herbie schreef:De doodsteek voor hybrides is terecht. De omslag moet gemaakt naar EV. En snelladen werkt prima.
Wij hebben thuis een Ampera en een Tesla. Met die laatste zijn we dit voorjaar nog naar Umbrie gereden. De eerste dag van Bilthoven naar Milaan in 11.5 uur, met vier stops aan de snellader, de langste drie kwartier(lunch) de kortste 20 minuten.
Batterijen voor ev's worden in rap tempo goedkoper en de laadsnelheid neemt ook toe dus het zijn vooral de traditionele fabrikanten en de consumenten die hun mindset moeten veranderen en de oversteek moeten maken.
Hybride techniek is een tussenfase geweest, nodeloos ingewikkeld en kwetsbaar voor storingen. EV zijn simpel en onderhoudsvrij, zeker nu, zoals bij Tesla, de kinderziektes er uit zijn. De model S is, nu het aantal storingen die de eerste modellen nog hadden er uit zijn, door consumers report weer als een van de beste keuzes aangegeven. Ieder nacht volladen, alleen naar de garage voor nieuwe banden, heel af en toe een stop bij de snellader en veel betere prestaties en uiteindelijk in het gebruik goedkoper en veel schoner dan een ECI.
terzijde: ik rijd met mijn Ampera ook steeds meer electrisch, gebruik in vierde en vijfde jaar gedaald naar 1.1 l per 100 km dus 85% elektrisch dus ik voel mij niet aangesproken door de kritiek van Wiebes.
ook al zou ik het fijn vinden dat we vol over gaan op EVs denk ik niet dat je gelijkt hebt.
alleen autos als de tesla die voor ruim de meerderheid van het volk niet betaalbaar is kunnen dit.
er komen 2017 wel autos op de markt maar het is nog maar de vraag wat die gaan kosten en je moet niet vergeten ( en dat is de reden ook waarom ik het niet met je eens ben ) dat mensen er huiverig voor zullen zijn.
dat gaat nog 10 jaar duren voordat daar verandering in komt.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.