japio schreef:gl640 schreef:en dat hoeft ook niet want vele van deze zakelijk rijders hebben voor veel geld een lader thuis laten plaatsen zodat hun thuis geladen stroom met de zaak kan worden verrekend
die laders kunnen veeeeeeel goedkoper en dat samen met 1 x in het jaar verplichte km doorgifte via de garage kan je de bijtelling op baseren
iemand die veel EV rijd minder telling en iemand die veel op benzine rijd meer bijtelling.
Veel laadsystemen hebben geen geijkte meetinrichting en hoe zie jij een verplichte doorgifte via de garage voor je? Als ik mijn computer een reset laat geven dan staat de lifetime op een mooie fraaie nul...
dus niet geijkt maar die laadpaad van the new motion ( om maar 1 te noemen ) die netjes een factuur stuurt zodat de thius laad sessies bij de baas kunnen worden afgetrokken mag dan zonder geijkt
ik denk dat dit ook niet zo veel uit maakt in dit geval het gaat om een globale indruk.
als je nu een grote beurt hebt waarbij de koste boven een X bedrag uit komen is de garage al verplciht om de km stand van je auto door te geven.
dus als jij jou auto ineens reset dan klopt jou km stand niet meer en heb je hem dus terug gedraait.
ze kijken gewoon je hebt 100kwh geladen zowel thuis als via bublieke laadpalen ( dat is aantoonbaar komen facturen van en word bij gehouden ) in 1 jaar! en 100.000 gereden.
dan komt daar een X aantal km uit ( bij benadering ) wat je in EV en wat je dus niet in EV hebt gereden.
OF
je hebt 100kwh geladen en 30.000 gereden. dan heb je dus meer km in EV gereden dan op brandstof.
laatste geval dus lagere bijtelling
is maar een voorbeeld voor de globale indruk van wat ik bedoel.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.