Pagina 2 van 2

Re: Het einde van de Volt

Geplaatst: do 03 jan 2019, 16:35
door japio
NeufegliseThierry schreef:Ja en Nee.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.



Met overnight verdrievoudig je de onderdelenprijs door exportheffingen, transport, BTW en handling en dan mag het geeneens volumespul zijn als bumper of plaatmateriaal.

Re: Het einde van de Volt

Geplaatst: za 02 maart 2019, 20:17
door Mercuri
Kwam in mijn zoektocht naar een mooie Ampera of Volt ook deze type 2 tegen op Mobile.de. Was meteen verliefd, zo mooi. En meer km’s bereik elektrisch. In USA te koop voor pakweg 15.000 euro. Ben er al een paar jaar uit maar “vroeger” koste import uit USA pakweg 1500,- euro voor transport en handeling. Geen idee wat het tegenwoordig kost en wat er aan belasting nog bij komt. Zal iets van 9% zijn schat ik. BPM is even een vraagteken. Wel of niet een EV? Weet iemand daar wat meer over of moet ik even de zoekfunctie gebruiken? Zo kwam ik ook op dit topic ;-)

Re: Het einde van de Volt

Geplaatst: wo 06 maart 2019, 11:43
door sbogovac
Mercuri schreef:[...] En meer km’s bereik elektrisch. [...]


Let daar heeeeel erg mee op, ik heb begrepen dat in de USA de Volt namelijk geen "volledige" EV stand heeft, maar staat altijd in "hybrid"... omdat "ze" vinden dat als je de bestuurder de keuze geeft hij hem altijd in de benzine stand houdt en doorblaast waardoor het millieu-voordeel verdampt (waar "ze' wel een beetje gelijk in hebben kijkend naar de leaserijders hier in Nederland en het gemiddeld waargenomen gedrag)...

Re: Het einde van de Volt

Geplaatst: do 07 maart 2019, 00:40
door Mercuri
Dank. Ben dat bij de Duitse versie niet tegen gekomen. Maar zou best kunnen. Ondertussen heb ik wat meer info gevonden over import uit de usa. Helaas komt er ook nog 21% btw over de aankoop. Die 15k euro wordt op die manier al gauw 22k op kenteken in NL. Dat verklaart ook wel de 25k vraagprijs van deze auto in .de Gaat mij boven het budget als particulier. En vervolg mijn zoektocht dus naar een “gewone” Ampera. Een witte. Met <100.000km

Re: Het einde van de Volt

Geplaatst: do 07 maart 2019, 11:06
door sbogovac
Succes!!!

Re: Het einde van de Volt

Geplaatst: wo 21 apr 2021, 21:07
door jorisvanderveen
Jammer dat er een einde kwam aan de Volt. Voor een ev zag hij er wel goed uit. In Amerika kon de Volt het niet aan tegen de SUV's. Ik snap het besluit van Chevy om de Volt naar China te sturen onder een nieuwe naam. De Buick Velite doet het wel goed op de Chinese markt.