Het is nu di 18 maart 2025, 02:05

Bedankt en tot ziens...

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

drummer

Bekende

• km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Bedankt en tot ziens...

Berichtdi 11 feb 2025, 17:25

Beste forum leden,

Helaas heb ik, na een aanrijding, afscheid moeten nemen van mijn Ampera-e :(. Ik heb er bijna vijf jaar met veel plezier in gereden. Mijn volgende auto zal echter geen Ampera-e meer zijn.
Daarom ga ik ook afscheid nemen van dit forum. Graag wil ik iedereen bedanken voor alle waardevolle bijdragen op het forum en voor het beantwoorden van mijn vragen :clap:

Omdat mijn auto afgevoerd is met de winterbanden incl. velgen heb ik nu nog de originele velgen met zomer banden over. Indien belangstelling: check marktplaats voor: Opel Ampera-e velgen 17”

Nogmaals allemaal bedankt en wellicht tot ziens op een ander forum :wave: :wave: :wave: .

Met vriendelijke groet,
Hans

HenryAmpera

Harde kern

• km-stand: 219337
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Bedankt en tot ziens...

Berichtdi 11 feb 2025, 22:06

Succes met de volgende auto.
Ik heb vandaag terugkoppeling gehad van mijn schade expert en moet helaas na 10 jaar afscheid nemen van mijn Ampera. :cry:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.

Poul

Moderator

• km-stand: 195000
  • Lifetime: 29
  • Auto: geen

Berichtwo 12 feb 2025, 00:10

Dank jullie beiden voor jullie bijdragen aan dit forum. Veel sterkte en plezier met jullie volgende auto. Hopelijk rijden jullie die met evenveel plezier.

Groeten,
Poul (inmiddels ook al zo'n 5 maanden Amperaloos ...)
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)

Ruben

Bekende

• km-stand: 0
  • Lifetime: 0

Berichtzo 16 feb 2025, 19:31

Jeetje, straks wordt dit het oud-ampera-rijders forum! Toch jammer dat er geen opvolger in NL uitkomt.

Vele veilige kilometers gewenst!

HenryAmpera

Harde kern

• km-stand: 219337
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Berichtma 17 feb 2025, 09:36

Ik zou nog kunnen overwegen om voor een Ampera-e te gaan, die liggen kwa prijs misschien nog wel binnen bereik, maar het feit dat ik voor storingen aan het hoogspannings gedeelte niet bij mijn plaatselijke Opel Dealer (Deventer) terecht kan + onderdelen schijnen steeds lastiger te krijgen te zijn, staat die niet echt hoog op mijn lijstje. (Dat de meeste inmiddels een nieuwe accu hebben is wel weer een pluspunt.
Ik weet in ieder geval zeker dat ik nu ga voor volledig elelktrisch en dan hoogst waarschijnlijk een Hyundai Ioniq Electric.
Twijfel nog een beetje tussen pre-facelift (28 kWh) of een facelift model (38 kWh)
Ze zijn uitzonderlijk zuinig, met de 28 kWh versie haal je makkelijk 175/225 km.
Nu maak ik niet zo veel km's meer, heb alleen 1x per week een rit van 160 km heen en weer 160 km terug.
Lange vakantie ritten doen we sowieso niet 350/400 km max en dan wil de vrouw toch wel een keer stoppen om te lunchen/plaspauze.
Voordeel van de 38 kWh is dan dat ik meer kWh thuis kan laden en minder op locatie.(+ iets nieuwer, vaak lagere km stand en een app om de auto op afstand uit te kunnen lezen, laden starten/stoppen, voorverwarmen/koelen etc.)
Laatst bijgewerkt door HenryAmpera op ma 10 maart 2025, 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.

drummer

Bekende

Berichtdo 20 feb 2025, 20:21

HenryAmpera schreef:Ik zou nog kunnen overwegen om voor een Ampera-e te gaan, die liggen kwa prijs misschien nog wel binnen bereik, maar het feit dat ik voor storingen aan het hoogspannings gedeelte niet bij mijn plaatselijke Opel Dealer (Deventer) terecht kan + onderdelen schijnen steeds lastiger te krijgen te zijn, staat die niet echt hoog op mijn lijstje. (Dat de meeste inmiddels een nieuwe accu hebben is wel weer een pluspunt.
Ik weet in ieder geval zeker dat ik nu ga voor volledig elelktrisch en dan hoogst waarschijnlijk een Hyundai Ionic Electric.
Twijfel nog een beetje tussen pre-facelift (28 kWh) of een facelift model (38 kWh)
Ze zijn uitzonderlijk zuinig, met de 28 kWh versie haal je makkelijk 175/225 km.
Nu maak ik niet zo veel km's meer, heb alleen 1x per week een rit van 160 km heen en weer 160 km terug.
Lange vakantie ritten doen we sowieso niet 350/400 km max en dan wil de vrouw toch wel een keer stoppen om te lunchen/plaspauze.
Voordeel van de 38 kWh is dan dat ik meer kWh thuis kan laden en minder op locatie.(+ iets nieuwer, vaak lagere km stand en een app om de auto op afstand uit te kunnen lezen, laden starten/stoppen, voorverwarmen/koelen etc.)

De dure en moeilijk verkrijgbare onderdelen was voor mij reden om niet meer voor de Ampera-e te gaan (was ook de reden van de total loss). Het is ook een Hyundai geworden maar dan een Kona. Van 2020 net zoals mijn Ampera. Ik moest wel wat bijbetalen maar hij is dan iets jonger en 50.000 km minder. Ik ben er heel blij mee!
Veel succes met het maken van de keuze en misschien tot ziens op het Hyundai forum
Laatst bijgewerkt door drummer op do 20 feb 2025, 20:31, in totaal 1 keer bewerkt.

drummer

Bekende

Berichtdo 20 feb 2025, 20:24

Poul schreef:Dank jullie beiden voor jullie bijdragen aan dit forum. Veel sterkte en plezier met jullie volgende auto. Hopelijk rijden jullie die met evenveel plezier.

Groeten,
Poul (inmiddels ook al zo'n 5 maanden Amperaloos ...)

Dank!! Ik heb mijn volgende auto gevonden. Het is een Hyundai Kona geworden. Ik hoop inderdaad dat ik daar evenveel plezier van ga hebben als van de Ampera.

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen