Het is nu vr 29 maart 2024, 08:51


Voor MIA in aanmerking??

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Arrie

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: di 07 apr 2015, 14:11
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Voor MIA in aanmerking??

Berichtdi 07 apr 2015, 14:20

Bijzondere situatie.

WErkzaam voor buitelandse firma zonder vennootschap in NL.
Draag premies af in NL en hier dus inkomstenbelasting verrekening.
Auto van de zaak. Kenteken om mijn eigen naam.
Gaat toch nog toe goed. Huidige auto met melding geen privé verbruik gaat eruit.
Wil Ampera aanschaffen om ook privé mee te rijden met licht bijtelling.
MIA is extra aantrekkelijk. Zie link:
http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/ ... n-miavamil

Er staat:
U betaalt inkomsten- of vennootschapsbelasting en u bent van plan een bepaald bedrijfsmiddel aan te schaffen waarvan de kosten minimaal €2.500,- bedragen.

Er is geen vennootschapsbelasting, maar wel sprake van inkomstenbelasting. Dus lijkt erop dat ik voor die subsidie in aanmerking kan komen als ik kan aantonen dat het voor werkdoeleinden wordt aangeschaft.

Aldaar kon niemand me verder helpen. Verwezen me door naar Belastingdienst, maar daar wist ook niemand hoe het nu precies zit.

De NL regeling is veel interessanter dan lokale buitenlandse regeling.

Wie kan me hier verder mee helpen zonder aan GIGA accountant kosten te zitten?

Alvast dank. Arrie


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtdi 07 apr 2015, 20:17

Arrie schreef:Wie kan me hier verder mee helpen zonder aan GIGA accountant kosten te zitten?

Hoi Arrie, ik denk niemand, tenzij hij/zij accountant is. En die kosten nu eenmaal geld. :idea:

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtdi 07 apr 2015, 21:51

Indien GIGA < MIA zit je goed :geek:

Maar welkom op het forum :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtdi 07 apr 2015, 21:59

Is niet een eerste vereiste om voor MIA in aanmerking te komen dat je ondernemer bent (voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting)? Als je dan geen ondernemer bent, dan houdt het verder op. Maar misschien heb ik het mis. Zoek eens op de site van de belastingdienst onder mia. Ik kwam toen op http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... regelingen

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtwo 08 apr 2015, 08:15

Particulier komt idd niet in aanmerking voor MIA, anders had het ook wel wat meer storm gelopen ;-) Je MOET dus ondernemer/onderneming zijn om gebruik te maken van de MIA regeling.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtwo 08 apr 2015, 08:44

Als de onderneming de auto aanschaft, zou de onderneming in aanmerking kunnen komen voor MIA. Maar of een buitenlandse onderneming voor een een in Nederland geregistreerde auto MIA kan krijgen, daar heb ik geen verstand van. De tenaamstelling heeft hier (dacht ik) niets mee te maken.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtwo 08 apr 2015, 08:55

U kunt als ondernemer financieel voordeel behalen met een aantal investeringsregelingen. Iedere ondernemer in Nederland die belastingplichtig is voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting, kan deze regelingen gebruiken.


Zoals Poul al aanhaalde is de benodigde info op de site van de belastingdienst te vinden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Mart

Newbie

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: di 01 maart 2016, 23:16
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 64000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtdo 10 maart 2016, 19:27

japio schreef:
U kunt als ondernemer financieel voordeel behalen met een aantal investeringsregelingen. Iedere ondernemer in Nederland die belastingplichtig is voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting, kan deze regelingen gebruiken.


Zoals Poul al aanhaalde is de benodigde info op de site van de belastingdienst te vinden.

Hallo mia gegadigde. Ik weet ook niet precies hoe het zit. Ik heb de Volt 2e hands gekocht op mijn bedrijf. Een bv. Ik heb een accountant. Zoals gebruikelijk ieder jaar rond maart april nemen we dit soort dingen door. Ik laat de uitkomst weten op dit forum. Gr Mart.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtdo 10 maart 2016, 20:14

Mart schreef:
japio schreef:
U kunt als ondernemer financieel voordeel behalen met een aantal investeringsregelingen. Iedere ondernemer in Nederland die belastingplichtig is voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting, kan deze regelingen gebruiken.


Zoals Poul al aanhaalde is de benodigde info op de site van de belastingdienst te vinden.

Hallo mia gegadigde. Ik weet ook niet precies hoe het zit. Ik heb de Volt 2e hands gekocht op mijn bedrijf. Een bv. Ik heb een accountant. Zoals gebruikelijk ieder jaar rond maart april nemen we dit soort dingen door. Ik laat de uitkomst weten op dit forum. Gr Mart.

Op de site waarvan ik de link heb vermeld, staat dat het moet gaan om een investering in NIEUWE bedrijfsmiddelen. Je kunt dus geen MIA krijgen over investeringen over 2-de hands middelen. Zo simpel is het.

Tip om geld te besparen: dit antwoord opzoeken en geven kostte mij 3 minuten. Meer mag jouw accountant jou niet voor dit antwoord op jouw vraag rekenen.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Voor MIA in aanmerking??

Berichtma 14 maart 2016, 16:58

Sinds dit jaar is het zo dat als je meer dan 90% van je salaris in het buitenland verdiend je ook belastingaangifte in dat buitenland moet doen. Vroeger kon je als Nederlander kiezen maar dat is niet meer zo. En als je in het buitenland belasting aangeeft heb je dus sowieso niets met MIA oid van doen. Ook niet met belastingaftrek voor je hypotheek trouwens...

Ik zit in een omgekeerd schuitje. Ik woon in Duitsland maar werk in Nederland en verdien daar meer dan 90% van mijn inkomen. ik MOET nu dus in Nederland aangifte doen.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.



Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron