Het is nu di 27 sep 2022, 13:33

Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

Jan Slomp

Newbie

• km-stand: 500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtma 11 jul 2022, 19:39

Volgens mijn dealer bestaat er geen compensatie regeling (antwoord na de laatste 80% update), maar deze bestaat dus nog wel degelijk. Wie betaald eindelijk de compensatie, de dealer zelf of Opel (GM)?

janbalk

Newbie

• km-stand: 100
  • Auto: Ampera

Berichtdo 11 aug 2022, 13:03

Goedemiddag allen,

Ik heb bij Opel Nederland navraag gedaan rond de compensatie-regeling. Ik heb het volgende antwoord ontvangen:

Goedemorgen meneer

Hartelijk dank voor uw bericht van 9 augustus jongstleden met uw vraag over de dagvergoeding.

Opel Nederland kent geen algemeen geldende compensatieregeling. Wanneer een Ampera-e rijder hinder ondervindt door de capaciteitsbeperking van de batterij (tot 90%), in combinatie met de overige beperkende maatregelen (zoals aan de klant gecommuniceerd), dan kan deze zich wenden tot de Opel-dealer, die aan de hand van zijn toetsing kan bepalen of compensatie mogelijk is.

U kunt zich aanmelden bij uw erkende Opel dealer die zal een toetsing doen en aan de hand daarvan nagaan of u in aanmerking komt voor de dagvergoeding. Indien er een goedkeuring wordt gegeven dan gaat de dagvergoeding in vanaf de datum dat u uw Ampera-e heeft aangemeld bij uw dealer voor de dagvergoeding.

Vertrouwende u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Nog een hele fijne dag gewenst.

Kennellijk, als ik de forum berichten lees, bestaan er verschillen rond toepassing van deze regeling en als ik de ANWB mag geloven geldt de regeling voor iedereen.

Is het iets om gezamenlijk actie te ondernemen richting Opel?

Ik hoor het graag.

Groet

HHRND

Newbie

• km-stand: 82000
  • Lifetime: 75

Berichtdo 25 aug 2022, 08:47

Gisteren is de nieuwe accu ingebouwd in de centrale ombouwwerkplaats van Henri en Herman in Bilthoven. Dat is prima verlopen. Auto brengen, koffie, leenauto mee.
- model 2018-8
- ombouwdatum 25-8-2022
- ik ben gebeld en in onderling overleg de afspraak gemaakt
- inderdaad is 64kW ingebouwd
Over het verloop is iets meer te zeggen. Aanvankelijk koste het verkrijgen van de compensatie enige inspanning. Heb je nu wel of niet 'recht' op de periode van voor het aanmelden. Juristen (ANWB, bedrijfsjurist) zijn het eens dat e.e.a. zou moeten ingaan per de datum van eerste aanpassing. Daar hebben we stevige gesprekken over gevoerd. Het resultaat is dat we de vergoeding accepteren vanaf het gedane verzoek om compensatie. Daar hebben we vrede mee.
De communicatie met Henri en Herman verliep goed, ook tijdens de 'discussie' over de ingangsdatum.
Dat er een probleem is met de accu (het blijft techniek) kan gebeuren.
Het vervangen van al die accu's is een complex proces. Wat dat betreft een compliment voor Remco van Henri en Herman. Je hebt je rol goed gespeelt, de discussie met ons gevoerd en we hebben het goed af kunnen ronden. Bedankt.
Maar komend weekend de ultieme test: op en neer naar Assen (>300km). Ik laat weten wat er bij thuiskomst nog aan km te rijden is.

Ruwils

Stamgast

• km-stand: 29200

Berichtdo 25 aug 2022, 12:17

Dank voor het melden HHRND, bij deze toegevoegd!
Veel succes met de nieuwe accu en vergrote range!

ruleco

Newbie

• km-stand: 45289
  • Lifetime: 60

Berichtdo 25 aug 2022, 15:27

Gisteren is de nieuwe accu ingebouwd in de centrale ombouwwerkplaats van Henri en Herman in Bilthoven. Dat is prima verlopen. Auto brengen, koffie, leenauto mee.
- model 2018-8
- ombouwdatum 25-8-2022
- ik ben gebeld en in onderling overleg de afspraak gemaakt
- inderdaad is 64kW ingebouwd
Over het verloop is iets meer te zeggen. Aanvankelijk koste het verkrijgen van de compensatie enige inspanning. Heb je nu wel of niet 'recht' op de periode van voor het aanmelden. Juristen (ANWB, bedrijfsjurist) zijn het eens dat e.e.a. zou moeten ingaan per de datum van eerste aanpassing. Daar hebben we stevige gesprekken over gevoerd. Het resultaat is dat we de vergoeding accepteren vanaf het gedane verzoek om compensatie. Daar hebben we vrede mee.
De communicatie met Henri en Herman verliep goed, ook tijdens de 'discussie' over de ingangsdatum.
Dat er een probleem is met de accu (het blijft techniek) kan gebeuren.
Het vervangen van al die accu's is een complex proces. Wat dat betreft een compliment voor Remco van Henri en Herman. Je hebt je rol goed gespeelt, de discussie met ons gevoerd en we hebben het goed af kunnen ronden. Bedankt.
Maar komend weekend de ultieme test: op en neer naar Assen (>300km). Ik laat weten wat er bij thuiskomst nog aan km te rijden is.

ben heel erg benieuwd wat je range is met een volledig volle accu??

HHRND

Newbie

Berichtza 27 aug 2022, 21:34

Het resultaat met nieuwe accu 64kW:
292 km gereden en 120 over bij thuiskomt. Dat maakt 412 km. 44,3 kW verbruikt.
Crousecontrol op 102 km/h en airco aan.
Ik ben tevreden.
Laatst bijgewerkt door HHRND op zo 28 aug 2022, 08:52, in totaal 1 keer bewerkt.

ARMAND62

Newbie

• km-stand: 65000

Berichtzo 28 aug 2022, 08:50

Mooi om te lezen dat er in ieder geval nog accu's vervangen worden. Ik begon me al zorgen te maken dat het vervangen tot stilstand was gekomen en dat GM de inbouw van nieuwe accu's liever in nieuw te verkopen Chevrolet Bolts doet dan in "oude" Opel Ampera e's.
Ik vraag me nog wel steeds af hoe Opel de volgorde van de vervanging bepaalt. Ik heb zelf een Ampera e, waarvan het kenteken is afgegeven februari 2018. Ik weet inmiddels dat de accu is vervangen van auto's waarvan het kenteken is afgegeven in okt 2017 en nu lees ik dus ook vervanging in auto's waarvan het kenteken is afgegeven in aug 2018. Er wordt altijd geschreven dat de volgorde van vervanging bepaald wordt op basis van VIN-nummer. Hoe zit het dan met de correlatie kenteken-afgifte datum en VIN-nummer? Is die er helemaal niet?
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018

HHRND

Newbie

Berichtzo 28 aug 2022, 08:58

In de ombouwgarage werd me verteld dat zij bezig zijn met 300 auto’s. De accu is gekoppeld aan een auto. Dat is door de garage, zo vertelde men, niet te veranderen.
Hoe de volgende is bepaald? Geen idee. Mijn collega heeft de Ampera e later gekregen en had in januari al z’n nieuwe accu.

Ruwils

Stamgast

• km-stand: 29200

Berichtzo 28 aug 2022, 09:45

Ik had begrepen, ook op het Chevy Bolt EV Forum, dat de bouwjaren 2019 de meest risicovolle waren en deze als eerste gedaan zouden worden, maar ook daar lees ik dat veel 2017 en 2018 modellen al een vervanging hadden gehad.
De volgorde blijft dus vaag. Mijn dealer (Stern Hoorn) vertelde me dat ze wekelijks een lijst met VIN-nummers krijgen en dan kijken of er een klant van hun tussen zit, maar vertelde ook dat er een kans bestaat dat ik naar een willekeurige andere garage moet of dat ik zelfs naar de garage moet waar ik mijn auto nieuw gekocht heb, in het zuiden des lands (Van Mossel Den Bosch). Het enige wat we kunnen doen is afwachten op een belletje of mailtje van Opel..

@HHRND, hoe kreeg jij bericht dat je auto aan de beurt was? Werd je gebeld door de dealer of door Opel Nederland of kreeg je mail, etc. en is de vervanging gedaan door de dealer waar je je auto gekocht hebt?

ARMAND62

Newbie

• km-stand: 65000

Berichtzo 28 aug 2022, 09:51

Om nog iets specifieker te zijn over de VIN-nummers: De laatste 8 karakters van de VIN code van mijn Ampera e zijn: H4 189270.
De "H" zou het model year moeten aangeven, in mijn geval 2017.
De "4" de plant code (voor auto's gebouwd in de US).
De laatste 6 cijfers geven het serienummer aan.
Nu ben ik benieuwd wat de laatste 8 karakters zijn van het VIN-nummer van auto's waarvan de accu zeer onlangs is vervangen, zoals de Ampera e van HHRND.
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018

VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen