ma 30 aug 2021, 10:20
Hoi Don Pedro,
Goeie vraag! Ik heb een Volt sinds het eerste uur en zit tegen de 200.000 km. Het belangrijkste en duurste onderdeel van de auto is de batterij. Daarin zit gelijk het grootste risico. Aan de hand van het lifetime-verbruik kun je berekenen hoeveel kilometers de auto op elektriciteit en benzine heeft gereden en hoe vaak de auto is opgeladen. Mijn auto zit heeft zoveel mogelijk elektrisch gereden (buiten de vakantieperiodes rond de 1 op 100) en ik merk weinig van degeneratie.
Als de batterij goed is, heb je verder niet zoveel te vrezen bij 200.000 km. Al de rotorlager al 200.000 km meegaat, dan denk ik dat die daarna ook wel heel blijft. Enig risico is beschikbaarheid van specifieke onderdelen.
Groet, Alex
Forum Sponsor, BuurautoChevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne