Het is nu vr 21 jan 2022, 03:22

Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

remwest

Newbie

• km-stand: 85000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 11 jan 2022, 13:48

Ik heb vorige week geïnformeerd bij Opel Nederland. Over mijn situatie. Omdat ik de Ampera-e in juni 2021 bij Broekhuis Harderwijk heb gekocht. En op 27-8-2021 bij Mulders Nijmegen de software update heb laten doen t.b.v. de terugroepactie. Tot op heden weet ik niet of ik op een lijst sta en niemand bij de deze dealers heeft mij hierover geïnformeerd. Niet over een compensatie regeling of over de vervanging. Ik lees hier nu net op het forum dat er kennelijk zo’n compensatieregeling is. Ik heb alleen de brief van zomer 2021 van Opel Nederland gekregen, de aankondiging van de update en de vervanging van de accu. Ik ben nu zelf maar naar dealers gaan bellen. En probeer per eind augustus die compensatie te krijgen. Heel benieuwd wat er uit komt. Maar klantvriendelijk is het allemaal niet. Iemand nog tips?

RuudSchel

Newbie

• km-stand: 0
  • Auto: geen

Berichtdi 11 jan 2022, 16:11

remwest schreef:Ik heb vorige week geïnformeerd bij Opel Nederland. Over mijn situatie. Omdat ik de Ampera-e in juni 2021 bij Broekhuis Harderwijk heb gekocht. En op 27-8-2021 bij Mulders Nijmegen de software update heb laten doen t.b.v. de terugroepactie. Tot op heden weet ik niet of ik op een lijst sta en niemand bij de deze dealers heeft mij hierover geïnformeerd. Niet over een compensatie regeling of over de vervanging. Ik lees hier nu net op het forum dat er kennelijk zo’n compensatieregeling is. Ik heb alleen de brief van zomer 2021 van Opel Nederland gekregen, de aankondiging van de update en de vervanging van de accu. Ik ben nu zelf maar naar dealers gaan bellen. En probeer per eind augustus die compensatie te krijgen. Heel benieuwd wat er uit komt. Maar klantvriendelijk is het allemaal niet. Iemand nog tips?

Zorg in elk geval dat je een afspraak maakt met de dealer om de laatste software update te krijgen. Ik heb niets gemerkt van die update, maar het was wel een voorwaarde om de compensatie te krijgen. Ik heb de compensatie ook gekregen vanaf de datum van de update. De dealer die de update doet kan je waarschijnlijk dus ook iets vertellen over de compensatie regeling.

remwest

Newbie

Berichtwo 12 jan 2022, 11:16

RuudSchel schreef:Zorg in elk geval dat je een afspraak maakt met de dealer om de laatste software update te krijgen. Ik heb niets gemerkt van die update, maar het was wel een voorwaarde om de compensatie te krijgen. Ik heb de compensatie ook gekregen vanaf de datum van de update. De dealer die de update doet kan je waarschijnlijk dus ook iets vertellen over de compensatie regeling.

Bedankt. Ik heb die update in augustus laten doen, dus bij die dealer heb ik nu de compensatie vraag neergelegd. Benieuwd wat er uit komt…

sbogovac

Stamgast

• km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Berichtwo 12 jan 2022, 15:21

remwest schreef:[...] Ik heb die update in augustus laten doen, dus bij die dealer heb ik nu de compensatie vraag neergelegd. Benieuwd wat er uit komt…

OK, maar...

remwest schreef:Ik heb vorige week geïnformeerd bij Opel Nederland. Over mijn situatie. Omdat ik de Ampera-e in juni 2021 bij Broekhuis Harderwijk heb gekocht. En op 27-8-2021 bij Mulders Nijmegen de software update heb laten doen t.b.v. de terugroepactie.[...]

...wat heeft Opel Nederland nu gezegd..?
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.

remwest

Newbie

Berichtwo 12 jan 2022, 16:01

sbogovac schreef:...wat heeft Opel Nederland nu gezegd..?

Ze zouden terugbellen, maar tot op heden niets van gehoord. Zodra ik iets hoor, dan zal ik het posten.

sbogovac

Stamgast

• km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Berichtdo 13 jan 2022, 10:08

remwest schreef:
sbogovac schreef:...wat heeft Opel Nederland nu gezegd..?

Ze zouden terugbellen, maar tot op heden niets van gehoord. Zodra ik iets hoor, dan zal ik het posten.

Dus "vorige week geïnformeerd" en tot op heden (donderdag) "niets van gehoord"..? :problem:

Lekker dan. Gaat goed met Opel... :sick:
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.

19henk

Newbie

• km-stand: 9100

Berichtwo 19 jan 2022, 10:55

In de afgelopen weken heb ik mij 'verdiept' in de compensatieregeling van Opel-NL. De dealer en Opel-NL hanteren hier bijzondere regels bij. Ik vind de manier van communicatie laakbaar. Opel-NL stelt een compensatie beschikbaar van 10 euro per dag. Echter onder de voorwaarde dat de gebruiker zichzelf actief meldt bij de dealer. De modificatie moet dan uitgevoerd zijn. De dag dat jij je meldt is de dag dat de compensatie ingaat.
Ik heb bezwaar gemaakt tegen deze uitgangspunten en de niet open manier van communiceren. Ze hebben vind ik nog niet veel geleerd op het gebied van ethiek na het dieselschandaal!
In het schrijven van Opel-NL van 24 augustus geven zij de instructie mee om, vaker op te laden, niet onder de 110 kilometer vermogen te komen, de laadstekker los te koppelen wanneer de accu is geladen en de auto buiten te parkeren. In de brief wordt gesteld: "U zult hierdoor ongetwijfeld geconfronteerd worden met ongemak bij het gebruik van uw Opel Ampera-e". Die laatste zin is het moment dat de compensatie zou moeten ingaan. Je loopt risico wanneer je de instructie niet opvolgt. Doe je het niet en gebeurt er iets dan verwijzen zij ongetwijfeld naar de brief. Verder is natuurlijk het tijdstip van belang dat de modificatie wordt teruggezet naar 90% van de capaciteit.
Ik vind het laakbaar dat Opel-NL niet openlijk communiceert naar de eigenaren dat er een compensatieregeling is. Als tweede het tijdstip waarop de compensatieregeling ingaat (afhankelijk van het 'piep-systeem' van de consument). Bovenstaande standpunten heb ik met de dealer, Opel-NL, de ANWB en Kassa gedeeld. Ik ben in afwachting van hun antwoord. De ANWB pleit voor het ingaan van de regeling op het moment dat de modificatie is uitgevoerd.
Groet Henk

PeterHoog

Newbie

• km-stand: 0

Berichtwo 19 jan 2022, 12:38

Ik heb de indruk dat Opel dit bewust niet communiceert om het aantal aanvragen zoveel mogelijk te beperken.
Ook ik heb het gelezen in de berichten van het forum en ben toen naar mijn dealer (Opel Mulders NIjmegen) gestapt om dit te regelen (half oktober). Dat loopt nu goed. Zij hebben met terugwerkende kracht betaald. Ik stuur iedere maand een bericht wanneer de volgende overboeking zal zijn. (zojuist een bevestiging voor de maand december)

Alex

Sponsor

• km-stand: 205000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Volt

Berichtwo 19 jan 2022, 18:38

PeterHoog schreef:Ik heb de indruk dat Opel dit bewust niet communiceert om het aantal aanvragen zoveel mogelijk te beperken.

Dat was in 2013 ook het geval bij de issues met DAB. Als je vroeg om DAB+, dan kreeg je het. Anders niet.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne

19henk

Newbie

• km-stand: 9100

Berichtdo 20 jan 2022, 13:05

Antwoord van de dealer: Hartelijk dank voor uw mail van afgelopen dinsdag. Graag verduidelijk ik nog even het gezamenlijke standpunt van Nefkens en Opel Nederland in deze. De campagne heeft als insteek om de klanten te compenseren voor extra kosten die deze moeten maken. Opel Nederland heeft gemeend dit zo makkelijk mogelijk te maken door een standaard dagvergoeding te introduceren van €10. Het overgrote deel van onze klanten maakt echter geen extra kosten waardoor een nieuwe accu met nieuwe garantieperiode afdoende vergoeding is voor het ongemak. Aangezien niet alle klanten dus extra kosten maken, zijn wij afhankelijk van de melding van de eigenaar / berijder aan de dealer dat hij/zij extra kosten maken. Opel Nederland heeft contact met de ANWB betreffende dit onderwerp met als insteek meer duidelijkheid te verschaffen in de communicatie vanuit de ANWB.

VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen