Het is nu do 18 apr 2024, 20:19


Hallo even voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Edenco

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: za 07 aug 2021, 16:20
  • km-stand: 82700
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Hallo even voorstellen

Berichtza 07 aug 2021, 16:55

Hallo
Zal me even voorstellen ik ben Eddy heb nog nooit een Opel gehad. Na wat wikken en wegen hebben wij besloten om hybrid te gaan en wel met een stekker, dit omdat thuisladen bij ons kan. Het oog is gevallen op een Ampera van eind 2013 met bijna 83000 km ervaring. Vorige eigenaren hebben een gemiddelde bij elkaar gestekkerd van 2,5 op de 100. Zal een hoop leeswerk worden hier maar ik denk dat ik hier een hoop info ga vinden


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Hallo even voorstellen

Berichtzo 08 aug 2021, 15:20

Welkom!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

Cooper

Vaste klant

  • Berichten: 146
  • Geregistreerd: ma 01 feb 2021, 11:51
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Hallo even voorstellen

Berichtzo 08 aug 2021, 20:29

:thumbup: Hallo. goede keuze.
Ik rij zelf nu een paar maanden een volt.
Hoop foutcodes in 't begin. In mijn geval allemaal te wijten aan het laten van bepaalde belangrijke zaken.
Accu 12v.Bij mij na 8 jaar nooit vervangen(auto gaf daardoor foutcodes)
Accupack complete koelwater verversen. (in mijn geval verkeerde rode koelwater toegevoegd gaf veel foutcodes)
Deze 2 punten laten vernieuwen en alweer een paar maanden zeer tevreden
Rijd als een saab 93 automaat maar dan stil van binnen plus nog meer luxe.
1 nadeel heeft ie maar. Kan geen caravan trekken.
Als klassiek auto resto onbekend talent deze auto wat velen niet weten wat er wel niet aan techniek en rij mogelijkheden er zijn. Topper.
En thuisladen is geen noodzaak in de bergstand laat ie t accupack voor de helft op. of je kan rijden als een corolla cq nero hybrid fivty fivty accu cq motor.
Wil je een golfje eruit trekken dan de sportstand


Offline

Edenco

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: za 07 aug 2021, 16:20
  • km-stand: 82700
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Hallo even voorstellen

Berichtma 09 aug 2021, 15:51

Al een hoop gelezen maar ben er wel achter dat ik de auto erbij moet hebben. Foutcodes heb ik niet gezien als melding in elk geval, wat is de beste manier van uitlezen moet ik nog even uitzoeken. Ben erg benieuwd kom uit een F30 320 dus is sowieso erg anders. De dingen die je aangeeft zal ik in de gaten gaan houden dank hiervoor. Levering in vervroegd mag hem morgen al ophalen :mrgreen:


Offline

Cooper

Vaste klant

  • Berichten: 146
  • Geregistreerd: ma 01 feb 2021, 11:51
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Hallo even voorstellen

Berichtdi 10 aug 2021, 22:35

Naast mijn morris minor is 't een leuk contrast. Zeer tevreden met mijn volt. Hoop dat u er veel plezier van zal hebben.


Offline

Edenco

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: za 07 aug 2021, 16:20
  • km-stand: 82700
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Hallo even voorstellen

Berichtwo 11 aug 2021, 20:36

Tot nog toe wel laden duurt ff maar dan rijdt het wel super. De km's die hij aangeeft kan hij ook echt rijden nog niet vol geweest. Maar 53 was het hoogst en dan had hij nog ruimte dus denk dat de accu wel goed is. Verder aan het uitzoeken hoe of wat. Na enig geklooi de telefoon gekoppeld maar hoe ik Spotify stream en of dat kan geen idee. Verder begonnen aan de ontdekkingsreis en nog niks gevonden waarvan ik denk dit is niks :thumbup:


Offline

Cooper

Vaste klant

  • Berichten: 146
  • Geregistreerd: ma 01 feb 2021, 11:51
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Hallo even voorstellen

Berichtma 30 aug 2021, 21:08

Laadpaal is geen noodzaak, via de bergstand laat de generator het accupack. Bij mij tot zo 30km.Daarna rij ik bij lange afstanden de stand-by positie. In de stand-by rij je ook regelmatig in de stad op t accupack.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Hallo even voorstellen

Berichtma 30 aug 2021, 22:18

Edenco schreef:Na enig geklooi de telefoon gekoppeld maar hoe ik Spotify stream en of dat kan geen idee. Verder begonnen aan de ontdekkingsreis en nog niks gevonden waarvan ik denk dit is niks :thumbup:

Hoe dat werkt met Spotify staat onder "Multimedia" op dit forum.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron