Het is nu vr 29 maart 2024, 09:05


Terugroepactie Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtwo 28 feb 2018, 08:15

Die van mij gaat aan t einde van m'n dienst naar de dealer. Hopelijk is hij morgen ochtend weer klaar voordat m'n dienst weer begint.

Kan hij meteen naar iets geks kijken wat me gisteren gebeurde.... m'n gordel heeft kuren! Ineens ging hij alleen met veel moeite los!.
Zo maar ineens en t ging niet over.

Nogal lastig met m'n werk, want ik moet natuurlijk bij iedere klant in- en uitstappen.


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtdo 01 maart 2018, 23:23

Vanmorgen kon ik hem al ophalen, dus dat was lekker.
De gordel sluiting was gesmeerd. Apart...maar meteen geen enkel probleem meer gehad.

Wel n dingetje....ik heb t niet aangegeven en dat was dom van mezelf, want ik moest natuurlijk gewoon weer werken en normaal laadt hij s nachts op maar dat kon nu niet.
Ik had gedacht/gehoopt dat zij m aan de lader zouden hangen, maar helaas.

Dus snel een kwartiertje aan n snellader gehangen en later had ik nog n keer 45 minuten dus toen was die weer vol genoeg.
Kwam nog 2 aardige gasten tegen met zo'n nieuwe Hyundai Ionic en ook zij hadden maar 200 km actieradius, net als die andere taxichauffeur.
Ze keken echt op toen ik zei dat ik met deze kou gewoon 300 km kan rijden.
Het voordeel voor de hyundai is natuurlijk dat hij in 30 minuten vol is, omdat de accu niet zo groot is


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtvr 02 maart 2018, 08:31

Ferry34 schreef:Ze keken echt op toen ik zei dat ik met deze kou gewoon 300 km kan rijden.
Ook nog bij -6 tot -9? Dat vind ik heel bijzonder. Natuurlijk rijd jij gemiddeld langzamer dan veel anderen, maar je brengt daardoor ook meer tijd in de auto door => meer kachel gebruik.

Ferry34 schreef:Het voordeel voor de hyundai is natuurlijk dat hij in 30 minuten vol is, omdat de accu niet zo groot is
"Elk nadeel heb z'n voordeel", zeggen ze wel eens. Maar om dit nou een voordeel te noemen? :lol: Bij de E kun je ook gewoon na 30 minuten stoppen met laden, als je dat graag wil. Maar daar heb je in ieder geval nog de keuze om door te gaan.


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtvr 02 maart 2018, 17:53

Ja ik haal de 300 wel, maar dat komt omdat ik eigenlijk geen snelweg rij.
Toevallig moest ik dat vandaag wèl doen (zal je net zien) en dan haal ik dat echt niet!

Wel dik: nu ik voor de 2de keer bij Fastned kwam, hoefde ik de laadpas helemaal niet meer te gebruiken.....gewoon stekker erin en starten met de app!


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtvr 02 maart 2018, 17:59

Ferry34 schreef:Ja ik haal de 300 wel, maar dat komt omdat ik eigenlijk geen snelweg rij.
Toevallig moest ik dat vandaag wèl doen (zal je net zien) en dan haal ik dat echt niet!

Wel dik: nu ik voor de 2de keer bij Fastned kwam, hoefde ik de laadpas helemaal niet meer te gebruiken.....gewoon stekker erin en starten met de app!

https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/115012747127-Autocharge
Als je bij Fastned Autocharge aanzet, hoef je ook de app niet meer te gebruiken :D


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtvr 02 maart 2018, 23:07

Ha! Goed opgemerkt, maar ik kreeg n melding dat die optie was geblokkeerd.
Wellicht door mn werkgever, maar dat weet ik niet.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtza 03 maart 2018, 00:19

Steven schreef:Als je bij Fastned Autocharge aanzet, hoef je ook de app niet meer te gebruiken :D


Werkt idd prima. Maar ook met andere laadpassen want na 1 keer mijn i3 m.b.v. de ANWB laadpas bij een Allego laadpaal aangezet en nu hoef ik mijn pas er niet meer voor te houden. Het werkt dus ook bij andere providers.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtza 03 maart 2018, 13:13

Dat is interessant!
Heb gisteren een account aangemaakt bij Allego en m'n laadpas daaraan gekoppeld, dus misschien dat ik dat ook niet meer hoef.

Blijf problemen houden met aso's die hun hybride de hele dag parkeren bij een Allego snellaadstation.
Nogmaals...in omgeving Amersfoort zijn er maar 2 en bij eentje is er een aantal parkeerplaatsen naast de Allego ook een openbaar laadstation met zo'n gewone stekkeraansluiting.
De ellende is dat die kabels zo lang zijn, dat er regelmatig hybride auto's op de Allego plaats staan en de kabel 4 meter naar rechts loopt.

Meerdere keren politie en parkeerbeheer gebeld, meerdere keren online melding gemaakt.
Collega had ook al gebeld.

Deze gasten parkeren rustig 5 uur met n langzame kabel zodat ze geen parkeergeld hoeven te betalen.
Ik kom soms echt in de problemen want ik moet gewoon m'n ritten kunnen rijden en ik kan niet ff naar de andere locatie omdat m'n pauze dan voorbij is.

Liefst neem ik s contact op met Allego, want met politie en parkeerbeheer schiet t nog niet op.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtza 03 maart 2018, 13:42

Maak van jouw probleem niet het probleem van een ander ;)

Off topic hier, maar vind jij dat jij meer recht hebt om daar op te laden? Ben ik een aso als ik mijn volledig elektrische Kangoo daar oplaad? -7 uur van leeg naar vol-
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Terugroepactie Ampera-e

Berichtza 03 maart 2018, 14:45

Blijft een beetje off-topic, maar er staat aan de Grote Koppel in Amersfoort een snellader naast enkele gewone laadpunten. In het gebied hoef je niet voor het parkeren te betalen en er staan geen officiële verkeersborden. Het is duidelijk geen openbare weg en handhaving, politie en Allego hebben daar dus niets te vertellen. De gewone laadpunten zijn door De Nieuwe Stad (of hun ontwikkelaar) opgehangen.

De ontwikkelaar heeft zijn best gedaan, heeft qua uitvoering wat steken laten vallen op een plek waar je de parkeerplaatsen toch wel vol krijgt. De parkeerder moet het ook maar snappen.

Is alles kommer en kwel? Dinsdag stemt de gemeente Amersfoort over het plan "Amersfoort CO2-neutraal in 2030", met als onderdeel de "033 Samen Duurzaam Deal" met stakeholders in de gemeente. Laten we het erop houden dat er nog een hoop te verbeteren valt.

Maar goed, ik kan het mij voorstellen dat je hier niets mee opschiet en er misschien ook helemaal niets van snapt. Welkom in de wereld van de laadpalen. Misschien kan de Vereginging Elektrische Rijders (VER) hier wat mee.

En ik neem het woord ASO niet snel in de mond, want alles blijkt zijn nuance te hebben.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron