Het is nu za 04 mei 2024, 08:31


2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtma 31 okt 2016, 16:11

japio schreef:
gl640 schreef:en dat hoeft ook niet want vele van deze zakelijk rijders hebben voor veel geld een lader thuis laten plaatsen zodat hun thuis geladen stroom met de zaak kan worden verrekend
die laders kunnen veeeeeeel goedkoper en dat samen met 1 x in het jaar verplichte km doorgifte via de garage kan je de bijtelling op baseren
iemand die veel EV rijd minder telling en iemand die veel op benzine rijd meer bijtelling.


Veel laadsystemen hebben geen geijkte meetinrichting en hoe zie jij een verplichte doorgifte via de garage voor je? Als ik mijn computer een reset laat geven dan staat de lifetime op een mooie fraaie nul...

dus niet geijkt maar die laadpaad van the new motion ( om maar 1 te noemen ) die netjes een factuur stuurt zodat de thius laad sessies bij de baas kunnen worden afgetrokken mag dan zonder geijkt
ik denk dat dit ook niet zo veel uit maakt in dit geval het gaat om een globale indruk.

als je nu een grote beurt hebt waarbij de koste boven een X bedrag uit komen is de garage al verplciht om de km stand van je auto door te geven.
dus als jij jou auto ineens reset dan klopt jou km stand niet meer en heb je hem dus terug gedraait.

ze kijken gewoon je hebt 100kwh geladen zowel thuis als via bublieke laadpalen ( dat is aantoonbaar komen facturen van en word bij gehouden ) in 1 jaar! en 100.000 gereden.
dan komt daar een X aantal km uit ( bij benadering ) wat je in EV en wat je dus niet in EV hebt gereden.

OF

je hebt 100kwh geladen en 30.000 gereden. dan heb je dus meer km in EV gereden dan op brandstof.

laatste geval dus lagere bijtelling

is maar een voorbeeld voor de globale indruk van wat ik bedoel.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

PeterB

Bekende

  • Berichten: 88
  • Geregistreerd: di 17 mei 2016, 21:28
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 47
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtma 31 okt 2016, 21:02

gl640 schreef:
PeterB schreef:
gl640 schreef:het is nu net zo aantrekkelijk
het blijft zoals nu 4% dus geen verschil.

Ik ga in maart naar de 22% helaas.

je gaat dan een nieuwe lease aan? want als je die nu hebt blijft dat toch 5 jaar gelden
trouwens waarom niet over naar een full ev?( zoals de regering graag wil "stimuleren" te weinig range?

denk dat ze eerder de tijd willen uitzingen toto over 5 jaar waterstof bruikbaar word
dan hebben ze de olie lobby weer laten spreken en kan er weer een vloeistofje worden verkocht
dan kan de electro auto helemaal de ban in! helaas....


De auto is zakelijk aangeschaft. In maart zal ik hem zoals Alex zei of naar privé halen, of verkopen en full EV gaan, zolang er een auto met voldoende range voor mij op de markt is. Jammer dat die Tesla model 3 er nog niet is :).


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtma 31 okt 2016, 23:09

is het je enige auto of 2e auto?

vermoet dat de plugin hybrides volgens jaar wel niet meer aan de straatstenen kwijt te raken zijn en zullen ze flink met kortingen komen of gewoon de prijs laten zakken.
autos als de bmw i3 REX zullen dan wel goedkoper worden dan ze nu zijn.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtma 31 okt 2016, 23:18

Ampera-e komt bijna precies op tijd, zo'n 60 maanden na de Ampera :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtma 31 okt 2016, 23:20

Ivo schreef:Ampera-e komt bijna precies op tijd, zo'n 60 maanden na de Ampera :mrgreen:
en je wilt nog een GM product gaan rijden?
tja 1 ding weten we zeker de acuu is redelik betwoubaar
maar ik lees dat de ampera-e van de 60kwh accu er 59kwh gebruikt!
dat zal wel een fout zijn want dan zal de levenduur niet zo lang zijn vrees is.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtdi 01 nov 2016, 00:22

Ivo schreef:Ampera-e komt bijna precies op tijd, zo'n 60 maanden na de Ampera :mrgreen:


Dat is nog maar de vraag want als de kosten van de batterij op $300/kWh blijft hangen zal GM de introductie toch echt gaan rekken. Op een auto met een verkoopprijs van 35k is 18k voor de batterij veel te duur, de verkoopprijs in NL zal naar ik verwacht eerder richting de 45k gaan tenzij de batterij fors in prijs gaat zakken (en dat zie ik niet gebeuren want de vraag naar stationaire batterijen zal bij lage prijzen ook een geweldige vlucht gaan nemen)
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

PeterB

Bekende

  • Berichten: 88
  • Geregistreerd: di 17 mei 2016, 21:28
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 47
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtdi 01 nov 2016, 15:53

gl640 schreef:is het je enige auto of 2e auto?

vermoet dat de plugin hybrides volgens jaar wel niet meer aan de straatstenen kwijt te raken zijn en zullen ze flink met kortingen komen of gewoon de prijs laten zakken.
autos als de bmw i3 REX zullen dan wel goedkoper worden dan ze nu zijn.


De enige auto. Ben benieuwd wat de prijs gaat doen inderdaad.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtdi 01 nov 2016, 21:42

japio schreef:
Ivo schreef:Ampera-e komt bijna precies op tijd, zo'n 60 maanden na de Ampera :mrgreen:


Dat is nog maar de vraag want als de kosten van de batterij op $300/kWh blijft hangen zal GM de introductie toch echt gaan rekken. Op een auto met een verkoopprijs van 35k is 18k voor de batterij veel te duur, de verkoopprijs in NL zal naar ik verwacht eerder richting de 45k gaan tenzij de batterij fors in prijs gaat zakken (en dat zie ik niet gebeuren want de vraag naar stationaire batterijen zal bij lage prijzen ook een geweldige vlucht gaan nemen)


45k is prima acceptabel wat mij betreft. Mijn huidige Ampera ging net over de 50k. Leasetarieven wordt een interessant hoofdstuk, zonder verbrandingsmotor; laag onderhoudscomponent maar wat doet afschrijving?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtdi 01 nov 2016, 22:37

die zal hoog zijn gezien hoe de prijzen van evs en plugins zakken tot nu toe.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 00:35

Als de prijs van Li-ion daalt naar $145 eind dit jaar (volgens een droom van GM) dan kunnen alle Leaf/ Zoe enz. bezitters beter gelijk een bos uien aan hun binnenspiegel hangen om alvast aan de tranen te wennen.
Ik verwacht dat de vraag naar Li-ion voor andere toepassingen enorm aantrekt als de prijs daalt tot $ 250 (denk aan sloepen, storage voor thuis etc) De afschrijving is ook nog eens afhankelijk van de olieprijs, volledig koffiedik dus.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


VorigeVolgende

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast