Het is nu do 28 maart 2024, 14:15


route plannen langs laadpalen

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: route plannen langs laadpalen

Berichtwo 25 okt 2017, 15:22

Ervaring met laadpassen/laadapp en tarieven?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

FrankS1966

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: vr 22 sep 2017, 11:55
  • Woonplaats: Helmond
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: route plannen langs laadpalen

Berichtwo 01 nov 2017, 13:00

Heeft iemand ervaring met https://www.plugshare.com/ ?


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: route plannen langs laadpalen

Berichtwo 01 nov 2017, 19:57

eens gekeken.... niet nauwkeurige genoeg bij ons,in belgie,ben je het best met chargemap


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: route plannen langs laadpalen

Berichtwo 01 nov 2017, 20:26

FrankS1966 schreef:Heeft iemand ervaring met https://www.plugshare.com/ ?

Mist in elk geval de nieuwe laadpalen van het afgelopen jaar in mijn omgeving. Dan is The New Motion by far the best.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

FrankS1966

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: vr 22 sep 2017, 11:55
  • Woonplaats: Helmond
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Op en neer naar Parijs

Berichtzo 14 jan 2018, 14:55

Ik wil eind april met mijn gezin een paar dagen naar Disneyland Parijs gaan. Bij voorkeur gaan we met de Ampera-e (als het echt niet anders kan, zouden we de Fiat 500 van mijn vrouw kunnen nemen), maar dan wil ik wel tevoren een aantal laadpunten op de route bepalen. Volgens mij is er in Disneyland zelf geen optie om te laden (wat op zich al opmerkelijk is), maar langs de route (Eindhoven - Antwerpen - Gent - Kortrijk - Parijs) wel. Op welke manier / welke app / site kun je het beste de laadpunten hiervoor bepalen? Mijn New Motion pas (via leasemaatschappij) werkt alleen in Nederland, dus zal een aparte pas moeten aanschaffen. Welke is daarvoor het meest geschikt?


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Op en neer naar Parijs

Berichtzo 14 jan 2018, 15:29

kijkt met chargemap,in denk dat je kan laden in disneyland.
chargemap heeft een" universele" pass die werkt met een antaal leverancier,thenewmotion pass werkt ook in belgie,maar met enkele leverancier.


Offline
Avatar gebruiker

FrankS1966

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: vr 22 sep 2017, 11:55
  • Woonplaats: Helmond
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: route plannen langs laadpalen

Berichtma 15 jan 2018, 12:05

Chargemap blaast wel hoog van de toren dat het gratis is, er geen abonnementen noodzakelijk zijn, etc. Maar als je dan een "gratis" pas aan wil vragen, moet je wel het welkomstpakket aanschaffen, voor €19,90. Geen goede binnenkomer.


Offline
Avatar gebruiker

FrankS1966

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: vr 22 sep 2017, 11:55
  • Woonplaats: Helmond
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Op en neer naar Parijs

Berichtza 28 apr 2018, 10:31

FrankS1966 schreef:Ik wil eind april met mijn gezin een paar dagen naar Disneyland Parijs gaan. Bij voorkeur gaan we met de Ampera-e (als het echt niet anders kan, zouden we de Fiat 500 van mijn vrouw kunnen nemen), maar dan wil ik wel tevoren een aantal laadpunten op de route bepalen. Volgens mij is er in Disneyland zelf geen optie om te laden (wat op zich al opmerkelijk is), maar langs de route (Eindhoven - Antwerpen - Gent - Kortrijk - Parijs) wel. Op welke manier / welke app / site kun je het beste de laadpunten hiervoor bepalen? Mijn New Motion pas (via leasemaatschappij) werkt alleen in Nederland, dus zal een aparte pas moeten aanschaffen. Welke is daarvoor het meest geschikt?


We hebben de knoop doorgehakt en zijn toch maar met de Ampera-e gegaan. Vanuit Helmond naar Disneyland Parijs (Hotel New York) en na 2 overnachtingen weer terug. 460 km enkele reis. Normaal gesproken zouden we een stop maken bij Van der Valk in Nazareth (B), maar de laadpaal daar is maar 25 kW. Dus doorgereden tot aan Seclin aan de A1 (ca. 230 km van huis) en daar 45 minuten aan een 50 kW lader gestaan. Het laden ging daar wat langzamer dan ik verwacht had, maar het was voldoende om het tot eindbestemming te halen. Echter, omdat we geen duidelijkheid hadden of er in Disneyland geladen kon worden, vlak voor Parijs aan de A1 nog 20 minuten bijgeladen, zodat we op de terugweg geen probleem zouden hebben het tot een snellader aan de route te halen.

Bij Hotel New York bleek wel een (gratis) laadmogelijkheid te zijn. Weliswaar geen Mennekes aansluiting, maar een enkelvoudige paal met 4 standaard EU stopcontacten. Daar past de kabel met omvormer uiteraard op, al gaat het laden langzaam. Wel even de hulp vragen bij valet-parking, want die moeten de paal met een sleutel openen. Gearriveerd met 28%, na 48 uur was de Ampera-e volledig opgeladen, dus met volle accu eergisteren de terugreis aanvaard. Wederom gestopt bij Seclin aan de A1 (aan de andere kant van de snelweg nu, uiteraard) en daar ca. 40 minuten geladen. Helaas was de keuken van het wegrestaurant nog niet geopend (vreemd, aangezien het 17.20 uur was), dus moeten volstaan met koffie of automatensoep. Accu was daarna voldoende opgeladen om het ruimschoots tot thuis te halen, met nog ca. 30 km actieradius resterend.

Al met al prima gegaan dus, met 1 opmerking: de snelladers aan de Franse A1 hebben maar 1 aansluiting; deze waren nu beschikbaar, maar in het hoogseizoen zal dat een stuk problematischer zijn. Ik heb overigens een privé pas gebruikt van NewMotion.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: route plannen langs laadpalen

Berichtzo 29 apr 2018, 11:27

Dank voor het delen. Wie weet komt het ooit nog van pas.


Vorige

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron