Fantastische cijfers over praktijkverbruik
Geplaatst: do 22 nov 2012, 18:21
Travelcard heeft een onderzoek uitgevoerd naar het praktijkverbruik van de plug-in EV's. Zie het artikel in Fleetmotive http://epub01.publitas.com/Fleetmotive/Fleetmotive04/#/spreadview/16/.
Jammer alleen dat de headlines van dit soort berichten nog steeds gaan over de auto in plaats van het gedrag van berijders. Het kan toch voor niemand meer een verrassing zijn dat de "fabrieksnorm" van een willekeurige auto niet gehaald wordt? Dit heeft voor een deel te maken met omstandigheden waarop die norm wordt bepaald, maar het grootste deel wordt toch bepaald door de rechtervoet van de berijder. Dat geldt voor een willekeurige auto waar die berijder in rijdt. En ja: bij een EV komt daar ook nog bij dat je de moeite moet nemen om een laadpaal te vinden.
De kop van dit artikel had dan ook kunnen luiden "Ook in de praktijk zuinig: Ampera/Volt (2,2 l/100 km), Prius (3,8 l/100 km)". Zelfs voor een niet-oplettende leaserijder is dat toch nog niet eens zo gek?
Jammer alleen dat de headlines van dit soort berichten nog steeds gaan over de auto in plaats van het gedrag van berijders. Het kan toch voor niemand meer een verrassing zijn dat de "fabrieksnorm" van een willekeurige auto niet gehaald wordt? Dit heeft voor een deel te maken met omstandigheden waarop die norm wordt bepaald, maar het grootste deel wordt toch bepaald door de rechtervoet van de berijder. Dat geldt voor een willekeurige auto waar die berijder in rijdt. En ja: bij een EV komt daar ook nog bij dat je de moeite moet nemen om een laadpaal te vinden.
De kop van dit artikel had dan ook kunnen luiden "Ook in de praktijk zuinig: Ampera/Volt (2,2 l/100 km), Prius (3,8 l/100 km)". Zelfs voor een niet-oplettende leaserijder is dat toch nog niet eens zo gek?