Het is nu do 28 maart 2024, 10:03


Cuprani's Ampera-E

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Cuprani

Newbie

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: za 20 maart 2021, 17:12
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Cuprani's Ampera-E

Berichtza 20 maart 2021, 17:53

Hoi medeforummers..
Nils hier uit Spijkenisse.

Sinds gisteren ben ik trotse bezitter van een mooie zwarte Ampera-E Launch Edition uit 2017.
Ik heb de auto gekocht met een km-stand van 45.000km.

Op voorhand was ik op de hoogte van perikelen rond On Star en het niet meer werken van de app, dus daar had ik me al op ingesteld bij aanschaf.

Echter lees ik vandaag pas over de terugroepactie mbt het brandgevaar en het maximaal 90% laden als oplossing.
Ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, en ook omdat ik nog wat andere vragen heb over het laden heb ik me aangemeld op dit forum.

Naast de Ampera-E ben ik nog in bezit van:
Passat Variant GTE (100% elektrisch actieradius van +/- 30km in de winter)
Vector Typhoon MTB Ebike 8kW (100% elektrische actieradius 100km, topsnelheid 80km/h begrenst)
Escooter, omgebouwd tot 4kW (100% elektrische actieradius 10km, topsnelheid 60km/h)
E-Longboard zelfbouw, 3,2 kW (100% elektrische actieradius 15km, topsnelheid 60km/h)

Accu's voor deze voertuigen heb ik allemaal zelf gebouwd. Motorregelaars zelf geprogrammeerd, dus elektrisch vervoer is onderhand een aardige hobby geworden.

Laden doe ik vanaf mijn 20 zonnepanelen (6400 watt piek) of gratis op het werk.

Ben groot autoliefhebber, maar ik vind elektrisch rijden ook geweldig.
De kosten zijn voor mij niet de overweging om elektrisch te rijden, maar het rijgenot is voor mij de grootste drive om volledig elektrisch te willen rijden.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Cuprani's Ampera-E

Berichtma 22 maart 2021, 10:06

Welkom Nils!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten