Het is nu vr 29 maart 2024, 10:25


Even voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

IamGroot

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: ma 16 mei 2022, 11:35
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera

Even voorstellen

Berichtwo 18 mei 2022, 10:30

Hallo allemaal,

Sinds een week hebben wij een Opel Ampera uit 2013 met 160k op de teller. Tot nu toe heel tevreden want we redden ongeveer 65 kilometer elektrisch zonder al te veel op te letten op rijstijl. Meer dan genoeg voor ons woon-werk verkeer.

We lopen tegen een paar dingen aan die we niet goed kunnen vinden op Google dus ik dacht ik vraag het even aan de ervaringsdeskunigen.

- Je kunt kiezen uit 6A en 10A om op te laden maar ik vroeg me af of er voordelen zijn voor de 6A t.o.v. de 10A? 10A lijkt me sneller dus handiger maar misschien mis ik iets. We laden op aan een openbare paal in de straat dus het probleem met fasen lijkt me niet relevant, ik ga ervanuit dat die laadpalen daar op gebouwd zijn
- Ik kan in de handleiding ook niet terug vinden wat het groene auto icoontje betekend wat je soms ziet naast de actieradius, ik zag hem gister ook een keer in het rood. Is dat om aan te geven dat je zuinig danwel niet zuinig rijd?
- We zijn erachter dat bluetooh alleen werkt voor bellen maar niet voor muziek, daar gebruiken we nu een aux kabel voor. Is er een aftrmarket alternatief om toch je telefoon aan te sluiten op bluetooh om muziek te luisteren?
- Ook viel het me op dat mn telefoon super langzaam op laad als ik hem via USB probeer op te laden in de auto. Is dat een bekend fenomeen?
- Is er een aftermarket alternatief voor het lullige doekje wat nu als hoedeplank dient? Op zich niet heel vervelend maar het ziet er zo knullig uit in een auto die voor de rest veel luxe heeft voor zijn bouwjaar.

Hoop vragen, sorry voor de spam. Hopelijk weten jullie me meer te vertellen over deze punten. Voor de rest zijn we dus super tevreden met de auto!


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen

Berichtma 23 mei 2022, 13:57

Hoi en welkom!!

Als je aan een openbare laadpaal oplaadt, dan zou de optie 6 of 10 Ampere volgens mij niet werken, maar ik kan het mis hebben (Heb een 2012, die heeft die optie niet.)
Ik weet zo niet welk groen auto icoontje je bedoeld.
Ik gebruik een USB kabel om muziek te luisteren, heb een tijdje een Bluetooth dongle gehad, die speelde het dan weer via de aux af, maar dat vond ik niet handig. Ik heb een iPhone, die via USB als iPod herkent wordt, en dus via het grote scherm te benaderen is (playlist etc. Alleen is de sortering soms wat vaag... )
Spotify werkt dan ook via USB, maar dan moet ik wel via de telefoon naar de juiste albums/playlists etc scrollen.)
Ik heb het lullige doekje zelf in het begin al verwijderd en alle ramen achter getint, dus geen inkijk meer. Verder zie ik geen toegevoegde waarde van een hoedenplamk....
Ik weet dat er mensen zijn die zelf wat hebben geknutseld en in de USA is er iemand die ze kant & klaar verkoopt (VoltShelf), maar met verzenden en invoerkosten niet echt interessant....
Afbeelding
https://voltshelf.weebly.com/the-all-ne ... volts.html


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Even voorstellen

Berichtma 23 mei 2022, 14:38

Hoi,

6A en 10A zijn alleen relevant als je via een gewoon stopcontact laadt.

Verder is er een draadje over hoedenplanken. Die van de Renault Mégane schijnt te passen.

Tip: gebruik de zoekfunctie van dit forum. Werkt niet perfect, maar ik denk dat het meeste al wel is opgeschreven.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

IamGroot

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: ma 16 mei 2022, 11:35
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen

Berichtma 23 mei 2022, 20:09

Bedankt voor jullie reacties! Dat van die Iphone via USB lijkt me echt super handig, dat ga ik proberen. Ook ga ik even verder zoeken voor de hoedenplank, die op het plaatje ziet er al een stuk beter uit.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen

Berichtdi 24 mei 2022, 09:50

IamGroot schreef:Bedankt voor jullie reacties! Dat van die Iphone via USB lijkt me echt super handig, dat ga ik proberen. Ook ga ik even verder zoeken voor de hoedenplank, die op het plaatje ziet er al een stuk beter uit.


Ik heb zelf die haakjes voor die hoedenplank uit de UK besteld (zie: viewtopic.php?f=20&t=3876&hilit=hoedenplank ) en de (Renault Megane, geloof ik) hoedenplank zelf via Marktplaats besteld, maar ik was niet heel erg tevreden over de oplossing. Begrijp me niet verkeerd, die jongens uit de UK doen hun stinkende best (k'kreeg zelfs gratis en ongevraagd geupdated haakjes toegestuurd) maar het is het net niet. Het oogt een stuk beter, maar het werkt net niet prettig; de plank valt van/door de haakjes als je de (zware!) kofferbak dicht laat vallen, vervolgens wordt het weer allemaal een beetje gammel, ligt'ie er weer doorheen wanneer je de bak open doet et cetera. Zelf vond ik de oplossing van het getinte achterraam (en geen "hoedenplank") uiteindelijk een stuk mooier en praktischer...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen

Berichtwo 25 mei 2022, 23:29

Ik vind de Renault Megane hoedenplank wel heel praktisch. Het ziet er goed uit en is veel steviger en veeeeeeel goedkoper dan een VoltShelf. Niet iedereen vindt getinte ramen mooi natuurlijk. Ik vind het zelfs spuuglelijk en ordinair.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Even voorstellen

Berichtdo 26 mei 2022, 20:41

HAL2001 schreef:Ik vind het zelfs spuuglelijk en ordinair.

Ik ook. Daarom voor schermpjes gekozen, die er na de zomer weer uitgaan. En een rolgordijn achter, die vast zit op de hoedenplank (destijds gemaakt door een forumlid).
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Renzo

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: zo 20 maart 2016, 12:04
  • km-stand: 159000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen

Berichtma 20 maart 2023, 11:25

Hoi,

Ik heb een vraag de hoedenplank van de Renault Megane wordt genoemd, welk type of bouwjaar van die Renault? Ik ben nog steeds een trouwe Ampera (2012) rijder en ik ben niet van plan die te verkopen. Het is namelijk zo dat ik een route trip gepland heb naar Sicilie en goede hoedenplank die het zicht naar binnen voorkomt is wenselijk. Misschien ook om lichte voorwerpen erop te leggen, indien mogelijk.

Ik las ook dat je via de USB aansluiting muziek afspeelt, weet je misschien ook hoe bv Android auto gebruikt kan worden ??

Bedankt voor je posts en misschien kan je me op weg helpen. BVD

Ik gebruik een USB kabel om muziek te luisteren, heb een tijdje een Bluetooth dongle gehad, die speelde het dan weer via de aux af, maar dat vond ik niet handig. Ik heb een iPhone, die via USB als iPod herkent wordt, en dus via het grote scherm te benaderen is (playlist etc. Alleen is de sortering soms wat vaag... )
Spotify werkt dan ook via USB, maar dan moet ik wel via de telefoon naar de juiste albums/playlists etc scrollen.)
Ik heb het lullige doekje zelf in het begin al verwijderd en alle ramen achter getint, dus geen inkijk meer. Verder zie ik geen toegevoegde waarde van een hoedenplamk....


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen

Berichtma 20 maart 2023, 11:31

Hier staat alles over de AmpyShelf: https://www.speakev.com/threads/ampyshe ... st-2987307
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Even voorstellen

Berichtvr 24 maart 2023, 22:54

Hahaha, wat een slimme oplossing.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Volgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron