japio schreef:Mijn Ampera rijdt gewoon door als ik de rem niet gebruik... De Kangoo stopt, zonder te remmen en je kunt zelfs uitstappen terwijl de versnelling in D staat, perfect voor de postbode (werkt natuurlijk niet op een helling
)
Actieradius is120km met 22kWh, best OK, actieradius van 190 voor een ioniq lijkt mij prima, er is geen taxichauffeur die 5 uur aaneengesloten rijdt.
Eh, dan rijd je de ampera in z'n D en dan werkt t niet.
Je moet de pook nog n tik naar achteren geven zodat hij in de L staat.
Dan remt hij wel af en laadt hij meteen n beetje bij.
Ik rem zelf zelden
Op n helling werkt dat ook want dan zet de ampera m zelf op de handrem.
Bij n stoplicht blijf hij ook gewoon staan.
Remlicht: die gaat vanzelf aan wanneer je meer dan 1G afremt. Je kunt dit zien als je s avonds rijdt. In je achteruit spiegel zie je t derde remlicht branden.
170-190km is onwerkbaar voor n taxichauffeur want dan moet je op zo'n 140 km al op zoek naar n supercharger.
Vandaag kon ik niet superchargen want ik kreeg m'n pauze op n plek waar geen supercharger in de buurt was.
Geen taxichauffeur die 5 uur achtereen rijdt?
Nou dat is me wel vaker gebeurd hoor. En dagen waar ik geen pauzes had zijn niet te tellen.
Ik nam dan zelf 2 x een cappuccino stop met wat te eten onderweg van 10 minuten op n dag, want ik ben niet gek maar n pauze van 30 minuten achtereen kreeg ik soms.
Reed gemiddeld 500 km op n dag toen met regelmaat boven de 600 km op 1 dag. Dat is zonder overuren want dat had ik dan weer zelden.