Het is nu wo 20 okt 2021, 05:49

Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

ARMAND62

Newbie

• km-stand: 46000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtzo 10 okt 2021, 09:46

Ik vraag me af hoe belastingtechnisch om te gaan met de eventuele dagvergoeding van Opel. Is dit een onbelaste vergoeding of dien je als ontvanger hierover inkomstenbelasting te betalen?
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018

Roos

Bekende

• km-stand: 12000

Berichtzo 10 okt 2021, 19:15

Onkostenvergoedingen.....waar onkosten tegenover staan zijn niet belast.

Michiel van G.

Newbie

• km-stand: 152000

Berichtwo 13 okt 2021, 17:27

Ik heb ook maar eens een waslijst naar mijn dealer gestuurd waar ik altijd met mijn Karl kwam. Nu voor het eerst met de Ampera-e dus voor onderhoud.
Maar naast de jaarbeurt moet ook de softwareupdate voor de iBooster (rembekrachtiger) nog worden uitgevoerd én de voorlaatste terugroepactie. Meteen ook maar aangegeven dat ik contact heb gehad met Opel NL ten aanzien van de onkostenvergoeding... Ik ben benieuwd naar hun reactie :roll:

Wat is jullie ervaring met de terugroepacties? Ik werd net al gebeld door de dealer dat er geen keuze is de auto weer op 90% te laten zetten. Ik gebruik nu de heuveltopreserve - ook 90% toch? Ik laat hem liever op 100% in geval van nood (en aangezien ik 400km per week rijd..)

remib

Newbie

• km-stand: 95000

Berichtwo 13 okt 2021, 20:49

Michiel van G. schreef:Ik heb ook maar eens een waslijst naar mijn dealer gestuurd waar ik altijd met mijn Karl kwam. Nu voor het eerst met de Ampera-e dus voor onderhoud.
Maar naast de jaarbeurt moet ook de softwareupdate voor de iBooster (rembekrachtiger) nog worden uitgevoerd én de voorlaatste terugroepactie. Meteen ook maar aangegeven dat ik contact heb gehad met Opel NL ten aanzien van de onkostenvergoeding... Ik ben benieuwd naar hun reactie :roll:

Wat is jullie ervaring met de terugroepacties? Ik werd net al gebeld door de dealer dat er geen keuze is de auto weer op 90% te laten zetten. Ik gebruik nu de heuveltopreserve - ook 90% toch? Ik laat hem liever op 100% in geval van nood (en aangezien ik 400km per week rijd..)

Uit welk jaar is jouw auto? Zie mijn eerdere post. Wat ik van mijn dealer begreep is dat bij auto's uit 2017 en 2018 alleen de afdaalreserve aangezet wordt door de dealer (die je er dus gek genoeg zelf weer af kan halen). Bij nieuwere auto's wordt de 90% limiet hard begrensd door een software update.

Ampera54

Newbie

• km-stand: 0
  • Auto: geen

Berichtwo 13 okt 2021, 22:40

ARMAND62 schreef:Ik vraag me af hoe belastingtechnisch om te gaan met de eventuele dagvergoeding van Opel. Is dit een onbelaste vergoeding of dien je als ontvanger hierover inkomstenbelasting te betalen?

Is dit een grap of om te huilen?!

Geert2202

Newbie

• km-stand: 0
  • Auto: Ampera

Berichtwo 13 okt 2021, 23:08

Michiel van G. schreef:Ik heb ook maar eens een waslijst naar mijn dealer gestuurd waar ik altijd met mijn Karl kwam. Nu voor het eerst met de Ampera-e dus voor onderhoud.

Mij is door de dealer verteld dat je alleen recht op de compensatie hebt als je de terugroepactie hebt laten uitvoeren, en vanaf dat moment.

Frankie Shankie

Newbie

• km-stand: 120
  • Lifetime: 15

Berichtdo 14 okt 2021, 11:33

Mijn dealer vertelde me dat je alleen in aanmerking komt als alle terugroepacties zijn uitgevoerd. En als je er zelf om vraagt.
Toen ik bij de dealer was voor de laatste terugroepactie werd er met geen woord gerept over de vergoeding. Toen ik een week later belde om hier om te vragen werd dit wel in gang gezet. Vanaf moment van de aanvraag en niet eerder. Heb gezegd dat ik dit niet klantvriendelijk vind, maar daar hadden ze geen boodschap aan.
Kortom, zelf actie nemen.

Michiel van G.

Newbie

• km-stand: 152000

Berichtdo 14 okt 2021, 11:47

ik ben goed geholpen door het klantencontactcentrum van mijn dealer.

Gisteren te horen gekregen dat ik inderdaad de terugroepacties moet hebben gedaan om in aanmerking te komen voor de dagvergoeding. Aangezien dat een redelijk bedrag is ga ik dat doen.

Het bleek dat sowieso de terugroepacties nog open stonden, zelfs de 1e... Maar goed, dat gaat woensdag wel geregeld worden. Samen met een grote beurt (pfoej, best duur :shock: )

De software-update voor de iBooster valt gelukkig ook gewoon onder een terugroepactie (in een servicebulletin) dus ik verwacht dat dit ook goed komt.

Overigens is mijn Ampera-e van 2018, dus dat zou betekenen met afdaalreserve. (dat zou mooi zijn, loop ik geen risico).

Leuk weetje: het is de Ampera-e met de hoogste km-stand die ze ooit hebben gehad! (152.000 kilometer). Ik heb er ondertussen ook al dik 3000 kilometer bijgereden.

Ruwils

Vaste klant

• km-stand: 13500

Berichtdo 14 okt 2021, 11:57

Frankie Shankie schreef:Mijn dealer vertelde me dat je alleen in aanmerking komt als alle terugroepacties zijn uitgevoerd. En als je er zelf om vraagt.
Toen ik bij de dealer was voor de laatste terugroepactie werd er met geen woord gerept over de vergoeding. Toen ik een week later belde om hier om te vragen werd dit wel in gang gezet. Vanaf moment van de aanvraag en niet eerder. Heb gezegd dat ik dit niet klantvriendelijk vind, maar daar hadden ze geen boodschap aan.
Kortom, zelf actie nemen.

Aan de hand van dit bericht toch maar weer even mijn dealer gebeld en heb voor vanmiddag een afspraak lopen om de laatste update, die eerst niet nodig was omdat ik de auto zelf al op 85% had gezet, uit te laten voeren. De regeling zou dan ook ingaan vanaf het moment dat de laatste recall is uitgevoerd. Dan heb ik in ieder geval aan alle verplichtingen voldaan en werd mij verteld ook een mail te schrijven met het "ongemak" wat ik heb van de beperkingen wat ze dan weer door kunnen sturen naar Opel Nederland.

sbogovac

Stamgast

• km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Berichtvr 15 okt 2021, 15:38

Michiel van G. schreef:[...] een grote beurt (pfoej, best duur :shock: )[...]

Dat is toch ook raar... zoveel onderhoud is er niet aan een EV lijkt me zo.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e.

VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen