Het is nu vr 29 maart 2024, 13:04


Ervaringen met Nefkens Amersfoort?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ervaringen met Nefkens Amersfoort?

Berichtma 30 mei 2016, 15:38

Ik had midden februari mijn auto s' ochtends bij Nefkens Amersfoort achter gelaten voor een 120k beurt en 2 terugroep acties.
Thuis kwam ik er vervolgens achter (houd de ritten/km's exact bij) dat er 8,5 km met de auto gereden is, en dat daar 0.88 ltr benzine voor verstookt is...... Terwijl de auto voor de beurt + terugroep acties in feite het terrein van Nefkens niet af hoeft.....
Heb dit (wel een tijd later) dit alsnog via mail gemeld, men zou het intern opnemen en men zou er zeker op terug komen. Inmiddels weer een paar weken verder en niets meer gehoord. Maakt ook niet uit, was voor mij het eerste en ook het laatste bezoekje aan Nefkens.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ervaringen met Nefkens Amersfoort?

Berichtma 30 mei 2016, 17:00

De Ampera- en Voltman van Nefkens Amersfoort is per 1 mei 2016 voor zichzelf begonnen in Leusden: http://www.bloemendalenlam.nl/ Er lijken wat meer goede mensen vertrokken te zijn. :(
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ervaringen met Nefkens Amersfoort?

Berichtdi 31 mei 2016, 09:35

HenryAmpera schreef:Ik had midden februari mijn auto s' ochtends bij Nefkens Amersfoort achter gelaten voor een 120k beurt en 2 terugroep acties.
Thuis kwam ik er vervolgens achter (houd de ritten/km's exact bij) dat er 8,5 km met de auto gereden is, en dat daar 0.88 ltr benzine voor verstookt is...... Terwijl de auto voor de beurt + terugroep acties in feite het terrein van Nefkens niet af hoeft.....
Heb dit (wel een tijd later) dit alsnog via mail gemeld, men zou het intern opnemen en men zou er zeker op terug komen. Inmiddels weer een paar weken verder en niets meer gehoord. Maakt ook niet uit, was voor mij het eerste en ook het laatste bezoekje aan Nefkens.


Kijk, als je aan een werkplaatsbezoek geen prettig gevoel overhoud moet je daar gewoon naar handelen maar ik zou dat niet baseren op of er een proefrit met de auto gemaakt is.

Sterker nog: ik heb enkele malen meegemaakt dat een herhaalbezoek voorkomen had kunnen worden als men een proefrit gemaakt had. Ik vind een proefrit gewoon bij de beurt horen, check of auto voldoet (een goede monteur haalt er wellicht ook zaken uit die een gemiddelde automobilist helemaal niet opvallen).

Verder kan de ICE gedraaid hebben tijdens het downloaden van software (kan behoorlijk veel tijd in beslag nemen) en zo is het verbruik al weer snel verklaard.

Maar goed: niet netjes dat ze er niet op teruggekomen zijn, eens.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

leoschouwenaar

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: vr 17 mei 2019, 20:55
  • km-stand: 280000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: Ervaringen met Nefkens Amersfoort?

Berichtwo 29 mei 2019, 19:42

franc schreef:Ik kreeg te horen dat de olie pas vervangen hoeft te worden als de auto dat zelf aangeeft. Afhankelijk van je rijgedrag kan het aantal kilometers verschillend. Ik schat dat ik (met veel benzinekilometers) rond de 50.000 km de olie zal moeten verversen. Dus verversen bij 15.000 km is echt absurd.

Mag ik u vragen wat u precies bedoelt met "als dat auto dat aangeeft". Is dat een bericht in het DIC? In mijn auto staat nu te lezen "92% Resterende levensduur olie". Bij welk percentage moet je in actie komen?


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ervaringen met Nefkens Amersfoort?

Berichtdo 30 mei 2019, 19:09

Hoi Leo, welkom op het forum!
De kans dat franc antwoordt lijkt mij vrij klein... Laatst bezocht:di 19 mei 2015, 09:04
leoschouwenaar schreef:
franc schreef:Ik kreeg te horen dat de olie pas vervangen hoeft te worden als de auto dat zelf aangeeft. Afhankelijk van je rijgedrag kan het aantal kilometers verschillend. Ik schat dat ik (met veel benzinekilometers) rond de 50.000 km de olie zal moeten verversen. Dus verversen bij 15.000 km is echt absurd.

Mag ik u vragen wat u precies bedoelt met "als dat auto dat aangeeft". Is dat een bericht in het DIC? In mijn auto staat nu te lezen "92% Resterende levensduur olie". Bij welk percentage moet je in actie komen?

Ik vind het zelf wel tricky, wanneer wel of niet motorolie te verversen.... ik maak tegenwoordig niet zoveel km’s, bij mij staat ie nu op 80%, maar de olie is alweer 2 jaar oud. :eh:


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

cron