Het is nu za 20 apr 2024, 00:40


eeuwige twijfelaar

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Rongoos

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 22 maart 2022, 11:53
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

eeuwige twijfelaar

Berichtdi 22 maart 2022, 18:25

Goedemiddag allemaal, mijn naam is Ron, 55 jr en ik kom uit Velserbroek.
Ben al een tijdje op een oneindige zoektocht om mijn Kia sportage V6 op gas te vervangen voor iets wat onze maandlasten meer naar beneden gaat brengen. in het begin alleen naar hybride auto's gekeken en de CHR van toyota stond hoog op de verlanglijst. Maar met mijn lengte van 2mtr en 1 cm zat ik wel met de kruin tegen de hemel aan. Na een aantal weken toch ook eens naar electrische auto's gekeken. En na heel heel veel gelezen en bekeken te hebben over electrische auto's, ben ik eigenlijk steeds enthousiaster geworden. Nu zijn vanwege het bereik en de prijs alleen de kona 39kwh en de ampera nog over. na een proefrit in de ampera nog enthousiaster geworden. Wat een ruimte voor mijn lange lijf in die auto.
Nog nog over mijn laadstress heen zien te komen, ik heb namelijk geen oprit en ben dus afhankelijk van de openbare laadpalen. Maar met een woon/werk afstand van 50 km heen en weer denk ik dat dat geen probleem moet zijn.

Wel vanmiddag weer gehoord van de 2000,- subsidie die niet zou gelden voor de Ampera??
Kan iemand dat bevestigen?


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: eeuwige twijfelaar

Berichtma 28 maart 2022, 00:08

Rongoos schreef:Goedemiddag allemaal, mijn naam is Ron [...] Wel vanmiddag weer gehoord van de 2000,- subsidie die niet zou gelden voor de Ampera??
Kan iemand dat bevestigen?



Hoi Ron, welkom!

Dat hangt van de Ampera-e af. De grens voor de subsidie is volgens dit draadje een cataloguswaarde van €45.000. Dus voor aanschaf even op RDW.nl het kenteken invoeren en checken wat de fiscale catalogusprijs van die specifieke auto was...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron