Newbie
- Berichten: 24
- Geregistreerd: ma 15 jan 2018, 14:52
- km-stand: 12000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Hallo mede Ampera rijders,
Ik ben Paul en sinds november 2017 rijd ik in een Ampera-e (ex demo met 4k op de teller). Inmiddels heb ik sinds gisteren 12k op te teller.
Thuis op de oprit staat een EV-Box, de H-line met 32A module. In de meterkast (3x25A aansluitwaarde) is deze aangesloten op op 2x16A groep. Door middel van een Maxem verdeler wordt maximaal 25A gebruikt, waarbij eerst gekeken wordt naar de andere gebruikers op deze fase. Tot nu toe bevalt deze constructie prima en wordt er meestal met 5+kW geladen.
De paal staat niet gepubliceerd op de kaarten omdat hij op eigen terrein staat, maar kan wel andere laadpassen accepteren. Andere forumleden zijn bij deze welkom om bij mij bij te laden als ze anders niet thuiskomen vanuit het mooie Goingarijp (in de buurt van Joure)
Ik ben een leaserijder. Een normale werkweek bestaat uit drie dagen een afstand van 2x 30km en twee dagen een afstand van 2x 150km. Ik had gehoopt die laatste afstand te kunnen doen zonder op locatie of onderweg bij te moeten laden. Tot mijn grote teleurstelling is dit tot nu toe ondanks mijn inspanning zo zuinig mogelijk te rijden niet gelukt.
Verder is mijn ervaring met elektrisch rijden tot nu toe positief. Ik vind de auto lekker rijden. Ik ben groot fan van de L stand en vind het een uitdaging om ook voor de langere afstand de Ampera-E te pakken en dan bij aankomst te zorgen voor voldoende stroom voor de terugweg (we hebben ook nog een benzine auto op de oprit staan, maar die blijft als het aan mij ligt lekker staan).
De stoelen, de software en de on star diensten vind ik niet om naar huis te schrijven. Ook bleek mijn auto geleverd met een ontbrekend deurrubber, waardoor hij in het begin erg veel lawaai maakte. Ik heb regelmatig last van onderbroken laadsessies (ook bij andere palen dan de mijne) en de indicatie van de resterende laadtijd zit er gemiddeld zo'n 10 tot 23 uur naast (!). Wellicht ook hierdoor heb ik de auto nog niet kunnen instellen om te laden tijdens daltarief.
Voor deze euveltjes staat de auto vandaag voor de 2de maal bij de dealer.
Ik hoop dat ze alles kunnen oplossen, want als dat zo is wil ik nooit meer anders rijden dan EV!
Ik ontdekte dit forum pas deze week en heb al meerdere nuttige tips ontdekt (Home knop ingedrukt houden om terug te gaan naar Navigatie en hoe het geluidsalarm uit te zetten wat de buurt midden in de nacht wakker maakte bij een onderbroken laadsessie). Bedankt hiervoor!
groeten,
Paul
Ik ben Paul en sinds november 2017 rijd ik in een Ampera-e (ex demo met 4k op de teller). Inmiddels heb ik sinds gisteren 12k op te teller.
Thuis op de oprit staat een EV-Box, de H-line met 32A module. In de meterkast (3x25A aansluitwaarde) is deze aangesloten op op 2x16A groep. Door middel van een Maxem verdeler wordt maximaal 25A gebruikt, waarbij eerst gekeken wordt naar de andere gebruikers op deze fase. Tot nu toe bevalt deze constructie prima en wordt er meestal met 5+kW geladen.
De paal staat niet gepubliceerd op de kaarten omdat hij op eigen terrein staat, maar kan wel andere laadpassen accepteren. Andere forumleden zijn bij deze welkom om bij mij bij te laden als ze anders niet thuiskomen vanuit het mooie Goingarijp (in de buurt van Joure)
Ik ben een leaserijder. Een normale werkweek bestaat uit drie dagen een afstand van 2x 30km en twee dagen een afstand van 2x 150km. Ik had gehoopt die laatste afstand te kunnen doen zonder op locatie of onderweg bij te moeten laden. Tot mijn grote teleurstelling is dit tot nu toe ondanks mijn inspanning zo zuinig mogelijk te rijden niet gelukt.
Verder is mijn ervaring met elektrisch rijden tot nu toe positief. Ik vind de auto lekker rijden. Ik ben groot fan van de L stand en vind het een uitdaging om ook voor de langere afstand de Ampera-E te pakken en dan bij aankomst te zorgen voor voldoende stroom voor de terugweg (we hebben ook nog een benzine auto op de oprit staan, maar die blijft als het aan mij ligt lekker staan).
De stoelen, de software en de on star diensten vind ik niet om naar huis te schrijven. Ook bleek mijn auto geleverd met een ontbrekend deurrubber, waardoor hij in het begin erg veel lawaai maakte. Ik heb regelmatig last van onderbroken laadsessies (ook bij andere palen dan de mijne) en de indicatie van de resterende laadtijd zit er gemiddeld zo'n 10 tot 23 uur naast (!). Wellicht ook hierdoor heb ik de auto nog niet kunnen instellen om te laden tijdens daltarief.
Voor deze euveltjes staat de auto vandaag voor de 2de maal bij de dealer.
Ik hoop dat ze alles kunnen oplossen, want als dat zo is wil ik nooit meer anders rijden dan EV!
Ik ontdekte dit forum pas deze week en heb al meerdere nuttige tips ontdekt (Home knop ingedrukt houden om terug te gaan naar Navigatie en hoe het geluidsalarm uit te zetten wat de buurt midden in de nacht wakker maakte bij een onderbroken laadsessie). Bedankt hiervoor!
groeten,
Paul