Het is nu vr 29 maart 2024, 09:05


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

030bart

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 15 mei 2021, 16:02
  • km-stand: 69000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtwo 09 jun 2021, 15:46

Hoi Regis,

Opel dealer Henri & Herman in Utrecht heeft vandaag de update (terug naar 100%) bij onze Ampera-e uitgevoerd.
De auto was binnen twee uur weer klaar, batterijen werden na de updates foutloos doorgetest.

Alles lijkt normaal, maar ik ga het proces van snelladen nog checken.

Groeten, Bart


Offline

regis

Newbie

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 25 jun 2020, 22:35
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 10 jun 2021, 16:00

Iedereen bedankt voor de reacties en intussen een afspraak kunnen maken voor de eerste onderhoudsbeurt gecombineerd met de software update.
Ter info, ik wist dat de Ampera e een bijzondere auto was en hij bevalt mij dan ook uitstekend. Wat ik niet wist dat er ook bijzondere garages zijn want toen ik mij melde bij OPC van Mossel voor hoe e.e.a. nou zit met de software update kreeg ik laconiek te horen dat zij dat niet mogen want ze verkopen geen auto's. Daarbij is het goed om te weten dat hij daar is gekocht bij de vorige eigenaar van de garage alleen OPC van Mossel heeft deze garage een half jaar geleden overgenomen. Maar een klacht ingediend bij van Mossel omdat op deze wijze garantie en onderhoud niet zijn gewaarborgd.
Gevolg een andere Opel garage opgezocht en daar een afspraak gemaakt voor het eerste onderhoud.


Offline

remib

Newbie

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: za 15 mei 2021, 19:00
  • km-stand: 118000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 11 jun 2021, 11:18

Ik heb de auto nu aan een FastNed 50 kW lader opgeladen van 35% tot 84%. Maximale laadsnelheid ongeveer 45kW, dus dat is weer zoals 'vroeger'. Ik zie wel dat na zo'n 50% de laadsnelheid terugloopt, voor mijn gevoel wat meer dan voor de updates.Voor de liefhebbers heb ik de laadcurve in Excel gezet: https://bit.ly/2RL33Bd. Al met al is de auto weer bruikbaar voor langere afstanden. Nu hopen dat Duitsland, Zwitserland en Italië in juli open zijn. Zin in.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 11 jun 2021, 20:41

:thumbup: :thumbup: :thumbup: en bedankt, plaatje ziet er goed uit, is normaal volgens mij dat laadsnelheid terugloopt als batterijpakket voller wordt.


Offline

030bart

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 15 mei 2021, 16:02
  • km-stand: 69000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdi 15 jun 2021, 12:44

Ik had na de definitieve update exact dezelfde ervaring dit weekend aan de Fastned lader als @remib hierboven beschreef.


Offline

Geert2202

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: zo 28 jun 2020, 14:21
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdi 15 jun 2021, 14:53

Bij onze Ampera heeft vandaag de update van de batterijen plaatsgevonden. En volgens de dealer hadden we geluk, de dealer had gisteren bericht gekregen dat er ook een update plaats moet vinden bij of voor de remmen. Dat hebben ze meteen gedaan. Ik weet niet of voor die remmen nu weer alle Ampera’s terug moeten naar de dealer.


Offline
Avatar gebruiker

SlomeDuikelaar

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: do 24 dec 2020, 09:59
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 24 jun 2021, 17:51

Gisteren mijn Ampera-E naar de garage gebracht voor zijn 1e onderhoudsbeurt.

Ze waren 3 uur bezig geweest, de beurt gedaan (geen bijzonderheden), de update en test gedaan en de remmen booster update. De uitdraai van de test kreeg ik niet mee, was slechts voor inter gebruik. Mocht wel even kijken. Ze vertelden mij dat de marge 0,08 is en mijn auto had 0,00 dus top!

Bedankt Geert2202 voor de remmen tip!
De monteur van mijn dealer had een groot vraagteken boven zijn hoofd, maar dankzij mijn vraag en zijn check, ook uitgevoerd.

Tot volgend jaar, zeiden ze bij het weglopen. Wel lekker zo'n gratis onderhoudsbeurt :D


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtzo 27 jun 2021, 21:38

Gratis onderhoudsbeurt? Sinds wanneer zijn die gratis?


Offline
Avatar gebruiker

SlomeDuikelaar

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: do 24 dec 2020, 09:59
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtma 28 jun 2021, 15:35

Oh sorry, had ik gelijk moeten uitleggen.

Bij de aflevering van mijn auto had ik al een inspectie rondje om de auto gelopen.
Toen ik hem licht gepolijst en gecoat had, trof ik 2 lakafwijkingen aan op de bumper.
Bij de overgang van het plastic plaatwerk naar het metaal zie je een groot verschil qua orangepeel.
Na controle blijken bijna alle Ampera-E's in meer of mindere mate hier last van te hebben.
De chef werkplaats vond dat ik een punt had. Hij bood aan om mijn bumper te ruilen voor een andere.
Maar aangezien de andere auto's ook niet perfect waren (met mogelijke problemen bij de wissel), bood ik aan om het met gesloten beurs op te lossen. Ik had begrepen dat een onderhoudsbeurt €150,= kost. Stelde dus voor om de eerste beurt op hun kosten te doen. Hij ging hier dus mee akkoord ;)


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtma 28 jun 2021, 16:12

En dat noemt zichzelf slome duikelaar....... :D :D :D


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron