Het is nu vr 29 maart 2024, 15:36


Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 27 nov 2019, 13:05

pollekes schreef:Voor mij in ieder geval nooit meer Opel en voorlopig niet meer electrisch.

De Ampera-e is dan wel een GM-Opel (beter gezegt, een Chevy). Of de PSA-Opels beter zijn (Nieuwe Corsa-e) is dan de volgende vraag..... :crazy:


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtma 13 jul 2020, 17:43

Is het al iemand gelukt die voetgangers waarschuwing permanent uit te zetten?


Ivo schreef:
boeuf schreef:Waar ik benieuwd naar ben: heeft de nederlandse Ampera-e ook het "voetgangers waarschuwingsgeluid" bij snelheden onder de x kilometer per uur? En zo ja, is dat zodanig irritant bij het op- of afrijden van je eigen oprit dat je de bijbehorende zekering zou willen trekken? :think:

Oja, check ook ff of die Opol logo's er een beetje makkelijk af gaan, voor het geval dat je ze voor de originele merktekens zou willen vervangen... :mrgreen:


Je kunt dat geluid uit/aan zetten. Maar het gaat vanzelf weer aan als de auto uit/aan wordt gezet :evil:
En als het uitstaat, klinkt het toch als je in R rijdt, maar dan weer in D of L gaat het uit.
Klinkt als een ventilator/koelkast brommetje waarvan je binnenin de auto (met ramen dicht) nauwelijks iets hoort.

Afbeelding

EN de logo's heb ik maar laten zitten :lol:


Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtzo 26 jul 2020, 20:43

Heeft bij mij nooit aangestaan. 12/2017 op kenteken.
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 10 sep 2020, 17:20

Weliswaar al wat ouder bericht maar gelet op mijn uberkritische houding t.o.v. zowel de Ampera als Ampera-e (nu beiden ervaring mee) wil ik jullie mijn ervaring/mening niet onthouden, heb ik tussen "<>" toegevoegd hieronder:

pollekes schreef:
sbogovac schreef:
Owh! ;) Maar inderdaad: waarom?


Zwaar tegenvallende actieradius. <ik haal nu in de zomer probleemloos 400-450 km, vind ik een prima prestatie>
Tegenvallend prestaties met "snel"laden. <gekocht in de wetenschap dat het met (max) 50 KW/u gaat en zo vaak niet nodig dankzij grote accu >
Matige stoelen. <wel grappig. Ik ben 130 kg plus (en dan ben ik vriendelijk voor mezelf) maar zelfs op vakantie naar Duitsland zit ik na een uur of 3,5 aan 1 stuk rijden nog prima, ook geen slijtage/deuken a.g.v. het gewicht te zien>
Slecht werkend climate control. <werkt bij mij uitstekend, ontwasemingsstand zelfs briljant>
Zeer matige interieurafwerking. <ben hier ben ik het volstrekt mee eens, wat een bagger tapijt en wat een harde kunststoffen die snel krassen>
Onbetrouwbare rijhulpen (lane assist en dode hoek detectie) <werken beiden goed, van lane assist ben ik geen fan, ook niet bij andere auto's waaronder BMW>
Bovengemiddelde zijwindgevoeligheid. <rij regelmatig in Zeeland op bruggen, niet gevoeliger dan andere auto met hoge opbouw>
Relatief veel windgeruis. <geen, fluisterstil ding>
Krakemikkige app. <ook volledig mee eens>
Beperkte kennis van de dealer en nauwelijks bereidheid om problemen echt te onderzoeken en op te lossen.



Al met al nu na 4 maanden en 12.000 km bevalt de auto beter dan bedacht, van de waardeloze interieur/afwerkingskwaliteit was ik al voor de aanschaf op de hoogte en accepteer ik dus nog maar even, knarsetandend....
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtma 22 maart 2021, 17:22

in aanvulling op voorgaande ervaringen: prima auto die AmperaE.
We gebruiken nu een prive AmperaE (rood) en voor mn zakelijke verkeer een andere AmperaE (grijs).
Stoelen: goed
Accu: goed (60,4kWh verbruikt enkele keer)
Range: goed (winter 260km - zomer 500km)
DCFC: max 25kW (niet goed dus, maar zelden nodig)
Verbruik: 20% minder dan de 2012Ampera (blauw)
Ruimte in het voertuig: goed (5e zitplaats is echt goed)
Stilte: veel beter dan gen1
Android Auto: moet nog sterk verbeteren
Kennis dealer: moet nog sterk verbeteren
Man Machine Interface: veel beter dan gen1
Wegligging: GEN1 was veel beter (AmperaE heeft starre achteras en straffe vering)
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast