Tsja, het kan verkeren: mijn ervaringen met en oordeel over de Ampera waren niet bijster positief en mijn eerste indrukken van de Ampera-E ook al niet.
Toch de knoop doorgehakt en haal volgende week een nieuwe Ampera-E op. Hoe tot deze keuze gekomen?
- Heb vanwege heupprobleem behoefte aan een hoge instap/zit
- Wil weer elektrisch rijden (na i3 nu tijdelijk 3 serie diesel, top auto)
- Heb mijn eigen bedrijf, heb weinig aan de aanschafsubsidie vanaf 1 juli (hoef dus niet te wachten)
- Wil een grote accu en niet meer dan 40.000 uitgeven
- besloten om privé mijn oldtimer op te knappen en over enkele maanden er een cabrio voor de fun bij te kopen
En dus ruime voor een zakelijke, nuchtere aanschaf. En met bovenstaande criteria kom je op 1 auto uit (als je uitgaat van nieuw). Bestuurdersstoel kijk ik even aan maar zal waarschijnlijk maatwerk stoel in komen, dat de laadsnelheid beperkt is overleef ik wel en met dealer afgesproken dat die de auto extra kritisch bekijkt bij aflevering (heb er drie bij de dealer bekeken, niet 1 naad van diverse karosseriedelen aan de ene kant net zo groot als de andere).
Alvast 1 vraagje (en anders stel ik die nog apart), wilde eigenlijk al een appel mobiel kopen maar begreep dat android auto soms wel goed aan de praat te krijgen is i.c.m. de Ampera-E. Als iemand daar wat over kan zeggen, graag!
Alhoewel ik de auto zeker een aantal punten zal vergeven (wederom net als vorige keer goed van tevoren georiënteerd) ga ik er wel weer ouderwets kritisch in, hoop dat de auto me positief gaat verrassen. Maar zo niet vermaak ik me wel met mijn andere, ouderwetse ICE auto's