Het is nu do 28 maart 2024, 14:17


2e hands ampera kopen

Wat zoek je?
  • Auteur
  • Bericht
Offline

crnib

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: wo 05 jun 2019, 09:09
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

2e hands ampera kopen

Berichtwo 05 jun 2019, 21:36

Hebben jullie ervaring met 2e hands ampera, ik overweeg om er eentje aan te schaffen, maar geen ervaringen met auto's die accu's hebben. Hoe betrouwbaar zijn die dingen als een auto ouder is dan 5 jaar, hebben jullie er ervaring mee?
Houdt wel van een lange rit


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: 2e hands ampera kopen

Berichtma 10 jun 2019, 08:48

crnib schreef:Hebben jullie ervaring met 2e hands ampera, ik overweeg om er eentje aan te schaffen, maar geen ervaringen met auto's die accu's hebben. Hoe betrouwbaar zijn die dingen als een auto ouder is dan 5 jaar, hebben jullie er ervaring mee?

Hoi, welkom op het forum!
De meeste hier (en dan voornamelijk de “oude garde”) heeft de Ampera nieuw gekocht/geleast.
Ikzelf rijd sinds februari 2015 in een 2e hands Ampera (mei 2012 model), en eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.
Slechts 1x probleem gehad dat de auto niet meer wilde laden, wat vervolgens onder garantie gerepareerd is.
Voor zover ik weet zijn er amper problemen met de grote accu, de standaard 12 volt accu wil het nog wel eens begeven, maar dat geldt voor iedere auto.
In de USA rijden er genoeg die er al een paar ton (in mijlen!) op hebben zitten!, (hoogste +/- 477k mijl/767.000 km!!)
Daarnaast zit er 8 jaar /160.000km garantie op de accu/aandrijfgedeelte. (Ik zit zelf inmiddels voorbij de 170k km, dus geen garantie meer. :silent: )


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: 2e hands ampera kopen

Berichtdi 11 jun 2019, 10:18

HenryAmpera schreef:
crnib schreef:Hebben jullie ervaring met 2e hands ampera, ik overweeg om er eentje aan te schaffen, maar geen ervaringen met auto's die accu's hebben. Hoe betrouwbaar zijn die dingen als een auto ouder is dan 5 jaar, hebben jullie er ervaring mee?
[...]Daarnaast zit er 8 jaar /160.000km garantie op de accu/aandrijfgedeelte. (Ik zit zelf inmiddels voorbij de 170k km, dus geen garantie meer. :silent: )


Ik zou zelf inderdaad kijken in hoeverre deze garantie voor jouw toekomstige auto nog geldt... Dus - bijvoorbeeld - jonger dan 7 jaar en minder dan 130.000 km op de teller (en een complete onderhoudshistorie bij een Ampera service)...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

CoenW

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: za 02 maart 2019, 17:49
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 50124
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: 2e hands ampera kopen

Berichtdi 11 jun 2019, 21:56

crnib schreef:Hebben jullie ervaring met 2e hands ampera, ik overweeg om er eentje aan te schaffen, maar geen ervaringen met auto's die accu's hebben. Hoe betrouwbaar zijn die dingen als een auto ouder is dan 5 jaar, hebben jullie er ervaring mee?


In 'voorstelronde' kan je onze ervaring vinden, sinds 1 wk eigenaar van een tweedehands Ampera :D.

Zoals inderdaad al gezegd: wij hebben gekozen voor ééntje die nog ruimschoots binnen de 160.000km zit, en nog ongeveer 2 1/2 jr garantie heeft op het elektrisch gedeelte. Tegen die tijd moeten we er genoeg ervaring mee hebben om te kunnen beoordelen of we er nog mee door willen, of dat het tijd is voor een volledig elektrische auto.
Als ik hier en op het internet de ervaringen zo lees zijn er geen grote problemen met de Ampera en leegraken van de accu.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 2e hands ampera kopen

Berichtwo 12 jun 2019, 08:22

CoenW schreef:Als ik hier en op het internet de ervaringen zo lees zijn er geen grote problemen met de Ampera en leegraken van de accu.


Klopt, op aanloopproblemen na (waarbij complete accupakketten vervangen werden terwijl achteraf bleek dat vaak slechts een enkele sensor kapot was) levert het accupakket in de regel geen problemen op. Het is vooral de auto erom heen die niet uitblinkt qua kwaliteit en betrouwbaarheid. Maar daarover staat genoeg beschreven op dit forum om je zelf een goed oordeel te vormen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)



Keer terug naar Te koop gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast