Volgens de tread op het ChevyBolt forum zou het gaan om een BMS-update met diagnostische software.
Hier een overzicht die gepost zou zijn naar de dealers (Chevrolet USA welteverstaan).
Via een "insider" genaamd kallisti5 zou deze informatie "gelekt" zijn:
Post van kallisti5 op RedditNaast de update wordt er dus met een test gekeken naar de staat van de individuele cellen in het pack en deze eventueel vervangen als ze beneden een bepaalde waarde zitten. Echter maak ik uit de reacties op dat deze test de staat van de individuele cellen veel "ruimer" interpreteert dan de grens die de technische manual stelt..
Ene Gjetson reageert met het volgende:
I am not impressed at all. The 2017 service manual said that all cell groups must be within 0.030 volts of each other. If any exceeded that range, the section or sections containing that cell group, or cell groups, must be replaced.
They got tired of replacing sections, so in the revised service manual they greatly increased the range of acceptable cell group voltages to 0.070 volts difference between the AVERAGE of cell groups, and any cell group.
Now they are saying that they will replace any section with cell group/s greater than 0.08 volts from the average, which, if they really used only two decimal places, could be 0.084 volts.
We have had at least a dozen forum members get sections replaced over the last few years. Most of those would not have qualified for replacement, under this new "standard."
Kortom, of we hier nou blij mee moeten zijn is nog maar de vraag..
En dan moet GM dit ook nog uitrollen naar Opel natuurlijk.. Ben benieuwd hoe dit bij ons vorm gaat krijgen.