km per jaar rijdt 'scoor' ik er altijd wel 1 per jaar een prent mee.

ZE rijden is dus eerder goed dan slecht voor wat betreft de stroom van geld richting het CJIB :-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtzo 07 jan 2018, 23:23

NeufegliseThierry schreef:Kan me hierbij aansluiten, heb nu na 2,5 jaar ZE rijden weer een snelheidsovertreding gekregen begaan met de Zoe
De 0 - 100 tijd van de E is ongeveer half zo lang als die van de Zoe. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat een Zoe zijn bestuurder íets minder uitdaagt dan de E.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtma 08 jan 2018, 10:38

Anko schreef:De 0 - 100 tijd van de E is ongeveer half zo lang als die van de Zoe. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat een Zoe zijn bestuurder íets minder uitdaagt dan de E.


Heeft hier niks mee te maken. Snelheidsovertredingen loop ik niet op door te hard optrekken (dat kan prima binnen bestaande limieten) maar door te hard rijden. Omdat je met een ZE voertuig hier letterlijk mee op de feiten gedrukt wordt (je ziet je actieradius slinken) haal je het wel uit je hoofd om 20 tot 30 km boven de limiet te gaan rijden (voor zover het voertuig al niet lager afgeregeld is qua topsnelheid).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtma 08 jan 2018, 10:54

NeufegliseThierry schreef:
Anko schreef:De 0 - 100 tijd van de E is ongeveer half zo lang als die van de Zoe. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat een Zoe zijn bestuurder íets minder uitdaagt dan de E.


Heeft hier niks mee te maken. Snelheidsovertredingen loop ik niet op door te hard optrekken (dat kan prima binnen bestaande limieten) maar door te hard rijden. Omdat je met een ZE voertuig hier letterlijk mee op de feiten gedrukt wordt (je ziet je actieradius slinken) haal je het wel uit je hoofd om 20 tot 30 km boven de limiet te gaan rijden (voor zover het voertuig al niet lager afgeregeld is qua topsnelheid).



Klopt inderdaad voor mij ook. Kan er natuurlijk nog weinig van zeggen nog niet echt lange ervaring mee. We hebben dan de ampera afgelopen zomer 2 dagen gehad en dan merkte ik dat ik toch op de zuinig toer ging. Net onder de 80. Overal net onder.
Bijvoorbeeld niet via de provinciale weg naar de super. Maar even een stukje dijk. Dat is dan zeg mar 60km per uur.
Even de accu sparen.
Ding heeft power zat om snel weg te zijn. En dat deden we eigenlijk niet.
Ook de vrouw betrapte ik hierop. Die eigenlijk toch wel van flink doorrijden houd. Je bent veel meer bezig om km's uit de accu te halen dan haantjes gedrag.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtma 08 jan 2018, 11:38

Anko komt net uit een tuinhuisje op wielen :lol:

0-60 in de Ampera in sport dat was 5 jaar geleden lol, maar voor velen inmiddels gelukkig al wel did it done it been there.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Berichtma 08 jan 2018, 11:56

NeufegliseThierry schreef:Omdat je met een ZE voertuig hier letterlijk mee op de feiten gedrukt wordt (je ziet je actieradius slinken) haal je het wel uit je hoofd om 20 tot 30 km boven de limiet te gaan rijden (voor zover het voertuig al niet lager afgeregeld is qua topsnelheid).
Tsja, de ZOE is niet alleen iets minder vlot, maar heeft in jouw geval (vooralsnog) ook nog eens ongeveer eenderde van de accu capaciteit. Dan snap ik het wel. Ik heb ruim vier jaar Outlander PHEV achter de rug. Ik was bijna religieus wanneer het aankwam op zoveel mogelijk elektrisch rijden, resulterend in een lifetime benzine verbruik van 3.7 l/100 km over 140.000 km, waarvan 10% met een caravan van 1500 kg. Dus ik weet alles en meer van het 'tot het elektrische gaatje willen gaan'. Heb vele winterdagen met de kachel uit gereden om maar te voorkomen dat de motor aan zou slaan op tripjes die in principe binnen elektrisch bereik lagen. Maar hier gaat het niet om de ZOE of de Outlander, hier gaat het om de E. Met een accu capaciteit van 60 kW is actieradius in heel veel gevallen geen issue meer en is het dus ook nauwelijks een probleem om 'eens een keer door te halen'. Tsja, totdat je een prent krijgt, natuurlijk :mrgreen:

NeufegliseThierry schreef:Heeft hier niks mee te maken. Snelheidsovertredingen loop ik niet op door te hard optrekken (dat kan prima binnen bestaande limieten) maar door te hard rijden.
Denk je serieus dat er geen relatie is tussen snel op kunnen trekken en te hard rijden? Zeker in de bebouwde kom zal die er toch echt wel zijn. Zie mijn verhaaltje over mijn stoplicht avontuur van 5 januari. Met mijn Outlander had ik dat wel uit mijn hoofd gelaten. Ten eerste omdat ik toch niet kon winnen en ten tweede omdat dat onvermijdelijk zou hebben geresulteerd in het starten van de motor. Met de E is dat een heel ander verhaal. Geloof maar dat ik harder ging dan toegestaan en dat dat heel veel te maken had met de 0 - 100 tijd.


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron