Stamgast
- Berichten: 476
- Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
- Woonplaats: Montfoort
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Inderdaad, de MGA en MGB hebben zoals bekend elk een eigen rol. Maar wat wil je daar eigenlijk mee zeggen? Dit filmpje is overigens uit 2011, 4 jaar voor de lancering van de GEN2 Volt, die er bij mijn weten ook nooit als Ampera is geweest. Dus we kijken hier naar een GEN1 Volt en niet naar een GEN2. Kunnen we het er in ieder geval over eens zijn dat de GEN2 (een auto bedoeld voor heel gewoon dagelijks gebruik) eigenlijk ook gewoon een versnellingsbak heeft?japio schreef:In de Volt (Ampera) zit een planetair waarbij MGA en MGB ieder een eigen rol spelen. https://www.youtube.com/watch?v=AX5ZwzNwTc4
Ik weet niet wat rare earth metals en jouw persoonlijke voorkeur voor de traditionele ACIM er precies mee te maken hebben, maar kunnen we het er over eens zijn dat, behalve voor sommige Tesla's (had ik zelf ook al aangegeven), slip niet echt een rol speelt als het gaat om de zin / onzin van versnellingsbakken voor elektrische auto's?japio schreef:De Bolt/Amp- E hebben inderdaad een PMAC (permanent magneet AC) motor, de Leaf heeft een ACIM (AC inductie), de performance modellen van Tesla hebben eveneens een ACIM aan boord (al dan niet in combinatie met PMAC)
De motor van Renault is een speciale, wel synchroon, maar geen rare earth metals.
Van de rest geloof ik het, ik heb zelf voor dit moment een voorkeur voor de traditonele ACIM, de meerkosten van het energieverbruik van een ACIM aandrijving zijn beduidend minder dan de meerkosten van de PMAC aandrijving/ besturing.
BTW, de Leaf heeft volgens Nissan ook een synchrone motor, zie https://www3.nissanusa.com/buildyournis ... hp-(110-kW)-AC-synchronous-electric-motor/Performance.
Ik weet dat ik niet naar een onderbouwing van je uitspraken mag vragen, maar de bronnen die ik heb aangehaald, waaronder GM, hebben het juist ook over efficiëntie verbeteringen bij hoge snelheden.japio schreef:Alex schreef:Als ik dit even snel scan, dan lijkt Tesla het antwoord te geven: besparingen wegen niet op tegen gebrek aan duurzaamheid.
Zo sta ik er ook in, de besparingen zijn overigens alleen bij specifiek gebruik te realiseren en zijn zeker niet voor iedereen van toepassing. De 20% is haalbaar voor een scanauto van Stadstoezicht
Een veelzeggende reactie, redelijk in lijn met wat ik verwachttejapio schreef:Anko schreef:Dat snap ik niet zo goed. 't Is niet de eerste keer dat hier half en half de suggestie wordt gewekt dat de ander (lees: ondergetekende) te dom is om iets te begrijpen. Vind ik eigenlijk ook niet zo heel fraai. Net zoals dit:
Mijn keuze om mijn aandacht te besteden zoals ik dat zelf wil, maar als je het meent dat je dit gevoel krijgt dan is het verstandig om toch eens bij een psycholoog op consult te gaan.
BTW: Jij maakt je druk over het "uit context trekken" van uitspraken? Je plaats mijn reactie hier gemakshalve even in een geheel andere context. Fraai is dat .
Laatst bijgewerkt door Anko op wo 12 sep 2018, 08:02, in totaal 1 keer bewerkt.