Het is nu vr 29 maart 2024, 09:45


Het einde van de Volt

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

DrDavros

Newbie

  • Berichten: 26
  • Geregistreerd: vr 31 aug 2018, 13:28
  • km-stand: 117868
  • Lifetime: 24
  • Auto: Volt

Het einde van de Volt

Berichtdo 27 dec 2018, 07:16

Het is voorbij, GM heeft de productie van de Volt beëindigd. Wired heeft een mooi artikel over de geschiedenis en achtergronden.

https://www.wired.com/story/chevy-volt- ... l-history/
Totale lifetime sinds 30 augustus 2013: 2,4.
Eigen lifetime sinds 5 oktober 2018: 1,1 :lol:


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 27 dec 2018, 11:49

Jammer, ik vond'm erg mooi en als'ie hier leverbaar was geweest had'ie ook zeker op m'n shortlist gestaan als vervanger voor m'n huidige Ampera:

Afbeelding
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 27 dec 2018, 15:07

Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtvr 28 dec 2018, 09:16

NeufegliseThierry schreef:Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2


Grappig. Veel mooier dan de oude Volt.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline

arno1982

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: wo 27 dec 2017, 20:20
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtvr 28 dec 2018, 13:47

NeufegliseThierry schreef:Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2


Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Het einde van de Volt

Berichtvr 28 dec 2018, 20:52

arno1982 schreef:Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.

Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Het einde van de Volt

Berichtma 31 dec 2018, 00:46

Unit106 schreef:Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...


Is ook niet nodig, zijn toch heel betrouwbare auto's die Chevrolets? :roll:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtwo 02 jan 2019, 17:22

Unit106 schreef:
arno1982 schreef:Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.

Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...


Precies de reden waarom ik import ook niet overweeg... :think:
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 03 jan 2019, 11:44

Ja en Nee.

Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.

Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 03 jan 2019, 12:19

NeufegliseThierry schreef:Ja en Nee.

Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.

Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.


Ik maak me zelf meer druk over zaken als "wie gaat dat onderdeel voor mij vervangen"?

Momenteel heb ik een probleem met de temperatuursensor van mijn Elektrische Motorfiets, en het onderdeel zelf is prima te sourcen inderdaad. Maar de dichtstbijzijnde monteur met genoeg kennis van zaken die ik vertrouw om het onderdeel ook daadwerkelijk te vervangen zit ruim 100 km. van mijn woonplaats vandaan... "handig" is anders. En voor mijn motorfiets vind ik dat nog niet zo erg, maar van mijn auto ben ik toch iets afhankelijker...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten