Het is nu za 20 apr 2024, 08:19


Waarom een Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Waarom een Ampera

Milieuvriendelijk
100
27%
0% bijtelling bij lease
161
44%
Mooie wagen
39
11%
Overig...
65
18%
 
Totaal aantal stemmen : 365

  • Auteur
  • Bericht
Offline

hc-booth

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: za 26 maart 2022, 12:58
  • km-stand: 72000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Waarom een Ampera?

Berichtza 26 maart 2022, 13:36

In mijn geval gaat het om het waarom van een Opel Ampera e.

Het Waarom (van een BEV):
1. We moeten (zo veel en zo vroeg mogelijk) stoppen met het verbranden van brandstof voor transport :angel:

Het Waarom van de Ampera e:
1. Ik rij regelmatig wat langere afstanden. Bereik is dus van extra belang.
De bereik / tweehandsprijs verhouding van een Ampera e is het beste. Zelfs met de huidige 80% capaciteits restrictie van de accu. En hij viel net binnen mijn financieel bereik. Verder is er niet veel keus. Alternatieven hebben wel voordelen, maar komen minder ver en/of zijn een stuk prijziger.

De keuze voor een Ampera-e zit sowieso vol nadelen. Kijk eens wat je voor hetzelfde geld hebt, maar dan op benzine, of als een plug-in hybride: Veel mooier om te zien, ruimer, luxer, comfortabeler, beter afgewerkt, etc. Tot zover mijn geklaag, ik mag me gelukkig prijzen, dat zo’n Ampera-e kan betalen, en TCO zijn op termijn nog lager ook.

Er zijn zeker ook voordelen, of extra redenen voor Het Waarom:
De belangrijkste daarvan:
Er is dit fantastische forum :thumbup: Het feit dat er veel bekend is over een type auto kan een extra argument zijn. Had het niet zo overvloedig verwacht, gezien de verkoop aantallen, maar het is ook zeker wel een bijzondere auto.


Offline

Rongoos

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 22 maart 2022, 11:53
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdo 31 maart 2022, 17:55

Ik weet niet of je er al daadwerkelijk een gekocht hebt of dat je je nog aan het orienteren bent. Maar ik zit een beetje op dezelfde golflengte, ik wil dus ook een Ampera-e aanschaffen met als voornaamste doel het naar benden brengen van de maandelijkse lasten. Maar ik ben ook auto liefhebber en ja je kunt hele mooie auto's kopen voor dat bedrag. De Ampera laat mijn hart niet sneller kloppen, maar hij rijd wel fijn en de lasten naar beneden brengen doet hij ook behoorlijk.
De Mazda MX-30 vind ik qua looks mooier maar heeft een stuk minder bereik. Ik ben mezelf nog aan het overtuigen dat ik beter voor de Ampera kan gaan, anders sta ik veel te vaak aan de laadpaal.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtvr 01 apr 2022, 08:53

Maar even een vraagje; waarom niet een PHEV (plugin hybride, zoals de Ampera - en het oorspronkelijke topic van dit hele forum)?


PS deze thread heet trouwens ook "Waarom een Ampera?" ook al zie ik in de OP [pas] dat een Ampera-e wordt bedoeld. Dat zijn echt twee (heel) verschillende auto's...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

Ron99

Newbie

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: zo 10 apr 2022, 15:23
  • km-stand: 170000
  • Lifetime: 35
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtzo 10 apr 2022, 15:30

Goedkoop of tenminste zo min mogelijk duur rijden door de extended range + LPG.
Verder leuke auto die in 2012 ver z'n tijd voor was!


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtma 11 apr 2022, 09:40

Ron99 schreef:Goedkoop of tenminste zo min mogelijk duur rijden door de extended range + LPG.
Verder leuke auto die in 2012 ver z'n tijd voor was!


Dat is zeker waar, alleen wel jammer dat het onderhoud (van de Ampera) ondertussen haast onmogelijk is geworden (door het gemis aan service en onderdelen).
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

laurens1987

Bekende

  • Berichten: 55
  • Geregistreerd: wo 04 aug 2021, 23:57
  • km-stand: 117500
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdi 07 jun 2022, 22:41

Ik zit te overwegen van de 'gewone' Ampera 2012 over te stappen naar een Ampera-e uit 2017-2019 met 60kwH batterij. Want vind elektrisch rijden echt leuk en met de gewone Ampera is het meestal na 50km toch wel afgelopen (in de winter minder). Nu vraag ik mij een paar dingen af:
- Zijn de batterij issues voorbij? (de LG batterijpack kon spontaan in brand vliegen en daardoor zijn alles Ampera-e teruggeroepen als het goed is). Ik heb een parkeerplek in een parkeergarage en wil wel veilig daar kunnen parkeren. Voor de terugactie werd nog geadviseerd je auto buiten te zetten etc.
- Ik lees verhalen over reserveonderdelen voor de gewone Ampera lastig te krijgen etc, geldt dat ook voor de Ampera-e?
- Is bluetooth koppeling met je telefoon niet mogelijk met de Ampera-e (alleen via kabel)?
- Bonusvraag: wat zouden jullie doen als je naar volledig elektrisch wil met goede range (+-300km) maar wel zo goedkoop mogelijk?

Ben benieuwd of mensen op dit forum de antwoorden hebben. Dank vast!


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron