Het is nu ma 13 mei 2024, 21:14


Ampera, wel of niet doen.

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jonkheer

Bekende

  • Berichten: 53
  • Geregistreerd: di 27 maart 2012, 09:52
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtza 14 jul 2012, 17:09

Zelf had ik hiervoor een Prius III (basismodel) en heb ondertussen zo'n 15000km (zo goed als probleemloos) op de Ampera teller.
Wat hierboven geschreven staat kan ik beamen. Zowel de Prius als de Ampera zijn goede wagens en een keuze is niet zo eenvoudig als op het eerste zicht voor velen zou lijken.
Zoals ik elders al gesteld heb (hierzo): ik zou zonder verpinken terug een Prius nemen moest deze ook een actieradius krijgen van ongeveer 60km. Dat de Ampera er wat mooier uitziet en sneller naar de 100km/u trekt is dan maar zo :) Trouwens de Prius trekt beter op bij het inhalen volgens enkele metingen die ik mij uit een magazine herinner, en dat merk ik denk ik ook ;)

Zelf ben ik ook geen merkfan, maar de Prius is mij steeds goed bevallen, evenals de Toyota betrouwbaarheid en service. De Ampera moet zich nog bewijzen en ik heb er eerlijk gezegd nu al minder vertrouwen in ... :|


Offline

Michael

Stamgast

  • Berichten: 363
  • Geregistreerd: do 01 maart 2012, 11:12
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtza 14 jul 2012, 17:34

De volt bewijst zich al een kleine 3 jaar en de ampera is daar een nakomeling van met dezelfde techniek. In zekere zin mis ik de prius als het gaat om een aantal opties die niet op de ampera zitten. Ook de regeneratie van stroom ging een stuk makkelijker dan bij de ampera. Als het om luxe, design en afwerking gaat, dan wint de ampera het echt wel op alle fronten.

In 2015 komt de " nieuwe " prius op de markt als het goed is. Ik ben in iedergeval benieuwd waarmee toyota gaat komen om de ampera rijder weer voor zich terug te winnen. ;)


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtzo 15 jul 2012, 14:11

Ook hier tot nu toe, 4400 kms geen problemen.

Proefrit maken heb ik ook de grootste problemen gehad. Fred Jansen Huizen is een goede dealer. Amersfoort een slechte wat proefrijden en reageren betreft.


Offline

Henri

Stamgast

  • Berichten: 284
  • Geregistreerd: do 23 feb 2012, 10:11
  • km-stand: 166000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtwo 18 jul 2012, 22:09

heel goed Robbert, de mijne komt ook bij jullie vandaan...> 10.000 km en geen enkel probleem ( afgezien van verkeerde achterlichten dan :) ) ..loopt als een ...Ampera zou moeten lopen....geluidloos probleemloos en snel...
nav werkt ook prima


Offline

Robbert

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: vr 13 jul 2012, 19:35
  • km-stand: 8600
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtdo 19 jul 2012, 11:19

@Henri ,
Goed en vooral leuk om te horen dat de Ampera zo goed bevalt ! rij er zelf steeds vaker mee en haal zelfs regelmatig de 100% . Vorige maand de Ampera zelfs aan mijn zwager geleverd , was overtuigd na een proefrit bij mij thuis.


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtvr 20 jul 2012, 10:01

Robbert schreef:Als vaste lezer van dit forum en inderdaad werkzaam bij een Ampera dealer nodig ik u van harte uit voor het maken van een proefrit. De koffie en mijn collega's staan klaar voor u om antwoord te geven op bijna al uw vragen.
Laat even weten wanneer u wilt komen rijden op 035 52 888 52 dan staat er een prachtige Opel Ampera voor u om een proefrit mee te maken .

Bedankt voor je aanbod. Maar ik ben gisteren in Zwolle even wezen rijden met een Volt. Zwolle is toch net even iets dichter bij, hoewel dat heen en terug ook 140km van mijn woonplaats is. (Waarom zijn er maar zo weinig dealers?)

De eerste ervaring was goed. Ik heb alleen elektrisch gereden. Heerlijk dat het stofzuiger geloei achterwege blijft. De auto voelt wat steviger aan dan mijn Prius. En hij is absoluut veel mooier. Vooral van binnen. Ik weet niet hoe al dat gelakte plastic er na 100.000km uitziet maar het ziet er wel mooi uit.
Of hij echt significant beter zit dan de Prius kon ik tijdens deze korte proefrit nog niet goed bepalen. Is wel belangrijk gezien mijn rugproblemen. Zijn de stoelen van een Ampera gelijk aan die van de Volt?

Verder is de kofferbak wat kleiner en minder goed toegankelijk. Als ik overga op een Volt/Ampera zal ik zelf een hoedenplank moeten maken. Omdat ik mijn demomateriaal en PC's in de kofferbak heb moet ik een fatsoenlijke afdekking hebben. En het is even wennen dat je de auto weer in P moet zetten. Ik miste het joystickje uit de Prius echter niet. De regensensor miste ik wel. Maar ja. Je kunt niet alles hebben.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

Marcel

Stamgast

  • Berichten: 415
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 14:02
  • Woonplaats: Assendelft
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Ampera

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtvr 20 jul 2012, 10:23

De stoelen zijn het zelfde.

Met vr gr ,
Marcel.
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:


Offline
Avatar gebruiker

franc

Stamgast

  • Berichten: 325
  • Geregistreerd: ma 09 apr 2012, 11:27
  • Woonplaats: Heerlen
  • km-stand: 136000
  • Lifetime: 48
  • Auto: Ampera

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtvr 20 jul 2012, 11:58

De wegligging en vering schijnt wel anders te zijn. Althans, Opel beweert dat ze een heel eigen ontwikkeling voor de Ampera hebben gedaan om de auto een Europees karakter te geven.
Heeft iemand in beiden gereden en kan die iets zeggen over het verschil?
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtvr 20 jul 2012, 13:01

franc schreef:De wegligging en vering schijnt wel anders te zijn. Althans, Opel beweert dat ze een heel eigen ontwikkeling voor de Ampera hebben gedaan om de auto een Europees karakter te geven.
Heeft iemand in beiden gereden en kan die iets zeggen over het verschil?
-Franc


Ik heb een Ampera proefgereden en rijdt Volt. Ik merk geen verschil.

Wellicht is de europese Volt anders dan de standaard Volt. De Europese Volt heeft immers ook de "HOLD"-modus en de Amerikaanse niet (die krijgt dat ik 2012).

Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Marcel

Stamgast

  • Berichten: 415
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 14:02
  • Woonplaats: Assendelft
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Ampera

Re: Ampera, wel of niet doen.

Berichtvr 20 jul 2012, 15:09

Volgens mijn dealer is de auto ook stugger in sportstand, weten jullie daar iets van?
Hij zei ook dat ik een regensensor had hahahaha, heb hem maar even wat verteld over de auto die hij verkoopt.
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron