Het is nu vr 29 maart 2024, 11:14


Ik overweeg een Volt. Kan ik naar de Opel garage?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Ik overweeg een Volt. Kan ik naar de Opel garage?

Berichtma 07 okt 2019, 11:11

Alex schreef:
sbogovac schreef:Dat klopt, en voor onze ICE auto's ging ik ook zeker naar de plaatselijke BCS. Maar... welke BCS is ook gemachtigd onderhoud te plegen aan een Ampera?!

Allemaal, mits ze in het systeem kunnen om de auto's af te melden. Dat begreep ik van een leasemaatschappij m.b.t. de Nissan Leaf. Dan zou het voor andere EV's niet anders hoeven zijn.

Maar als je een BCS op het oog hebt, kun je het ze vragen.


Twee dingen:

1. de Leaf is een significant andere auto dan de Ampera (zeker m.b.t. de batterij); en,

2. Tuurlijk, en de BCS zal naar eer en geweten ook zeggen dat ze gemachtigd zijn om aan de Ampera te werken. Als je vervolgens bij Opel een garantieclaim indient zullen die hoogstwaarschijnlijk weer naar eer en geweten de claim afwijzen omdat specifiek wordt verwezen naar de verplichting om gebruik te maken van een "Ampera service". Je kunt dan verwijzen naar wetgeving die die beperking omzeilt en Opel kan dan weet voet bij stuk houden... je kunt je recht gaan halen.... tot in hoger beroep et cetera... je bent dan een paar jaar verder... of je onderhoudt de Ampera bij een "Ampera Service".

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de stealert ook niet mijn beste vriend. En ik vind het ronduit oneerlijk dat die dwang ingezet wordt. Maar... ik ben ook praktisch genoeg om voor de korte termijn de weg van de minste weerstand voor mijzelf te kiezen. Ik verwacht namelijk echt dat Opel de garantieaanvraag zal afwijzen.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

ctmax

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: ma 11 jun 2018, 14:06
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Ik overweeg een Volt. Kan ik naar de Opel garage?

Berichtdo 28 nov 2019, 16:22

Ik heb mijn Volt ook gewoon in onderhoud bij de Opel garage (HEERENVEEN). Zij hebben iemand die gecertificeerd is voor Ampera onderhoud en de Volt dus ook helemaal kent. Dik tevreden over hun vakkennis.


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten