Het is nu do 28 maart 2024, 11:01


Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtvr 26 jan 2018, 22:00

Het is een feit. De Timmertjes zijn de trotse bezitters van een Opel Ampera.
Vandaag druk dagje gehad. Vanmorgen wat boodschapjes. Daarna richting de Opel Dealer. Daarna door om de dvd schermpjes te laten inbouwen. Dat duurde vrij lang. Wel perfect weggewerkt. Op de weg terug langs (o)pa en (o)ma natuurlijk om de nieuwe aanwinst te showen. (O)pa helemaal overdonderd wat is het stil. Wat rijd dat soepel.

Aanpassingen die we gelijk hebben laten doen :
Achter raampjes getint
dvd schermpjes in de hoofdsteunen.
Rode automatten

Alvast een plaatje toen hij nog bij de dealer stond. De jongste was al niet meer te houden.

Afbeelding

En nu voor het huis tanken. Ideaal.
Volgende week komen ze een aparte groep maken en een aansluiting buiten. Nu is het profesorisch door het keukenraam. Gaat ook, moeten alleen geen koffie meer zetten :)
Moet alleen nog wat bedenken om de lader ergens op of in te leggen. DIe ligt nu los in het gras. Das niet handig natuurlijk als het regent of sneeuwt.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtza 27 jan 2018, 00:24

GEFELICITEERD!!!! :mrgreen:
Timmertje schreef:Nu is het profesorisch door het keukenraam. Gaat ook, moeten alleen geen koffie meer zetten :)
Moet alleen nog wat bedenken om de lader ergens op of in te leggen. DIe ligt nu los in het gras. Das niet handig natuurlijk als het regent of sneeuwt.

Dat zal wel mee vallen, alleen ging er laatst bij ons een stop uit....
Auto (nog) aan het laden, broodjes in de oven, en toen de waterkoker aan was net iets te veel.... :oops:
De lader hangt bij mij met een spiraalslot aan een stalen bus, met daaromheen een vuilnis zak... :silent: :silent:
Ik heb op het Amerikaanse forum wel een keer een foto voorbij zien komen van iemand die hem in een plastic opbergdoos had gedaan.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtza 27 jan 2018, 10:22

Dank je wel. Henry.

Ik wil termee ook wel zoiets. Vuilniszak wel een idee. Die groene lampjes vallen wel heel erg op. Boefjes hebben nu vrijspel.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtza 27 jan 2018, 16:12

Timmertje schreef:Dank je wel. Henry.

Ik wil termee ook wel zoiets. Vuilniszak wel een idee. Die groene lampjes vallen wel heel erg op. Boefjes hebben nu vrijspel.

;) Daarom hangt ie bij mij "aan de ketting!!"
Volgens mij zij er ook forumleden die hem jarenlang gewoon onder de auto legde. (in mijn geval is mijn verlengsnoer te kort... En dan blijft het diefstal gevoelig. :x )


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtza 27 jan 2018, 19:01

Er zijn nog niet zo heel veel laders en of kabels gestolen en natuurlijk klote als het jou net wel overkomt, maar de kans is niet zo heel erg groot.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

javaboon

Newbie

  • Berichten: 20
  • Geregistreerd: wo 09 aug 2017, 14:31
  • km-stand: 109500
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtzo 28 jan 2018, 14:29

van harte met de aanschaf. Ik rijdt er nu een weekje mee en telkens weer een smile op het gezicht. Leuk rijden zo toch?


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtzo 28 jan 2018, 17:27

Ja het is inderdaad leuk rijden, ik vind het ook gewoon een leuke auto. Fun car, Skelter :)
De 2 kleine dames vinden het ook leuk dat ze nu achterin tv kunnen kijken. Daar heb je geen kind meer aan.
Kortom hier zijn we er ook allemaal blij mee.
Paar dingen nog uitzoeken onder andere dat is of ik mijn telefoon: microsoft Lumia 950 kan gebruiken met het audio systeem.
Via de aux lukt dat wel, maar zou mooier zijn als het een soort ipod functionaliteit heeft. De vrouw heeft een iphone 6s en dat werkt feilloos via de usb kabel.
Lumia werkt tot heden alleen via een aux kabeltje. Dus dat betekend telefoon bedienen als je naar een ander nummer wil.

Moet ook nog wat in de materie duiken om audio cd's op de hardeschijf van de auto te zetten.


Offline

javaboon

Newbie

  • Berichten: 20
  • Geregistreerd: wo 09 aug 2017, 14:31
  • km-stand: 109500
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtzo 28 jan 2018, 20:33

ik heb er een bluetooth adaptertje bij gescoord die op de aux aangesloten is. Mijn telefoon kan 2 bluetooth connecties tegelijkertijd aan, 1 voor phone audio en 1 voor multimedia audio. Enige wat niet werkt is de next/prev buttons op het stuur dan.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtma 29 jan 2018, 22:04

Kan ook nog. Had nog een iphone liggen. Die maar eens opgeladen en die voorziet nu de auto van muziek.

Vandaag een mijlpaal voor de Timmertjes. Rondje Ikea Eindhoven. En de auto opgeladen aan de paal. :) Ging niet vanzelf. Paal reageerde nergens op. Nuon maar gebeld, en kaartje bleek actief te zijn. Hun in contact met de paal boer. Uiteindelijk bleek 1 van de 4 palen offline te staan. Andere paal probeert en dat ging goed. Weer wat geleerd. Doet de 1ne het niet, kan de andere het zomaar wel doen. :)


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 14 feb 2018, 11:30

Een kleine 3 weken verder. De auto bevalt uitermate goed. Tis echt een genot om mee te rijden. Met dat kouwe weer zitten we toch dicht bij de 50km of erover. Dus niks te mopperen.

Mijn Microsoft Lumia 950 herkend de auto niet via bt pairing. Dus dat is no go. iPhones zonder problemen.
Android weet ik niet. Wellicht dat ik nog een keer een iPhone moet aanschaffen. Want dat werkt toch wel heel mooi.

kids zijn lekker rustig achterin met ieder d'r eigen tv. Dacht handig te doen, want de 2 dames achterin vinden ieder eigen programma's leuk.. Dus 2 dvdtjes gebrand met elk verschillende filmpjes. OORLOG in de auto.Ik wil dat ook kijken, en ik dat........ 1dvdtje eruit gehaald en synchroon gezet, En rust. Nu kijken ze allebei hetzelfde. :)


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron