Het is nu di 14 mei 2024, 21:56


Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtma 10 jun 2019, 20:27

CoenW schreef:- Ik kan geen DAB als source kiezen op de radio, terwijl die wel DAB zou moeten zijn... lijkt me een reclameerpuntje? Of zie je dat niet in beeld staan?
- Bij mijn benzine-auto schreef ik altijd bij ieder bonnetje de km stand op om het verbruik in de gaten te houden... kan ik dit ook voor de ampera doen? Het lijkt er nu op dat je eigenlijk na iedere rit even een screenshot moet maken van de verbruikte kWh's, maar dat loopt aardig in de papieren voor ieder ritje... de A en de B teller geven alleen de l/100km's... hoe doen jullie dit?
- Binnenkort is het tijd voor een groep 1/2 (evt. 3) kinderzitje, onze kleine groeit bijna de maxi-cosi uit. Nu voelt de Ampera achterin wat klein, dus ik vroeg me af wat de ervaringen hier zijn met kinderzitjes? Specifieke modellen vermijden, of juist hele goede ervaringen mee? Ik ga binnenkort een meetsessie doen, en eens kijken wat er te koop is... ik denk dat een roteerbaar zitje de voorkeur heeft, maar dat verandert vast als ik de prijzen zie ;).

DAB is “oud” je moet tegenwoordig DAB+ hebben, staat hier op het forum een uitgebreid topic over.
Ik heb bij aanschaf dagteller A en B gereset. A gebruik ik voor mijn eigen Lifetime, en B reset ik per tankbeurt.
Ik houd al ruim 4 jaar elke rit (of lading, als het meerdere korte ritjes achter elkaar zijn)
Ik maak inderdaad elke keer voor ik begin met laden 2 foto’s, 1x hoofdscherm en 1 van de dagteller.
Daarnaast heb ik een kWhmetertje op het stopcontact zitten dat ik gebruik om het “werkelijke” (geen geijkt metertje...) te meten. Ik houd alles bij in een Excelsheet.
(De reden dat ik het zo secuur bijhoud heeft te maken met een (inmiddels voormalig) werkgever die nogal moeilijk/kinderachtig deed over reiskosten... :evil: )


Offline

CoenW

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: za 02 maart 2019, 17:49
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 50124
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtvr 14 jun 2019, 13:57

HenryAmpera schreef:Ik heb bij aanschaf dagteller A en B gereset. A gebruik ik voor mijn eigen Lifetime, en B reset ik per tankbeurt.
Ik houd al ruim 4 jaar elke rit (of lading, als het meerdere korte ritjes achter elkaar zijn)
Ik maak inderdaad elke keer voor ik begin met laden 2 foto’s, 1x hoofdscherm en 1 van de dagteller.
Daarnaast heb ik een kWhmetertje op het stopcontact zitten dat ik gebruik om het “werkelijke” (geen geijkt metertje...) te meten. Ik houd alles bij in een Excelsheet.
(De reden dat ik het zo secuur bijhoud heeft te maken met een (inmiddels voormalig) werkgever die nogal moeilijk/kinderachtig deed over reiskosten... :evil: )


Vandaag heb ik de eerste administratie gedaan, en snap ik jouw opmerkingen ook beter... de 'deze rit' teller is inderdaad eigenlijk een dagteller als ik het goed begrijp? (of is het een 'lading'teller?).
Ik zal jouw methode aanhouden en eens kijken of ik een een beetje inzicht in de kWh/100km kan krijgen... tot nu toe volledig elektrisch gereden, dus alle tellertjes in de auto staan nog op 0.0L/100km, kWh wordt niet bijgehouden blijkbaar.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtvr 14 jun 2019, 17:45

Je bedoeld het middelste scherm? Met wat je aan kWh en benzine verbruikt hebt?
Ja, kan je zien als dagteller. Bij mij geeft ie (even foto’s terug gekeken) altijd “Deze Lading” weer.
Dat gebeurd wanneer je rit “onderbroken” is. Overdag staat mijn auto op de parkeerplaats op het werk, en ik laad daar niet, dus in feite is “Deze Lading” dus de combinatie van 2 ritten heen en terug naar m’n werk.
Na het opladen is deze teller weer automatisch gereset.


Vorige

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten