Het is nu do 28 maart 2024, 10:51


Met koude motor meteen de snelweg op?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Met koude motor meteen de snelweg op?

Berichtza 20 apr 2019, 23:12

japio schreef:Er is nogal een verschil tussen zelfbouw en fabrieks accupakketten.


Hoezo? (Dit is echt een oprechte vraag want hetgeen ik gezien heb was niets anders dan - in dit specifieke geval - het uit elkaar trekken van een Leaf accupakket waarin een heleboel cellen groepsgewijs gestapeld liggen en er een aantal [19 geloof ik] rechtop in een motorfiets plaatsen en met dezelfde connectoren weer aan elkaar vast zetten...)
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Met koude motor meteen de snelweg op?

Berichtzo 21 apr 2019, 07:09

sbogovac schreef:
japio schreef:Er is nogal een verschil tussen zelfbouw en fabrieks accupakketten.


Hoezo? (Dit is echt een oprechte vraag want hetgeen ik gezien heb was niets anders dan - in dit specifieke geval - het uit elkaar trekken van een Leaf accupakket waarin een heleboel cellen groepsgewijs gestapeld liggen en er een aantal [19 geloof ik] rechtop in een motorfiets plaatsen en met dezelfde connectoren weer aan elkaar vast zetten...)


Zelfpouwpakketten hebben in de regel niet de koelingsfaciliteiten die af-fabriek pakketten vaak wel hebben. Oftewel: af-fabriek wordt de accu vaak geconditioneerd wat de levensduur van het pakket aanzienlijk verlengt (t.o.v. niet geconditioneerde pakketten).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten