The-pupil schreef:Hallo Ampera liefhebbers,
Zelf heb ik al heel wat rond geneusd op het forum en ben blij verrast met alle nuttige info en tips die er te vinden zijn.[...]
Welkom!
The-pupil schreef:[...]Wat is jullie mening over de waardevastheid van de auto?[...]
De waardevastheid was ik erg blij mee, in de praktijk eigenlijk geld toe gekregen voor het rijden op de standaard vergoeding van 0,19c/km. En hij was voor een heel nette prijs wel heel snel verkocht. Wel aan een Hongaar en daar zit nu net de crux; ik wens je veel plezier met het vinden van een van deze auto's aangezien ze massaal worden geëxporteerd...
The-pupil schreef:[...]Aangezien ik nog veel fiets, is het erg aannemelijk dat ik het grootste gedeelte van de auto met zonnepanelen kan opladen (buiten de wintermaanden om natuurlijk). Vandaar dat ik dan mogelijk zou kiezen voor een eenvoudige laadbox en pas bij een serieuze EV zou gaan voor een uitgebreide box met load balancing en eco laden etc?
Klinkt dit logisch?[...]
Klinkt logisch; ik ben zelf voor een "simpele" laadbox gegaan omdat deze: 1. wel op de volle 16A kan opladen dus dat gaat toch sneller en 2. je zo de thuislader ook ontlast en deze dus langer meegaat.
The-pupil schreef:[...]Zelf een proefrit gemaakt in een Ampera die dealer onderhouden was, 2e eigenaar en 112k op de teller.. Echter gaf de accu geen erg grote range aan.. op 3/4 dacht ik zo'n 35km. (of kan dit met de instellingen te maken hebben climate control etc?)[...]
Dit heeft inderdaad met de instellingen maar ook met externe factoren (zoals rijstijl, maar vooral ook temperatuur) te maken. 3/4 op 35 km klinkt bij een temperatuur onder de 15 graden alleszins redelijk.
The-pupil schreef:[...]Alvast bedankt !
Graag gedaan en heel veel succes!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.