Het is nu do 28 maart 2024, 10:14


tijdsinstelling zomer en winter

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

rampera

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: ma 22 jan 2018, 17:27
  • km-stand: 111000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

tijdsinstelling zomer en winter

Berichtma 22 jan 2018, 21:15

hallo ik ben nieuw en heb een vreemd iets met mijn afgelopen vrijdag kakelverse tweede hands bij leaseplan gekochte ampera met 111D op de teller. De tijdsklok springt terug met een uur na instellen, kan wel bijstellen maar na uit en aanzetten.staat ie weer een uur later. Ook de garage wist het niet en een zomer of wintertijd is in het menu niet te vinden. ben ik bleu of is dit normaal. groet Ron


Offline

rampera

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: ma 22 jan 2018, 17:27
  • km-stand: 111000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: tijdsinstelling zomer en winter

Berichtdi 23 jan 2018, 15:15

Vanmorgen bij een ampera dealer geweest in capelle (ook vanwege een storingslampje vanwege de thuis laadpaal 24ls 1 fase die een storing veroorzaakte, niks bijzonder maar even resetten en ik kon weer weg). voor de tijd gaf de monteur aan RDS uit te zetten, hij heeft dat even gedaan en vervolgens thuis aangekomen. de wagen uitgezet en zojuist weer aan. Ha Ha de tijd staat weer een uur later. Is daar een foefje voor die over het hoofd gezien wordt? en weet iemand iets over die thuislaadpaal. geeft die bij meer mensen storing. gekocht bij laadpaal.nl


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: tijdsinstelling zomer en winter

Berichtdi 23 jan 2018, 21:34

:shock: nooit gehad,dezelfde problemen onstonden bij saab 9.5 modellen(ook een denso unit met hdd)

bij saab hebben dat met een usb update gefixt, ik zou zeggen,bij jouw dealer gaan en jouw radio terugprogrammeren


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: tijdsinstelling zomer en winter

Berichtdo 25 jan 2018, 21:12

Hoi Ron en welkom.
Probleem van de klok heb ik nog nooit gehad.
Vwb de laadpaal, kan ik ook niets over zeggen, ik gebruik zelf de meegeleverde 220 V lader, maar weet wel dat het motorstoringslampje niet direct iets is waar je je zorgen om moet maken.
Ik had er van de week ook weer eens 1, nadat de eerste laadpoging aan een publieke laadpaal mislukt was.
Na een aantal succesvolle laadsessies is die weer okee....


Offline

rampera

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: ma 22 jan 2018, 17:27
  • km-stand: 111000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: tijdsinstelling zomer en winter

Berichtvr 26 jan 2018, 01:45

dank voor de reakties, zover ben ik er wel uit dat de laadpaal inderdaad de oorzaak was want de orginele laadkabel geeft geen probleem. bijde laden overigens. laadpaal24 heeft overigens wel heel netjes een nieuwe kabel met stecker type 1 gestuurd kosteloos omdat ze het probleem ook niet kende. zal het wisselen en dan zien we wel.

wat de klok betreft. die springt nog steeds dat uur vooruit. Die update is misschien een dingetje moet zaterdag toch weer terug wat ophalen dus zal dat vragen.

groet Ron


Offline

rampera

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: ma 22 jan 2018, 17:27
  • km-stand: 111000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: tijdsinstelling zomer en winter

Berichtvr 26 jan 2018, 12:17

Inmiddels staat de klok goed, ik heb geen idee wat er is gebeurd. Ben wat gaan proberen en voila hij blijft goed
weet niet meer hoe en wat. maar het is opgelost.



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten