NeufegliseThierry schreef:Omdat je met een ZE voertuig hier letterlijk mee op de feiten gedrukt wordt (je ziet je actieradius slinken) haal je het wel uit je hoofd om 20 tot 30 km boven de limiet te gaan rijden (voor zover het voertuig al niet lager afgeregeld is qua topsnelheid).
Tsja, de ZOE is niet alleen iets minder vlot, maar heeft in jouw geval (vooralsnog) ook nog eens ongeveer eenderde van de accu capaciteit. Dan snap ik het wel. Ik heb ruim vier jaar Outlander PHEV achter de rug. Ik was bijna religieus wanneer het aankwam op zoveel mogelijk elektrisch rijden, resulterend in een lifetime benzine verbruik van 3.7 l/100 km over 140.000 km, waarvan 10% met een caravan van 1500 kg. Dus ik weet alles en meer van het 'tot het elektrische gaatje willen gaan'. Heb vele winterdagen met de kachel uit gereden om maar te voorkomen dat de motor aan zou slaan op tripjes die in principe binnen elektrisch bereik lagen. Maar hier gaat het niet om de ZOE of de Outlander, hier gaat het om de E. Met een accu capaciteit van 60 kW is actieradius in heel veel gevallen geen issue meer en is het dus ook nauwelijks een probleem om 'eens een keer door te halen'. Tsja, totdat je een prent krijgt, natuurlijk
NeufegliseThierry schreef:Heeft hier niks mee te maken. Snelheidsovertredingen loop ik niet op door te hard optrekken (dat kan prima binnen bestaande limieten) maar door te hard rijden.
Denk je serieus dat er geen relatie is tussen snel op kunnen trekken en te hard rijden? Zeker in de bebouwde kom zal die er toch echt wel zijn. Zie mijn verhaaltje over mijn stoplicht avontuur van 5 januari. Met mijn Outlander had ik dat wel uit mijn hoofd gelaten. Ten eerste omdat ik toch niet kon winnen en ten tweede omdat dat onvermijdelijk zou hebben geresulteerd in het starten van de motor. Met de E is dat een heel ander verhaal. Geloof maar dat ik harder ging dan toegestaan en dat dat heel veel te maken had met de 0 - 100 tijd.