Het is nu vr 29 maart 2024, 07:44


Model 3

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Model 3

Berichtwo 26 jun 2019, 15:44

sbogovac schreef:
Unit106 schreef:Kenteken is idd Photoshop, rest is originele foto. Auto is inderdaad gewrapt.

Een foto van de zijkant genomen : klik

Afbeelding


Ziet er toch wel bijzonder uit...

Maar welke kleur staat er dan op het kentekenbewijs...?

Op het 1e kentekenbewijs stond zwart, op het 2e kentekenbewijs staat paars :mrgreen:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Model 3

Berichtwo 26 jun 2019, 16:53

Unit106 schreef:
sbogovac schreef:[...]Ziet er toch wel bijzonder uit...

Maar welke kleur staat er dan op het kentekenbewijs...?

Op het 1e kentekenbewijs stond zwart, op het 2e kentekenbewijs staat paars :mrgreen:


Ah, dus dat moet ook wel worden aangepast... weer wat geleerd.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Model 3

Berichtwo 26 jun 2019, 17:11

sbogovac schreef:Ah, dus dat moet ook wel worden aangepast... weer wat geleerd.

Zie https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/het-kentekenbewijs/bij-wijzigingen/kleur-van-uw-voertuig-wijzigen
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Model 3

Berichtdo 27 jun 2019, 09:46

Unit106 schreef:
sbogovac schreef:Ah, dus dat moet ook wel worden aangepast... weer wat geleerd.

Zie https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/het-kentekenbewijs/bij-wijzigingen/kleur-van-uw-voertuig-wijzigen


Dank! En "het aanpassen van de kleur op het kentekenbewijs is gratis" klinkt dan ook wel weer vriendelijk...

Ik blijf hem bijzonder vinden (ook geinige combinatie met die velgen eronder)...

Hou je ons op de hoogte van jouw bevindingen met deze auto? Ik ben benieuwd...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Model 3

Berichtdo 27 jun 2019, 14:43

Unit106 schreef:Na wat jaartjes wachten .....

Afbeelding


Zo dan. Die staat 8-)

Is weer eens wat anders dan rood :clap:

Geniet ervan en houdt de glimmende kant boven :!:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Model 3

Berichtdo 27 jun 2019, 17:53

sbogovac schreef:Ik blijf hem bijzonder vinden (ook geinige combinatie met die velgen eronder)...

Dit zijn de standaard velgen van de Model 3. De velgen worden geleverd inclusief kunststoffen kappen. Trek je de kapper eraf dan tref je de velgen zo aan.

sbogovac schreef:Hou je ons op de hoogte van jouw bevindingen met deze auto? Ik ben benieuwd...

Kan je zeggen : eenmaal een Tesla gereden is er geen weg meer terug. Bij de verkoop van mijn Ampera maakte ik een proefrit met de uiteindelijke kopers. Ik trapte, met de sportmodus actief, het gaspedaal in. De drie passagiers waren verbaasd over de snelheid terwijl ik mij afvroeg of de auto kapot was. De acceleratie van de Tesla is zo overweldigend dat de kwaliteiten van de Ampera snel vervagen hierbij.

7 jaar lang ben ik uiterst tevreden geweest met de Ampera (los van de diverse issues). Zelfs de dag voordat ik mijn Tesla kreeg was dit nog zo. De Tesla heeft echter de drempel nog hoger gelegd. Vandaag weer mogen "genieten" van de file's op de A4. Wat een genot om een auto te hebben die zichzelf door het verkeer begeeft. Niet continue optrekken en weer afremmen maar gewoon relaxed achterover zitten en berusten in het feit dat je wat later op je bestemming aan komt.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Model 3

Berichtdo 27 jun 2019, 21:18

Unit106 schreef:[...] Kan je zeggen : eenmaal een Tesla gereden is er geen weg meer terug. [...]


En dat (gemis aan?) dashboard...?
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Model 3

Berichtma 01 jul 2019, 20:48

sbogovac schreef:
Unit106 schreef:[...] Kan je zeggen : eenmaal een Tesla gereden is er geen weg meer terug. [...]


En dat (gemis aan?) dashboard...?

In de Ampera zat ik na 7 jaar nog steeds naar knopjes te zoeken. Ik ben helemaal happy met de rust in de Model 3. Gewoon 1 groot scherm, twee handels en meer niet. Op het scherm kan ik alles vinden en bedienen wat ik nodig heb.

Voor de snelheid is er maar 1 ding van belang : niet te hard rijden. Ik heb een geluidsignaal ingesteld om mij erop te wijzen als ik te hard rijd dus ik hoef niet continue naar het scherm te turen voor de snelheid. En ... daar waar mogelijk laat ik de auto zelf rijden. Heb je geen dashboard voor nodig :mrgreen:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Model 3

Berichtdi 02 jul 2019, 09:31

Unit106 schreef:[...] Ik ben helemaal happy met de rust in de Model 3. Gewoon 1 groot scherm, twee handels en meer niet. Op het scherm kan ik alles vinden en bedienen wat ik nodig heb.

Voor de snelheid is er maar 1 ding van belang : niet te hard rijden. Ik heb een geluidsignaal ingesteld om mij erop te wijzen als ik te hard rijd dus ik hoef niet continue naar het scherm te turen voor de snelheid. En ... daar waar mogelijk laat ik de auto zelf rijden. Heb je geen dashboard voor nodig :mrgreen:


Hmkay... ik hoor wel wat je zegt... ik heb op de Passat van m'n vrouw inderdaad ook een alarm ingesteld bij 135 km./uur. Maar ik heb toch een bijna 30 jaar oude gewoonte om "gewoon" naar beneden te kijken als ik wat essentiële info wil. Bereik, waarschuwingen en snelheid zou ik daar wel verwachten... Jammer dat Tesla daar niet - ten minste - een HUD voor heeft geïnstalleerd...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Model 3

Berichtdi 02 jul 2019, 11:18

sbogovac schreef:Hmkay... ik hoor wel wat je zegt... ik heb op de Passat van m'n vrouw inderdaad ook een alarm ingesteld bij 135 km./uur. Maar ik heb toch een bijna 30 jaar oude gewoonte om "gewoon" naar beneden te kijken als ik wat essentiële info wil. Bereik, waarschuwingen en snelheid zou ik daar wel verwachten... Jammer dat Tesla daar niet - ten minste - een HUD voor heeft geïnstalleerd...

Bij de Tesla kan je een relatieve snelheid opgeven. Zo staat deze bij mij op +5 op de geldende snelheid. Dus op een 50km/u weg krijg ik het signaal bij 55km/u, bij een 80km/u weg 85km/u etc.

Eventuele waarschuwingen worden ondersteund met een geluidsignaal zodat je weet dat er een melding op het scherm staat. Je hoeft dus niet continue naar het scherm te kijken.

En qua bereik : heb een range van 500km. Bij vertrek van huis verteld de navigatie al of ik mijn reis ga halen op de accu of niet. Onderweg kijk ik natuurlijk ook naar het bereik maar daar heb ik ook alle tijd voor want als de auto zelf rijdt heb je tijd om iets anders te doen dan alleen maar voor je te kijken.

Maak maar eens een proefrit. Voordat de auto leverbaar was werd er inderdaad geschreeuwd om een HUD. Nu de auto op de weg is hoor ik niemand meer over een beperking of de wens naar een HUD.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


VorigeVolgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron