Het is nu di 07 dec 2021, 14:12


Roest remschijven

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Cooper

Bekende

  • Berichten: 85
  • Geregistreerd: ma 01 feb 2021, 11:51
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Roest remschijven

Berichtza 06 nov 2021, 12:37

Hallo, even een tip.
Zelf rij ik een volt, echter ik zie dat de ampera velgen heeft met
In de velg afdekking rond de rem schijf.lekker voor de roestbacterie.
Om roest tegen tegaan, wat vaak apk afkeur is aan de rem
schijf gewoon in de D stand rijden zodat je toch een beetje
Je remmen gebruikt en de roest geen kans krijgt. L heeft geen enkel
voordeel enkel een nadeel.
Zelf heb ik open velgen, roest heeft bij mij geen kans omdat
Ik dat tegen ga met WD40. Ziet er daardoor bij mij nog als
Nieuw uit. Als ik een ampera had is dit mijn tip. Hoef je straks
Bij de apk je portemonnee niet te trekken. Achterkant, inclusief
Stangen stelsel in spuiten. 10minuten werk en je word er niet moe
van


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3215
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 204000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Volt

Re: Roest remschijven

Berichtma 08 nov 2021, 10:38

Cooper schreef:Om roest tegen tegaan, wat vaak apk afkeur is aan de remschijf gewoon in de D stand rijden zodat je toch een beetje je remmen gebruikt en de roest geen kans krijgt. L heeft geen enkel voordeel enkel een nadeel.

Als je in D rustig remt, zal de auto ook in eerste instantie op dezelfde manier remmen als in L gas loslaten. Je moet af en toe even stevig remmen, zodat de remklauwen even hun werk goed doen en de roest van de schijven gaat.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Cooper

Bekende

  • Berichten: 85
  • Geregistreerd: ma 01 feb 2021, 11:51
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Roest remschijven

Berichtzo 14 nov 2021, 17:19

Mee eens Alex. Een week op de l gereden, zelden de rem gebruikt, daarom rij ik in de D. Snap 't nut niet echt van de L trouwens. Regenereren doet ie ook in D.
Misschien dat jij mij kan vertellen wat alle voordelen zijn. Kom er nog niet achter na een ruim volt ageren met heul veel plezier.Ik rij net zoals mijn vorig saabje turbo, enkel dubbel zo plassant. Automaat is trouwens net zo betrouwbaar.
Veel andere automerken hebben vaak problemen met de automaat. Ook een plusje hiervoor.



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten