Het is nu di 16 apr 2024, 20:35


Bovag garantie

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Aad van Breugel

Bekende

  • Berichten: 51
  • Geregistreerd: ma 20 mei 2019, 21:18
  • km-stand: 60000
  • Lifetime: 7
  • Auto: Ampera

Bovag garantie

Berichtdi 21 mei 2019, 09:05

Beste mensen,
na het raadplegen van het Ampera forum [hulde voor de oprichters!]. Heb ik een Ampera gekocht, 2e hands, met 6 maanden Bovag garantie. Gezien de pech die sommige forumleden hebben gehad met hun Ampera, besloten om de garantietermijn te verlengen naar 12 maanden [kost wel wat extra natuurlijk]. Nu ben ik op zoek naar een garage die de Ampera in onderhoud kan nemen. De verkoper zei mij dat een Bosch garage OK is. Ik twijfel nog tussen een dealer en een Bosch garage met name vanwege de garantie op het batterijpakket. Ik weet namelijk niet of deze in stand blijft als een Bosch monteur ermee aan de slag gaat. En hoe het komt weet ik niet maar bij de dealer heb altijd een financieel buikgevoel?
Heeft iemand hier raad op of ervaring mee?
Zou het zeer op prijs stellen.
vrgr. Aad van Breugel


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Bovag garantie

Berichtwo 22 mei 2019, 10:02

Voor zover ik het heb begrepen is Bosch onderhoud prima voor de Bovag garantie, maar voor de (8 jaar / 160.000 km.) garantie op het hoogspanningsgedeelte (dat is meer dan alleen de batterij) is echt "Ampera service" verplicht (en dat doet zelfs niet elke Opel dealer...).
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Bovag garantie

Berichtwo 22 mei 2019, 19:29

Toen ik de mijne kocht was ie bijna 3 jaar oud en had 86k op de teller staan. Dus ruim binnen de 8 jaar & 160k km garantie. (De garantie op de aandrijflijn etc.)
Om eventuele discussies bij garantie claimen te voorkomen ben ik voor al het onderhoud langs de dealer te gaan. (Heb overigens maar 1x aanspraak daarop hoeven te maken)
Inmiddels is mijn garantie verlopen (bijna 170k op de teller) moet binnenkort eigenlijk voor een grote beurt, aangezien de prijzen mij tot op heden mee vallen en ik over mijn dealer zeer te spreken ben (Broekhuis Deventer) denk ik dat ik voorlopig niet vreemd ga. :lol:


Offline

Aad van Breugel

Bekende

  • Berichten: 51
  • Geregistreerd: ma 20 mei 2019, 21:18
  • km-stand: 60000
  • Lifetime: 7
  • Auto: Ampera

Re: Bovag garantie

Berichtza 13 jul 2019, 13:07

sbogovac schreef:Voor zover ik het heb begrepen is Bosch onderhoud prima voor de Bovag garantie, maar voor de (8 jaar / 160.000 km.) garantie op het hoogspanningsgedeelte (dat is meer dan alleen de batterij) is echt "Ampera service" verplicht (en dat doet zelfs niet elke Opel dealer...).



Hallo sbogovac,
je verhaal klopt, niet iedere Opeldealer is geauthoriseerd om het hoogspanningsgedeelte te onderhouden. Daar mijn auto van 30/12/2013 is en ik toch nog twee en een half jaar garantie kan claimen, besloten naar Van Mossel in Den Bosch te gaan. Gezien de kosten die gepaard gaan aan stukken aan de aandrijflijn of de hoogspanningsaccu, neem ik geen enkel risico.
Bedankt voor je reactie.
vrgr. Aad


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Bovag garantie

Berichtza 13 jul 2019, 20:42

Aad van Breugel schreef:
sbogovac schreef:Voor zover ik het heb begrepen is Bosch onderhoud prima voor de Bovag garantie, maar voor de (8 jaar / 160.000 km.) garantie op het hoogspanningsgedeelte (dat is meer dan alleen de batterij) is echt "Ampera service" verplicht (en dat doet zelfs niet elke Opel dealer...).
Hallo sbogovac,
je verhaal klopt, niet iedere Opeldealer is geauthoriseerd om het hoogspanningsgedeelte te onderhouden. Daar mijn auto van 30/12/2013 is en ik toch nog twee en een half jaar garantie kan claimen, besloten naar Van Mossel in Den Bosch te gaan. Gezien de kosten die gepaard gaan aan stukken aan de aandrijflijn of de hoogspanningsaccu, neem ik geen enkel risico.
Bedankt voor je reactie.
vrgr. Aad



Graag gedaan Aad!

En ben zelf ook wel gecharmeerd van Van Mossel... :angel:
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Bovag garantie

Berichtzo 14 jul 2019, 13:35

Aad van Breugel schreef:
sbogovac schreef:Voor zover ik het heb begrepen is Bosch onderhoud prima voor de Bovag garantie, maar voor de (8 jaar / 160.000 km.) garantie op het hoogspanningsgedeelte (dat is meer dan alleen de batterij) is echt "Ampera service" verplicht (en dat doet zelfs niet elke Opel dealer...).



Hallo sbogovac,
je verhaal klopt, niet iedere Opeldealer is geauthoriseerd om het hoogspanningsgedeelte te onderhouden.
Klopt, mijn lokale dealer (Broekhuis Deventer)mag/wil er niet aan sleutelen (regulier onderhoud & APK wel) Broekhuis Apeldoorn mag dat dan weer wel. Ben daar 1 x geweest voor een garantie akkefietje.



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron