Dag, hier een bijdrage van een verse Ampera-E-rijder, Geert Jan, aangenaam
Begin mei kochten wij een tweedehands (ex-lease) Ampera-E Business Executive van 2018. We hadden de terugroepactie wel gezien bij de RDW-gegevens, maar drong niet echt door wat het precies inhield. We dachten in eerste instantie eigenlijk dat de max 80% acculading die we op het dashboard zagen gewoon een kwestie van veroudering van de accu was en hadden dat geaccepteerd als een vaststaand gegeven
Vervolgens toch nog eens goed die RDW-info gelezen over de 80% SoC-limiet in de software, gaan googelen en toen vlot hier terechtgekomen. Wat een fantastische berg informatie, daarvoor al meteen even een dikke dankjewel aan iedereen die zijn verhaal hier heeft gedeeld! Ik heb niet alle 84 pagina's gelezen
Dan nu mijn ervaring tot nu toe met de terugroepactie: ik ben maar gewoon gaan bellen met de lokale dealer (Van Mossel OPC Tilburg), die meteen een enorme berg papierwerk ging uitprinten (ik neem aan iets van een protocol voor de afhandeling ofzo) en aangaf dat ze met collega's zou overleggen en mij zou terugbellen. Dat gebeurde dezelfde dag nog, met een doorverwijzing naar Van Mossel in Oosterhout, omdat ze daar kennelijk in staat zijn om werkzaamheden omtrent hoogspanningsaccu's te verrichten.
Dus Oosterhout gebeld ('Ja hoor, dat gaan we uitzoeken en regelen. We bellen u zsm terug.') en weer werd ik vlot teruggebeld: We gaan de accu voor u bestellen. Levertijd kan wel 1 tot 2 maanden zijn. Zodra we bevestiging hebben dat ie onderweg is, plannen we een afspraak in voor de vervanging.
Kortom: tot dusver verloopt het vlotjes! Nu benieuwd hoe lang het werkelijk gaat duren