Brave_Sir_Robin schreef:Ik overweeg een tweedehands Volt.
Kan ik daarmee voor onderhoud ook terecht bij Opel? Hoorde namelijk in een Engels Youtube filmpje dat "de Opel-garage" dat niet doet?
Waarom dan geen Ampera? Tja, vind het front van de Volt toch beduidend mooier..
ps. wat een interessante auto eigenlijk. Vond het altijd maar een onlogisch idee, dat de benzine-motor de accu bijvult, maar het bereik op alleen de accu is voor de meeste ritten mooi voldoende.
Het is qua ruimte (kinderen van 2 en 4) wel een flinke stap terug t.o.v. de huidige Subary Legacy Station uit '07.. Maar dan moet voor de weekendjes weg maar de dakkoffer erop.
Hoi Brave_Sir_Robin,
Welkom,
De Volt en Ampera zijn onderhuids hetzelfde.
Wat hier boven al aangegeven werd, mag niet elke Opel dealer aan de Ampera sleutelen vwb het hoogspannings gedeelte.
Ik woon zelf in Deventer, voor het reguliere onderhoud en APK kan ik daar terecht (Broekhuis) maar bij problemen aan het hoogspanningsdeel cq aandrijving moet ik (voorlopig nog) naar het filiaal van Broekhuis in Apeldoorn.
Is maar 2 keer nodig geweest in de 4,5 jaar dat ik mijn Ampera heb.
Wat betreft de garantie ben ik het niet helemaal eens met sbogovac, lijkt mij dat dit wettelijk geregeld is, daar komen ze niet onder uit. Dat zou dan ook gelden voor de Ampera, zijn beide een GM product, dat Chevrolet eerder uit Europa vertrokken is zou voor de garantie niets uit mogen maken.
Ps. In principe vult de benzine motor niet de accu bij. Er is een setting die dat wel kan doen, maar is niet echt slim om dat te doen....