Het is nu do 28 maart 2024, 10:23


interesse in 81-XSV-3

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

victor1964

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: za 26 mei 2018, 15:28
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

interesse in 81-XSV-3

Berichtzo 24 jun 2018, 06:35

Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een Opel Ampera. Ik heb er een zien staan en was benieuwd of iemand op dit forum deze Opel kent ook wat betreft zijn historie. het betreft een rode Opel Ampera met kenteken 81-XSV-3.

met vriendelijke groeten

Victor


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtzo 24 jun 2018, 14:54

Welkom Victor,

Ik ben niet bekend met deze auto, ik weet dat er iemand (edit: NeufegliseThierry) van dit forum een rode heeft gehad, maar weet niet of dat deze was....
https://www.autowereld.nl/opel/ampera/1 ... tails.html ziet er niet verkeerd uit, 2,2 Lifetime is ook netjes. (geen ex-lease bak waar alleen op benzine is gereden....)
Overigens staat er in de advertentie “geen belasting” (CO2 zuinige auto) maar dat klopt niet. Het is half tarief t/m 2020 (ik betaal €39 per maand, provincie Overijssel)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtzo 24 jun 2018, 21:15

Inmiddels heeft deze al wel 3 eigenaren gehad, ik dacht ook gelijk aan Thierry ;)
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

victor1964

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: za 26 mei 2018, 15:28
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 06:15

Alvast bedankt voor jullie reacties Henry en Japio. Ik ga vanochtend kijken, ben wel gecharmeerd van deze auto.

grtz Victor


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 10:39

japio schreef:Inmiddels heeft deze al wel 3 eigenaren gehad, ik dacht ook gelijk aan Thierry ;)

1x lease en 2 particulier. Dat valt op zich wel mee toch??


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 14:17

Hallo Victor, het is niet de mijne. Maar die had je ook niet willen hebben, is de Nissan dealer na doorverkoop helemaal op leeggelopen ;-)

Ik weet dat ik op het forum bij sommigen te boek sta als doemdenker maar feit is dat er heel veel Amperabezitters niets/nauwelijks ongemak ondervonden hebben en sommigen de ene het andere mankement om de oren kregen. Vraag gewoon de onderhoudsgeschiedenis op, koop met garantie en maak vooral een lange proefrit. Met alle tips & tricks hier op het forum te vinden moet je een goede keuze kunnen maken. Veel plezier!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 15:14

HenryAmpera schreef:
japio schreef:Inmiddels heeft deze al wel 3 eigenaren gehad, ik dacht ook gelijk aan Thierry ;)

1x lease en 2 particulier. Dat valt op zich wel mee toch??


Ik weet even niet zeker of dit sarcastisch bedoeld is, of niet... maar ik - persoonlijk - vind dit dus juist heel erg tegenvallen voor een 6 jaar oude auto... ik zou me afvragen waarom die twee particulieren hem dus zo (relatief) snel weg doen (en dat kun je de verkoper toch "op de man af" vragen?).

Deze zou ik zelf nooit kopen (tenzij er een hele goede garantieregeling bij geboden wordt en ik heel erg gecharmeerd zou raken van de auto...). Maar; waarom zou je überhaupt een Ampera die drie eigenaren heeft gehad kopen? Er zijn er genoeg te vinden die nu door de eerste eigenaar worden aangeboden...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 17:18

3 eigenaren in 6 jaar is niks. Als een auto bij een dealer ingeruild wordt van een vreemd merk en omdat ze enkel eigen merk auto's willen verkopen doorverkocht wordt aan de handel heb je na verkoop aan een opvolgende gebruiker al met 3 eigenaren te maken terwijl in 6 jaar tijd de auto dan 2 gebruikers gehad heeft.

Snap niet hoe sbogavc dit (3 eigenaren) als negatief kan bestempelen, meeste auto's van die leeftijd, vooral diegenen die eerst zakelijk ingezet zijn (zoals 99% van de Ampera's) hebben al meer eigenaren 'versleten'.

toevoeging: de term 'eigenaar' moet je dus niet verwarren met 'gebruiker'. Volgens het RDW kan een auto 5 eigenaren gehad hebben terwijl als je de (tussen)handel uitschakelt er b.v. maar 2 gebruikers/berijders van die auto zijn geweest.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 18:36

NeufegliseThierry schreef:3 eigenaren in 6 jaar is niks. Als een auto bij een dealer ingeruild wordt van een vreemd merk en omdat ze enkel eigen merk auto's willen verkopen doorverkocht wordt aan de handel heb je na verkoop aan een opvolgende gebruiker al met 3 eigenaren te maken terwijl in 6 jaar tijd de auto dan 2 gebruikers gehad heeft.

Snap niet hoe sbogavc dit (3 eigenaren) als negatief kan bestempelen, meeste auto's van die leeftijd, vooral diegenen die eerst zakelijk ingezet zijn (zoals 99% van de Ampera's) hebben al meer eigenaren 'versleten'.

toevoeging: de term 'eigenaar' moet je dus niet verwarren met 'gebruiker'. Volgens het RDW kan een auto 5 eigenaren gehad hebben terwijl als je de (tussen)handel uitschakelt er b.v. maar 2 gebruikers/berijders van die auto zijn geweest.

+ Even van eigenaar wisselen om van je verzekering te kunnen veranderen?? Gebeurt toch ook? ;)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: interesse in 81-XSV-3

Berichtma 25 jun 2018, 18:53

Ik vind het in ieder geval niet schokkend of verdacht.... Misschien is die laatste particulier wel voor de 3e keer vader geworden... ;)
Afbeelding

https://www.autotrack.nl/tweedehands/40 ... carfax/icr


Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron