Alex schreef:sbogovac schreef:Dat klopt, en voor onze ICE auto's ging ik ook zeker naar de plaatselijke BCS. Maar... welke BCS is ook gemachtigd onderhoud te plegen aan een Ampera?!
Allemaal, mits ze in het systeem kunnen om de auto's af te melden. Dat begreep ik van een leasemaatschappij m.b.t. de Nissan Leaf. Dan zou het voor andere EV's niet anders hoeven zijn.
Maar als je een BCS op het oog hebt, kun je het ze vragen.
Twee dingen:
1. de Leaf is een significant andere auto dan de Ampera (zeker m.b.t. de batterij); en,
2. Tuurlijk, en de BCS zal naar eer en geweten ook zeggen dat ze gemachtigd zijn om aan de Ampera te werken. Als je vervolgens bij Opel een garantieclaim indient zullen die hoogstwaarschijnlijk weer naar eer en geweten de claim afwijzen omdat specifiek wordt verwezen naar de verplichting om gebruik te maken van een "Ampera service". Je kunt dan verwijzen naar wetgeving die die beperking omzeilt en Opel kan dan weet voet bij stuk houden... je kunt je recht gaan halen.... tot in hoger beroep et cetera... je bent dan een paar jaar verder...
of je onderhoudt de Ampera bij een "Ampera Service".
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de stealert ook niet mijn beste vriend. En ik vind het ronduit oneerlijk dat die dwang ingezet wordt. Maar... ik ben ook praktisch genoeg om voor de korte termijn de weg van de minste weerstand voor mijzelf te kiezen. Ik verwacht namelijk
echt dat Opel de garantieaanvraag zal afwijzen.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.