Het is nu vr 29 maart 2024, 08:22


Zwarte Volt

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Zwarte Volt

Berichtwo 20 jun 2012, 23:31

Hallo Allemaal.

Mijn naam is Paul en ben 45 jaar. Volgende week moet mijn Zwarte Volt-LTZ geleverd worden. Ik kijk er erg naar uit!

In verband met een nieuwe baan mocht ik, voor het eerst een carrière, een lease auto uitzoeken. Ik had daar niet echt veel zin in, want met mijn 2 meter lengte is een auto uitzoeken geen pretje, Ik krijg er hoofdpijn van, letterlijk! En als ik niet met mijn hoofd tegen het dak kom, zit ik vaak klem tegen de deur stijl of hebben mij benen geen ruimte en hou ik het niet langer dan 1 uur uit in een auto. Een poos geleden had ik al eens een lange proefrit in een Prius en had daarna 2 dagen last van mijn benen.... Dus geen japanse auto voor mij, dat was duidelijk.

Ik zelf wou graag een erg zuinige auto, het liefst elektrisch. Maar de actieradius van alle elektrische auto's binnen mijn budget (had graag een Tesla Roadster gehad) was verre van genoeg om alle klanten te bereiken, en laat staan weer thuis te komen. Dus ging ik opzoek naar de zuinigste diesel station wagen. Eerst zocht ik via http://anwb.nl/auto en later via http://www.groenopweg.nl/zoekopcriteria.php. Pas toen ik de eis van stationwagen liet vallen kwam ik voor het eerst de Opel Ampera tegen. Tijdens mijn lunch pauze direct maar naar de Opel dealer gegaan die tegen over ons zat. Kennelijk waren ze bij Opel ook lunchen want geen verkoper te bekennen en geen Ampera in de show room. Later toch eens terug gekomen en eerst gepast, maar schouder klem tegen de deur stijl, helaas.

Ik vond het zo jammer dat ik niet in de de Ampera paste en geen proefrit had gemaakt dat ik besloot om toch maar een proefrit aan te vragen misschien viel het allemaal toch wel mee. Bij toeval kwam ik bij de Volt uit en heb daar een proef rit gemaakt. Toen ik ging zitten paste ik precies in de auto, de deur stijl boog net over mijn schouder heen zonder hem te raken. Waarschijnlijk stond de stoel in de Volt net lager dan in de Ampera. Of zijn de stoelen anders in een Volt? Tijdens de proefrit maar een nadeel kunnen ontdekken. Namelijk voor dat je het door had, reed je al te snel in de bebouwde kom. Aan het motor geluid kan je niet horen hoe snel je gaat. Bij een stoplicht nog een Aston Martin er uit gereden en dit terwijl de accu leeg was en met de range extender reed. Al met al kwam ik met een brede grijns terug bij de Chevrolet dealer en de verkoper wist dat ik verkocht was.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Zwarte Volt

Berichtdo 21 jun 2012, 18:57

volt-NL schreef: Bij toeval kwam ik bij de Volt uit en heb daar een proef rit gemaakt. Toen ik ging zitten paste ik precies in de auto, de deur stijl boog net over mijn schouder heen zonder hem te raken. Waarschijnlijk stond de stoel in de Volt net lager dan in de Ampera. Of zijn de stoelen anders in een Volt?


Nee, op de witte delen na is het interieur gelijk. De stoel zal lager hebben gestaan.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Zwarte Volt

Berichtdo 28 jun 2012, 12:58

Morgen mag ik hem ophalen! Ik voel me net een kleine jongen op de dag voor zijn verjaardag.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Zwarte Volt

Berichtdo 28 jun 2012, 19:42

Ik begrijp hoe je je voelt: zaterdag mag ik de mijne halen..! :D
Kunnen we het aandeel Volts op het forum eens fors opkrikken ;)
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Zwarte Volt

Berichtdo 28 jun 2012, 19:50

boeuf schreef:Ik begrijp hoe je je voelt: zaterdag mag ik de mijne halen..! :D
Kunnen we het aandeel Volts op het forum eens fors opkrikken ;)


Yeah!
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Zwarte Volt

Berichtdo 28 jun 2012, 21:28

boeuf schreef:Ik begrijp hoe je je voelt: zaterdag mag ik de mijne halen..! :D
Kunnen we het aandeel Volts op het forum eens fors opkrikken ;)

Veel plezier zaterdag! Heb je meteen een leuke keus: zo groot mogelijke actie radius of de airco aan voor het warme zonnetje van dit weekend ;)
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Zwarte Volt

Berichtvr 29 jun 2012, 22:30

Hij is binnen! De eerste 300km staan al op de teller. Morgen even een paar foto' s maken,

Het elektrisch rijden, vooral in de stad, is heerlijk! Niet meer schakelen, geen lawaai en natuurlijk geen uitstoot,
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Zwarte Volt

Berichtza 30 jun 2012, 21:33

Volt.jpg

VoltAanLader.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Zwarte Volt

Berichtza 30 jun 2012, 21:36

Vet, ziet er top uit :thumbup:
Geniet van je zoevende kilometers..!
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Zwarte Volt

Berichtdi 23 okt 2018, 14:14

Na 6 jaar en 4 jaar voor het eerste keer hulp moeten inschakelen. De accu kapot! Gelukkig slechts de 12V accu. ANWB heeft geholpen om de auto weer aan de praat te krijgen. En direct door naar de dealer. Na een uurtje of zo was ik daar weer weg met een nieuwe accu er in.

Moraal van het verhaal, mocht je Volt of Ampera van 5...6 jaar oud willen kopen of hebben laat de 12V accu nakijken of nog beter laat er een nieuwe inzetten. Het is bekend dat de 12V accu na 6 jaar op is... De grote accu moet langer mee gaan.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Volgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron