Het is nu vr 29 maart 2024, 08:03


Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtdi 12 feb 2013, 15:34

Van de laadpaal Vondellaan 1 is één kant van de paal dichtgezet, vanwege schade. Da's erg jammer, want de werkende kant wordt bezet door een PIP en de bezoekers van het ziekenhuis hebben het nakijken.

Op mijn vraag
In Amersfoort staat een oplaadpunt op Vondellaan 1, naast het ziekenhuis. Van deze DB-paal is één aansluiting dichtgemaakt. Er staat vaak dezelfde auto te laden, zodat deze paal voor anderen niet beschikbaar is, terwijl veel ziekenhuisbezoekers daar willen laden. Kunt u de tweede aansluiting van deze paal herstellen, of evt. deze paal omwisselen met een andere paal? Er staan in het land meerdere palen met twee aansluitingen, terwijl er maar één gebruikt kan worden. Keuze genoeg. U doet er veel ziekenhuisbezoekers een plezier mee.

kreeg ik het volgende antwoord
Beste Alex van der Woerd,

Bedankt voor uw melding. Inderdaad heeft één aansluiting van deze laadpaal schade opgelopen. Helaas zal de tweede aansluiting van de laadpaal voorlopig niet gerepareerd worden. Bij deze beslissing is in het systeem gekeken naar het gebruik van de laadpaal.

Wel hebben we uw reactie genoteerd. Wellicht dat de beslissing in een later stadium heroverwogen kan worden.

Met vriendelijke groet,

Lotte Gardien
Accountmanager | Stichting e-laad

In onderstaande reactie heb ik mijn verbazing uitgesproken.
Geachte mevrouw Gardien,

Dit laadpunt is nog niet zo lang in Amersfoort. Juist nu de bezoekers van het ziekenhuis de paal vinden, is er één zijde van afgesloten. Nu staat er vaak dezelfde auto de paal te bezetten, terwijl deze al lang vol is.

Voor mijn eigen huis staat ook zo'n DB-paal. Wat mij betreft mogen deze retour Frankrijk. Ze storen continu op de auto en zijn zeer gevoelig voor schade. De paal voor mijn huis is ook aan één zijde dichtgezet vanwege schade.

Op deze manier gaan we het niet redden met elektrisch rijdend Nederland. Ik hoop echt dat u dit heel snel heroverweegt. Ik zal uw reactie posten op het Ampera-forum, om daar de meningen te pijlen.

met vriendelijke groet,

Dutch Traffic Consult
Alex van der Woerd

Ik begreep dat er meerdere forumleden tevergeefs hebben proberen te laden bij het ziekenhuis. Klopt dat?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

PaulJ

Vaste klant

  • Berichten: 138
  • Geregistreerd: ma 26 maart 2012, 22:07
  • Woonplaats: IJsselstein
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera

Re: Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtdi 12 feb 2013, 15:46

@alex.
Klopt ik heb er ook vaak tevergeefs geprobeerd te laden,omdat ik er in de weekeinden ,of 's avonds vaak werk.
Ook ik heb al gecorrespondeerd met Mw. Gardien. Dat heeft er overigens wel in geresulteerd,dat er een wit kruis op het wegdek kwam.

Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtdi 27 mei 2014, 13:29

We zijn ruim een jaar verder en het ziekenhuis de Lichtenberg is eind 2013 verhuisd naar de nieuwe lokatie Maatweg 3 3813 TZ Amersfoort.

Al diverse malen gevgraagd waar de laadpalen nu staan, simpel antwoord: ze komen op de begane grond parkeerplaats, dichtbij de ingang/uitgang. Helaas nu na een half jaar zijn ze er nog steeds niet. Misschien toch nog extra mailtjes naar her het ziekenhuis en stichting e-laad?
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtdi 27 mei 2014, 16:43

Vision schreef:We zijn ruim een jaar verder en het ziekenhuis de Lichtenberg is eind 2013 verhuisd naar de nieuwe lokatie Maatweg 3 3813 TZ Amersfoort.

Al diverse malen gevgraagd waar de laadpalen nu staan, simpel antwoord: ze komen op de begane grond parkeerplaats, dichtbij de ingang/uitgang. Helaas nu na een half jaar zijn ze er nog steeds niet. Misschien toch nog extra mailtjes naar her het ziekenhuis en stichting e-laad?

Stichting E-laad doet hier niets aan, die plaatst geen palen meer. Misschien kunne ze je bij www.parkeerservice.nl verder helpen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtwo 28 mei 2014, 11:12

Vandaag een huis-aan-huis ontvangen van Meander: aankondiging Open dag op 7 juni: http://www.publieksdagmeandermc.nl/

Voorstel-verzoek: laat je zien en neem kennis van dit geweldige nieuwe ziekenhuis en laat duidelijk merken dat voorzieningen voor electrisch laden en electrisch rijden helemala van deze tijd zijn en dus ook horen bij dit nieuwe ziekenhuis.

Een andere mogelijkheid; digitaal op de facebook van het ziekenhuis een soortgelijke boodschap achterlaten.

https://www.facebook.com/MeanderMC
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtma 27 okt 2014, 13:40

Het ziet er slecht uit voor het electrisch rijden naar Meander te Amersfoort, hun reactie was:

Beste heer,

Wij hebben uw vraag met betrekking tot laadpalen voor electrische auto’s voorgelegd aan ons Projectbureau Nieuwbouw. Op dit moment zijn er geen plannen om deze laadpalen te plaatsen.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, .....


I .... I patiëntenservice nieuwbouwgerelateerde zaken I


Heel jammer
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtma 27 okt 2014, 17:18

Al in een vroeg stadium is Meander benaderd om oplaadpunten aan te leggen, maar men heeft daar nul reactie op gegeven.

Schiet niet op.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtzo 19 jun 2016, 19:22

Per ongeluk in ziekenhuis St Jansdal te Harderwijk terecht gekomen; wat kan het leven mooi worden. 10 gratis laadpalen. Mij zien ze niet meer in Amersfoort. St Jansdal is t he place to be.
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ziekenhuis "De Lichtenberg" Amersfoort - Vondellaan 1

Berichtzo 19 jun 2016, 21:25

Voorkeur autorijdend NL anno 2016: "maakt mij niet uit hoe kundig je bent arts, als ik mijn auto maar voor de deur bij je op kan laden"

Dit uiteraard met een korreltje zout ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)



Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron