Het is nu do 18 apr 2024, 19:26


ampera e besteld

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

wittew

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: vr 05 jan 2018, 23:28
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: ampera e besteld

Berichtzo 04 maart 2018, 11:48

De dealer weet ook geen leverdatum en had het over een productiecode die nodig is voor MijnOpel site zodat je bestelling met track en tracing kan volgen. in MijnOpel staat de ampera-e wel, maar verder geen verwachte levertijd te zien. :thumbdown:


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: ampera e besteld

Berichtma 05 maart 2018, 00:08

wittew schreef:De dealer weet ook geen leverdatum en had het over een productiecode die nodig is voor MijnOpel site zodat je bestelling met track en tracing kan volgen. in MijnOpel staat de ampera-e wel, maar verder geen verwachte levertijd te zien. :thumbdown:


ik had het complete chassisnummer maar in myopel nooit iets kunnen volgen.
kan alleen de dealer inzien.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtma 05 maart 2018, 07:14

Hier hetzelfde. Was vooraf wel beloofd maar heeft nooit gewerkt. Ok niet toen er al een chassisnummer was.


Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtma 05 maart 2018, 13:48

rob313 schreef:ik had het complete chassisnummer maar in myopel nooit iets kunnen volgen.
kan alleen de dealer inzien.

Mijn dealer maakte screenshots van een intern GM programma, stuurde ze door via WhatsApp, ik kon daardoor veel productiefasen volgen. Stond ook verwachte leverdatum op
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Offline

HJee

Newbie

  • Berichten: 38
  • Geregistreerd: vr 27 okt 2017, 21:29
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: ampera e besteld

Berichtma 09 apr 2018, 11:34

14 november besteld en nu al binnen. Het gaat om een blauwe Business+ uitvoering.

Ik kan hem nog niet rijden ivm huidige leaseauto maar dit is toch wel erg snel gegaan. De verhalen over de extreem lange levertijden lijken daarmee wel een beetje overdreven.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtma 09 apr 2018, 16:09

HJee schreef:De verhalen over de extreem lange levertijden lijken daarmee wel een beetje overdreven.


Dus omdat het bij jou meevalt zijn de verhalen van anderen overdreven? Interessante redenering :lol:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

HJee

Newbie

  • Berichten: 38
  • Geregistreerd: vr 27 okt 2017, 21:29
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: ampera e besteld

Berichtma 09 apr 2018, 16:12

NeufegliseThierry schreef:
HJee schreef:De verhalen over de extreem lange levertijden lijken daarmee wel een beetje overdreven.


Dus omdat het bij jou meevalt zijn de verhalen van anderen overdreven? Interessante redenering :lol:


Ik begrijp ook wel dat als het bij mij meevalt het bij anderen wel lang kan duren. Maar als je dit topic doorleest dat had je toch niet verwacht dat er ook levertijden van 5 maanden bestaan :)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtdi 10 apr 2018, 09:59

Nu snap ik er niks meer van: je verwijst naar levertijden van 5 maanden terwijl er tussen jouw besteldatum en de datum dat 'ie binnen is op 6 dagen na ook 5 maanden tussen zit :crazy: Wat bedoel je nu precies duidelijk te maken? Lees: ik wil je graag begrijpen/snappen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

ottensh

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: di 10 apr 2018, 10:05
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: geen

Re: ampera e besteld

Berichtdi 10 apr 2018, 10:25

Hoi,

Nieuw hier....

Mijn Ampera E besteld op 5-7-2017 met een te verwachten maximale levertijd van 1 jaar. Pas na lang aandringen bij/door dealer en leasemaatschappij is voor mijn auto een gegarandeerde productieplek afgedwongen via Opel Nederland en daarmee een levertermijn. Auto is nu gebouwd en is rond half mei (naar verwachting) bij de dealer.

Ben ondanks de tijdige besteldatum helaas wel slachtoffer van de prijsverhoging.
Nog een discussie gevoerd met Opel Nederland over de prijsverhoging en enige vorm van tegemoetkoming. Helaas daar (niet onverwacht) nul op het rekest gekregen.

Door deze prijsverhoging en de onduidelijke levertijden heeft mijn bedrijf besloten om de Ampera E uit het lease-assortiment te halen. Ben nu de enige die deze auto gaat leasen :) .

Gezien de beperkte leveringen en de aanstormende concurrentie is de Ampera E eigenlijk een "instant klassieker".

Huib


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtdi 10 apr 2018, 10:35

Zo moeilijk is het denk ik niet ;-) Hij bedoelt juist dat er bij hém 'maar' 5 maanden tussen zat en dat dat hem, gezien alle verhalen, heel erg meegevallen is.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten