Het is nu do 28 maart 2024, 11:17


Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

CoenW

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: za 02 maart 2019, 17:49
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 50124
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtzo 19 mei 2019, 13:58

Poul schreef:Hoeveel kilometer denk je jaarlijks te gaan rijden? Als dat bijvoorbeeld 15.000 kilometer pj is, dan kun je ook kijken naar een Ampera 2013 met minder dan 130.000 km op de teller. Want de garantie op het hoogspanningssysteem is max 8 jaar of 160.000 km, wat je het eerste bereikt. Dus in de komende twee jaar rijd je dan de laatste 30.000km onder die garantie op.
Met mijn Ampera uit dec. 2013 en 133.000 km op de teller red ik dat de komende jaren wel. En ik weet dat de meeste kilometers elektrisch zijn gereden (gem benzineverbruik 1,7l voor 100 km).
Dat scheelt vast ook in prijs voor je en vergroot het aantal auto's dat in aanmerking komt.

Groeten,
Poul


Thx voor de tip. Ik heb wat extra auto's in het zoekbereik toegevoegd. Mijn vrouw is een beetje bang voor de 100.000km grens, maar inderaad, met zo'n 10-15.000km per jaar is 130.000 zo'n beetje het echte plafond.
Scheelt zo'n 2k€, dus niet echt heel veel eigenlijk.

Ivo schreef:Hallo Coen,
Leuk stuk tekst om door te nemen. Het geeft goed weer hoe een zoektocht kan gaan. En hoe meer je weet, hoe lastiger de keuze inderdaad :lol:
Mijn persoonlijke tip; accepteer dat je (typisch) met iets meer geld piece of mind kan kopen. Zo is mogelijk "paralysis" te voorkomen.
Je ervaring bij Carnext leest als een gelegenheid die je (achteraf) had moeten benutten. Zo gaan er meer komen.
Behalve als Ampera's inderdaad met 600/jaar uit NL vertrekken, dan zijn ze binnenkort op :roll:

Thx! Er staat er weer één bij carnext, nu 130.000km. En ben ook genegen om inmiddels gewoon iets meer te betalen bij een toko die garantie geeft en geen vage handelaar is.

sbogovac, Poul, Ivo, thx voor de suggestie van de ampera die te koop staat. Echter 2012 is ons inderdaad te oud, zeker in combinatie met de km's.


Offline

CoenW

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: za 02 maart 2019, 17:49
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 50124
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtdi 21 mei 2019, 21:25

Hoe kijken jullie naar deze?

https://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/opel/ampera/occ14129767-4ada9?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral

Hij zal wel snel weg zijn...

Ik snap de versie van de auto niet helemaal? Eye is toch 2014? Zou hij dan ook geen lane assist en dergelijke moeten hebben?

Carfax zegt hij vanaf dag 1 bij een fleetowner geregistreerd staat en begin dit jaar is hij overgegaan naar 06-02-19 --> nieuwe eigenaar leasebedrijf, en 01-03-19 --> nieuwe eigenaar particulier. Hoe moet ik dat lezen? Is dat gebruikelijk om via een leasebedrijf naar particulier te gaan?


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtwo 22 mei 2019, 19:42

Ik mis inderdaad een knop op het stuur van de lane assist, maar of dat wel/niet onder Opel eye pakket valt, dat zou ik niet durven zeggen....
De RDW geeft aan 1 zakelijk en 1 particuliere eigenaar, maar wat je daar uit op kan maken???
Bij mijn kenteken staat hetzelfde, met als tussenpartijen de Opel dealer.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtma 27 mei 2019, 09:27

CoenW schreef:Carfax zegt hij vanaf dag 1 bij een fleetowner geregistreerd staat en begin dit jaar is hij overgegaan naar 06-02-19 --> nieuwe eigenaar leasebedrijf, en 01-03-19 --> nieuwe eigenaar particulier. Hoe moet ik dat lezen? Is dat gebruikelijk om via een leasebedrijf naar particulier te gaan?


Wat maakt het uit hoe je dit moet lezen en of het gebruikelijk is?

Maar goed, even serieus antwoorden: er zijn meerdere leasemaatschappijen die een deel van hun aanbod zelf verkopen, b.v. Leaseplan. En daar kun je dan als particulier de auto kopen. Niks vreemds aan. En verder gewoon lezen zoals het er staat: 1e eigenaar is leasebedrijf, 2e een particulier ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtma 27 mei 2019, 09:48

Bij mij heeft de leaserijder, na afloop van zijn contract, zijn auto gekocht. Er staan dus 2 eigenaren maar in de praktijk is dat er maar 1. Ik kan me voorstellen dat dat voor veel Ampera's geldt.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline

CoenW

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: za 02 maart 2019, 17:49
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 50124
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtza 01 jun 2019, 20:44

CoenW schreef:Hoe kijken jullie naar deze?

https://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/opel/ampera/occ14129767-4ada9?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral

Hij zal wel snel weg zijn...

Ik snap de versie van de auto niet helemaal? Eye is toch 2014? Zou hij dan ook geen lane assist en dergelijke moeten hebben?

Carfax zegt hij vanaf dag 1 bij een fleetowner geregistreerd staat en begin dit jaar is hij overgegaan naar 06-02-19 --> nieuwe eigenaar leasebedrijf, en 01-03-19 --> nieuwe eigenaar particulier. Hoe moet ik dat lezen? Is dat gebruikelijk om via een leasebedrijf naar particulier te gaan?


Het is deze geworden. Vandaag proefgereden en contract getekend. Beurt en thuis afleveren nog te plannen.

Toch wel weer een beetje vaag verhaal, maar heb er nu meer vertrouwen in. Ook vanwege 6mnd garantie en merkdealer. De 230V lader was niet aanwezig en de accu was leeg. Zijn vrouw had de auto leeggereden en de 230V lader ligt thuis waar ze nu aan het verbouwen zijn maar nu niet slapen...
Proefrit dus in bergmodus gereden en na een tijdje kunnen switchen naar normaal. Wel bleef de accu de hele tijd op 0km staan, is dat normaal of zou hij in bergmodus ook echt op moeten laden? Ik vind de batterij indicator sowieso niet heel intuïtief: 0km, eerst van zwart naar grijs, nog steeds 0km, maar volgens middenconsole wel halfvol tijdens regeneratief remmen? Is dat normaal?
Opel-eye, rijstrooksensor gewoon verkeerd in hun advertentie: niet aanwezig. Al met al genoeg reden om de prijs n stuk omlaag te brengen. Nu dus even wachten of de onderhoudshistorie geen gekke dingen opbrengt: de accu is onder fabrieksgarantie vervangen (vorig jaar), dus ik zou daar weer nieuwe fabrieksgarantie op moeten hebben nu...

Waarschijnlijk nog een weekje wachten en dan rijden we elektrisch! :D


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtzo 02 jun 2019, 14:30

CoenW schreef:
CoenW schreef:Hoe kijken jullie naar deze?

https://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/opel/ampera/occ14129767-4ada9?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral

Hij zal wel snel weg zijn...

Ik snap de versie van de auto niet helemaal? Eye is toch 2014? Zou hij dan ook geen lane assist en dergelijke moeten hebben?

Carfax zegt hij vanaf dag 1 bij een fleetowner geregistreerd staat en begin dit jaar is hij overgegaan naar 06-02-19 --> nieuwe eigenaar leasebedrijf, en 01-03-19 --> nieuwe eigenaar particulier. Hoe moet ik dat lezen? Is dat gebruikelijk om via een leasebedrijf naar particulier te gaan?


Het is deze geworden. Vandaag proefgereden en contract getekend. Beurt en thuis afleveren nog te plannen.

Toch wel weer een beetje vaag verhaal, maar heb er nu meer vertrouwen in. Ook vanwege 6mnd garantie en merkdealer. De 230V lader was niet aanwezig en de accu was leeg. Zijn vrouw had de auto leeggereden en de 230V lader ligt thuis waar ze nu aan het verbouwen zijn maar nu niet slapen...
Proefrit dus in bergmodus gereden en na een tijdje kunnen switchen naar normaal. Wel bleef de accu de hele tijd op 0km staan, is dat normaal of zou hij in bergmodus ook echt op moeten laden? Ik vind de batterij indicator sowieso niet heel intuïtief: 0km, eerst van zwart naar grijs, nog steeds 0km, maar volgens middenconsole wel halfvol tijdens regeneratief remmen? Is dat normaal?
Opel-eye, rijstrooksensor gewoon verkeerd in hun advertentie: niet aanwezig. Al met al genoeg reden om de prijs n stuk omlaag te brengen. Nu dus even wachten of de onderhoudshistorie geen gekke dingen opbrengt: de accu is onder fabrieksgarantie vervangen (vorig jaar), dus ik zou daar weer nieuwe fabrieksgarantie op moeten hebben nu...

Waarschijnlijk nog een weekje wachten en dan rijden we elektrisch! :D

Gefeliciteerd met de aankoop!!!
Met een lege accu en in Berg modus dan dan heb je wel met een wat luidruchtiger auto gereden ,dan normaal.
Zeker weten doe ik het niet, maar zou kunnen dat je naar Nomaal terug bent geschakeld, maar dat alles als benzine km's wordt gerekend. Dan heb je wel op de accu gereden, maar ziet het systeem het als buffer.
Volgens mij, als je de auto even uitgezet had en daarna weer gestart, dan had je wel die km's in je linker scherm terug gezien. Meen dat ik zoiets ergens op youtube voorbij heb zien komen....


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtma 03 jun 2019, 13:51

Van harte gefeliciteerd met je aankoop. Welkom bij de club.

Hier inderdaad hetzelfde "euvel" met de berg modus. Als je de auto uitzet en weer aan dan zie je de range.
Dacht eerst dat het een mankement was. Blijkbaar hoort het zo.


Offline

ereader

Bekende

  • Berichten: 63
  • Geregistreerd: wo 10 feb 2016, 14:36
  • Woonplaats: Schoonoord
  • km-stand: 196000
  • Lifetime: 18
  • Auto: anders

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtdi 04 jun 2019, 19:52

Timmertje schreef:Van harte gefeliciteerd met je aankoop. Welkom bij de club.

Hier inderdaad hetzelfde "euvel" met de berg modus. Als je de auto uitzet en weer aan dan zie je de range.
Dacht eerst dat het een mankement was. Blijkbaar hoort het zo.


Dat klopt. Je hebt de kW’s al “verbruikt” met het genereren ervan in dezelfde “sessie” en zie je ze niet in het display. Pas als je de auto uit hebt gezet en daarna weer aan, zijn ze zichtbaar. De gereden km’s komen wel meteen op het elektrische conto.
Niet meer de Ampera mei 2012, White Diamond Tri-Coat, Leather jet black/red, Bose sound system.
Inmiddels hebben we onze Hyundai Ioniq electric Comfort, Fiery red met Infinity Sound system


Offline

CoenW

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: za 02 maart 2019, 17:49
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 50124
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Op zoek naar een 2013 Ampera <100.000km

Berichtma 10 jun 2019, 20:06

Zo, hij staat inmiddels onder de carport en de eerste km's op eigen opgewekte stroom zijn gereden :D.

Tot nu toe alles prima, afleverbeurt is ook netjes gedaan, krasje weggelakt, nieuwe banden voor, en verder compleet afgeleverd.

Nog wel een aantal vragen waar jullie misschien mee kunnen helpen (als het moet maak ik er eigen topics voor):
- Ik kan geen DAB als source kiezen op de radio, terwijl die wel DAB zou moeten zijn... lijkt me een reclameerpuntje? Of zie je dat niet in beeld staan?
- Bij mijn benzine-auto schreef ik altijd bij ieder bonnetje de km stand op om het verbruik in de gaten te houden... kan ik dit ook voor de ampera doen? Het lijkt er nu op dat je eigenlijk na iedere rit even een screenshot moet maken van de verbruikte kWh's, maar dat loopt aardig in de papieren voor ieder ritje... de A en de B teller geven alleen de l/100km's... hoe doen jullie dit?
- Binnenkort is het tijd voor een groep 1/2 (evt. 3) kinderzitje, onze kleine groeit bijna de maxi-cosi uit. Nu voelt de Ampera achterin wat klein, dus ik vroeg me af wat de ervaringen hier zijn met kinderzitjes? Specifieke modellen vermijden, of juist hele goede ervaringen mee? Ik ga binnenkort een meetsessie doen, en eens kijken wat er te koop is... ik denk dat een roteerbaar zitje de voorkeur heeft, maar dat verandert vast als ik de prijzen zie ;).


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron