Het is nu do 28 maart 2024, 09:58


Amperarijder erbij

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ericjooo

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: di 27 nov 2018, 11:54
  • km-stand: 168000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera

Amperarijder erbij

Berichtza 19 jan 2019, 18:25

Hallo allen,

Ik kijk al even mee en heb al een hoop van het forum opgestoken, maar sinds vandaag heb ik een zwarte Ampera van november 2012 met 122500 km op de teller.....

De lak krijgt binnenkort een opfrisbeurt en verder rijdt hij als een zonnetje!!

Onze Audi A4 2.0 Tdi hebben we erop ingeruild omdat ik slechts 2 x 18 km naar mijn werk rijdt en verder weinig kilometers meer maak en zo'n dikke diesel dan zomaar 150 Euro duurder rijdt. Verder vind ik elektrisch rijden geweldig en doe je (zeker met een tweedehands) ook nog wat aan het milieu ;)

De auto is van de eerste eigenaar en dealeronderhouden, alleen is het boekje na de aflevering niet ingevuld :?: Komende week maar eens langs rijden, kijken of dit nog hersteld kan worden...

Zal dit weekend even een plaatje plaatsen!!

groet,

Eric


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Amperarijder erbij

Berichtzo 20 jan 2019, 08:20

welkom! 2x18 km is een goed reden om elektrisch te beginnen_


Offline
Avatar gebruiker

Ericjooo

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: di 27 nov 2018, 11:54
  • km-stand: 168000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera

Re: Amperarijder erbij

Berichtwo 23 jan 2019, 19:45

tofelec schreef:welkom! 2x18 km is een goed reden om elektrisch te beginnen_


Dat is het zeker, vandaag mocht ik alleen na thuiskomst nog even een ritje van 90 km erachteraan maken......da's toch wel iets duurder op benzine :? Maar het rijdt zelfs met de motor aan helemaal lekker!!


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Amperarijder erbij

Berichtdo 24 jan 2019, 13:40

Ericjooo schreef:
tofelec schreef:welkom! 2x18 km is een goed reden om elektrisch te beginnen_


Dat is het zeker, vandaag mocht ik alleen na thuiskomst nog even een ritje van 90 km erachteraan maken......da's toch wel iets duurder op benzine :? Maar het rijdt zelfs met de motor aan helemaal lekker!!


Haha, wacht maar tot je het elektrisch rijden "gewend" bent... dan gaat die "bromvlieg" onder de motorkap opeens heel erg irriteren... ;)
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Amperarijder erbij

Berichtdi 29 jan 2019, 17:50

Welkom.
Goede keuze. En ook met benzine motor aan is het verbruik redelijk als je niet te gek doet.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Amperarijder erbij

Berichtwo 30 jan 2019, 10:22

Ericjooo schreef:De auto is van de eerste eigenaar en dealeronderhouden, alleen is het boekje na de aflevering niet ingevuld :?: Komende week maar eens langs rijden, kijken of dit nog hersteld kan worden...


Dit is wel erg belangrijk mocht je nu nog een garantieaanspraak willen (lees: moeten) maken. Hierbij is het ook van belang dat de juiste intervallen aangehouden zijn. Klein beetje overschrijding kan geen kwaad maar zag b.v. een Ampera (uit 2012 of 2013) met slechts 16.000 km aangeboden worden en een eerste beurt in het boekje in 2017. Dan voldoe je formeel niet aan het voorgeschreven onderhoud en geef je de garantieverschaffer (Opel NL) een stok om mee te slaan.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Amperarijder erbij

Berichtwo 30 jan 2019, 20:42

NeufegliseThierry schreef:
Ericjooo schreef:De auto is van de eerste eigenaar en dealeronderhouden, alleen is het boekje na de aflevering niet ingevuld :?: Komende week maar eens langs rijden, kijken of dit nog hersteld kan worden...


Dit is wel erg belangrijk mocht je nu nog een garantieaanspraak willen (lees: moeten) maken. Hierbij is het ook van belang dat de juiste intervallen aangehouden zijn. Klein beetje overschrijding kan geen kwaad maar zag b.v. een Ampera (uit 2012 of 2013) met slechts 16.000 km aangeboden worden en een eerste beurt in het boekje in 2017. Dan voldoe je formeel niet aan het voorgeschreven onderhoud en geef je de garantieverschaffer (Opel NL) een stok om mee te slaan.

Alles wordt toch “on-line” bijgehouden?? Op myopel.nl werkt het digitale onderhoudsboekje niet meer, maar die op .be nog wel......
Mijn reguliere onderhoud staat er gewoon bij, maar het garantiegevalletje met de koelvloeistof sensor dan weer niet.. :eh:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Amperarijder erbij

Berichtdo 31 jan 2019, 09:33

HenryAmpera schreef:Alles wordt toch “on-line” bijgehouden?? Op myopel.nl werkt het digitale onderhoudsboekje niet meer, maar die op .be nog wel......


Prima, maar eigenlijk moet je dus voordat je de auto koopt deze onderhoudsgeschiedenis opvragen zodat je meteen weet of het onderhoud conform de bepalingen afgehandeld is.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Ericjooo

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: di 27 nov 2018, 11:54
  • km-stand: 168000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera

Re: Amperarijder erbij

Berichtzo 03 maart 2019, 20:47

Na de koop ben ik naar de dealer gereden en gevraagd of ze het boekje voor mij wilden invullen; volgende dag kreeg ik een belletje dat het ingevuld klaar lag. Strakke service van Fred Janssen in Huizen, ik weet waar de komende beurt plaats gaat vinden!



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten