Het is nu do 28 maart 2024, 10:12


Stoelen van de Ampera-E

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Stoelen van de Ampera-E

Berichtdo 11 jan 2018, 08:43

Op basis van wat er op de Amerikaanse Chevy Bolt forums te lezen viel en valt was op voorhand al te verwachten dat de voorstoelen van de E niet 'ieders smaak' zouden zijn. Persoonlijk vind ik ze, naar een weekje rond rijden, .... nogal ruk. Ik ben niet verrast, maar wel op zoek naar een oplossing. Voor nu maar even een kussen van een tuinstoel op de bestuurdersstoel gelegd. Zijn er mensen met een E die dit probleem ook ervaren en al over een meer structurele oplossing hebben nagedacht?


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Daar is hij dan: het stoelen topic

Berichtdo 11 jan 2018, 09:58

Anko schreef:Op basis van wat er op de Amerikaanse Chevy Bolt forums te lezen viel en valt was op voorhand al te verwachten dat de voorstoelen van de E niet 'ieders smaak' zouden zijn. Persoonlijk vind ik ze, naar een weekje rond rijden, .... nogal ruk. Ik ben niet verrast, maar wel op zoek naar een oplossing. Voor nu maar even een kussen van een tuinstoel op de bestuurdersstoel gelegd. Zijn er mensen met een E die dit probleem ook ervaren en al over een meer structurele oplossing hebben nagedacht?


Wellicht bij een autostoelen fabrikant langs die ze op maat maken voor een structurele oplossing.
Zoals bijvoorbeeld:
Bij deze firma kun je ook terecht voor aanpassingen aan je huidige stoel: https://www.autostoelen.eu/

NIeuwe stoel: http://www.bcs-europe.nl/producten/cate ... tostoelen/


Offline
Avatar gebruiker

FrankS1966

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: vr 22 sep 2017, 11:55
  • Woonplaats: Helmond
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Daar is hij dan: het stoelen topic

Berichtdo 11 jan 2018, 11:13

Ik heb er nu bijna 12000 km op doorgebracht. Mijn rug is niet mijn sterkste punt, maar tot dusverre heb ik er geen enkele last van.


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Daar is hij dan: het stoelen topic

Berichtdo 11 jan 2018, 12:53

https://www.youtube.com/watch?v=2dgxWTOnVn8
Deze kerel heeft extra foam in de stoel gestopt.
Ik vraag mij wel een beetje af hoe dit gaat werken icm de stoelverwarming.

Ik ga het niet uitproberen, want ik denk dat de leasemaatschappij er geen fan van gaat zijn :shock:


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Daar is hij dan: het stoelen topic

Berichtdo 11 jan 2018, 14:34

FrankS1966 schreef:Ik heb er nu bijna 12000 km op doorgebracht. Mijn rug is niet mijn sterkste punt, maar tot dusverre heb ik er geen enkele last van.
Ja, bijzonder is dat. Op basis van wat je kunt lezen op de Bolt fora lijken mensen of juist heel negatief of juist best wel positief. Ik zelf voel mijn onderrug tegen de binnenkant van de kunststof achterkant van de rugleuning duwen, net alsof er helemaal geen vulling is, maar enkel de leren bekleding. Doet op een gegeven moment gewoon zeer, waardoor je gespannen gaat zitten, met alle gevolgen van dien. Ook het achterste deel van de zitting lijkt wel 'doorgezakt'. Mijn vrouw heeft dezelfde ervaring m.b.t. de bijrijdersstoel.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Daar is hij dan: het stoelen topic

Berichtdo 11 jan 2018, 14:35

Steven schreef:Ik ga het niet uitproberen, want ik denk dat de leasemaatschappij er geen fan van gaat zijn :shock:
Ik kan zien hoe dat een probleem gaat zijn. Andersom kun je ze er misschien wel op aanspreken (als je last hebt tenminste)?


Offline

EL-Nino-1980

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: ma 04 dec 2017, 12:38
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Daar is hij dan: het stoelen topic

Berichtdo 11 jan 2018, 14:48

Ik ben zelf 2.02meter lang en heb in verleden vaak rugklachten (hernia) gehad.
Hiervoor had ik een E-Golf, voor mijn lengte veel te laag en erg zachte stoelen en kwam hier na lange ritten (voor zover het geringe rijbereik dit toeliet) echt gebroken uit.
De stevige hoge stoelen in de Ampera bevallen mij uitstekend ook bij lange ritten en heb er totaal geen klachten over.


Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Daar is hij dan: het stoelen topic

Berichtvr 12 jan 2018, 00:05

EL-Nino-1980 schreef:..... De stevige hoge stoelen in de Ampera bevallen mij uitstekend ook bij lange ritten en heb er totaal geen klachten over.
Zelfde ervaring. En ook tig keer beter dan mijn oude trouwe ampera (1.90m), ook achterin lekker ruimte voor mijn benen
Laatst bijgewerkt door NiekValk op vr 12 jan 2018, 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Stoelen van de Ampera-E

Berichtvr 12 jan 2018, 07:27

Ja, apart is dat. Ook op de Bolt forums zie je dat er flink wat mensen heel enthousiast zijn over de stoelen. Soortgelijke commentaren, als de twee hier boven. Terwijl er daarnaast dus ook veel mensen zijn die aangeven het helemaal niets te vinden. Vandaar ook mijn nadruk op "niet ieders smaak" en "persoonlijk", omdat ik er van uit ging dat er ongetwijfeld mensen zouden zijn voor wie stoelen (meer dan) prima zouden zijn.

Mijn dealer vind ze overigens ook prima :lol: :lol:


Offline

EL-Nino-1980

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: ma 04 dec 2017, 12:38
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Stoelen van de Ampera-E

Berichtza 13 jan 2018, 20:57

Ze zijn wat aan de smalle kant dus wellicht zijn ze voor wat stevig gebouwde mensen niet comfortabel.


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten