Het is nu do 20 maart 2025, 13:11


Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1149
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 219337
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtdi 11 feb 2025, 22:12

FrankVolt schreef:Ik denk dat dit nog wel te repareren is hoor. Maar onderdelen zijn wel schaars.

Succes gewenst.

Vandaag terugkoppeling gehad van de schade expert. Meer dan €10k. :cry:
Krijg nog net iets meer als €7k uitgekeerd……
Geen idee of er weer een andere Ampera voor terug komt, of dat ik na 10 voor iets anders ga…..
Wil eigenlijk niet terug naar een benzine, maar om nu extra geld neer te leggen om misschien volledig elektrisch te gaan, dat weet ik zo net nog niet.
Ik maak tegenwoordig niet meer zo veel km’s. Woon-werk is 2 km op de fiets en 1x per week een langere rit (2x 160km) dus ik moet het even allemaal op een rijtje zetten en wat rekenwerk doen. :geek:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.


Offline

FrankVolt

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: di 21 maart 2023, 15:40
  • Woonplaats: Hippolytushoef
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtwo 12 feb 2025, 09:57

Jammer om dat te horen.
Gebruik naast de Ampera ook een E-golf misschien een idee. Heeft wel een kleine actieradius c.a. 230 km, in de winter nog wat minder. Maar rijdt fantastisch.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1149
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 219337
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtdo 13 feb 2025, 12:37

E-Golf eerste of 2e generatie?
Ik ben op dit moment aan het kijken naar of weer een Ampera of een Hyundai Ionic 2e generatie.
Zie ook al veel Corsa-e en inderdaad de e_Golf voorbij komen.
Kona of e-Niro is misschien ook nog een optie, maar die kosten in aanschaf meer en wegen meer, dat is ook iets om op de langere termijn rekening mee te houden. Nu (met 25% mrb) is het verschil niet zo groot, maar op termijn wel.
+ de Ionic is een stuk zuiniger kwa energie verbruik. Nadeel is dat snelladen niet echt heel snel is (ik meen 44 kW?) maar ik maak zelden hele lange ritten, dus die ene keer dat ik wil snelladen dan maakt het ook niet zoveel uit.
Ampera-e zou ook nog een optie kunnen zijn, maar aangezien GM al een tijdje uit Europa weg is, en ik voor onderhoud aan het hoogspannings gedeelte alleen nog bij specifieke dealers terecht kan, weet ik niet of ik daar wel aan wil beginnen...
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.


Offline

FrankVolt

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: di 21 maart 2023, 15:40
  • Woonplaats: Hippolytushoef
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtvr 14 feb 2025, 09:17

Uiteraard de 2e generatie, die heeft een grotere accu. Bevalt prima.
Maar het zal afhangen van de af te leggen afstanden per dag.
Snelladen gaat met 40 kWh en laden naar 80% gaat redelijk vlot daarna gaat het langzamer.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1149
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 219337
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtza 01 maart 2025, 18:17

Het is uiteindelijk een Hyundai Ionic Electric geworden.
2017, dus wel met het kleinere accupakket, maar vreemd genoeg laadt die wel sneller (70 KW?) dan het nieuwere model met de 38 kWh accu.(40 KW?)
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.


Vorige

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast