Het is nu za 04 mei 2024, 16:04


Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtwo 17 mei 2017, 16:35

Alex schreef:
Ivo schreef:Tips voor Fastned iemand?

Wat wil je weten? Je kunt de Fastned-app koppelen aan je Travelcard en je bedient de lader met de Fastned-app.
Ivo schreef:Klantbezoek is in Noord Frankrijk ... dat durf ik niet aan, want daar in het dorp laden is niet mogelijk :roll:

Bij Nijvel, onder Brussel, staat in elk geval een snellader; of anders in Namen. Valt me wel een beetje tegen dat je gelijk in beperkingen denkt. :think:
Onze Buurauto's met een range van maximaal 200 km gaan gerust mee de grens over met deelnemers die nog weinig ervaring hebben met elektrisch rijden.


Ik denk niet in beperkingen; ik wil ook graag dat mijn vrouw een dagje gaat rijden, dus dat kan mooi dan. :lol:

Verder; klant gaat voor alles! (auto is echt maar bijzaak die eventueel wordt betaald dankzij een klant) :mrgreen:
Als ik een privé uitje had, zou ik geen probleem hebben met wat uitzoekwerk (en tijd). Nu is het keihard zakelijk en wil ik geen onzekerheden.

Thanks voor de Fastned tip. Ik zal de app installeren en koppelen aan mijn Travelcard. Handig. :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtwo 17 mei 2017, 18:49

@ivo,voor langere afstanden,mischien even stekkeren bij een nissan verdeeler? :angel: :lol: :mrgreen:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtwo 17 mei 2017, 19:26

Ivo schreef:Klantbezoek is in Noord Frankrijk ... dat durf ik niet aan, want daar in het dorp laden is niet mogelijk :roll:


Als je laat weten waar kan ik je zo de laadmogelijkheden toesturen in Pb. In België zijn meer dan voldoende snellaadmogelijkheden (gratis of b.v. cash bij de dealer betalen, dus geen geknurft met laadpassen die niet compatible zijn) en als je niet ver Frankrijk in hoeft betekent het dus eigenlijk maar 1 keer tussendoor in België opladen.

Met de Leaf destijds naar Parijs was met die kleine actieradius eigenlijk te spannend maar met een Ampera of Tesla ben ik 5 minuten geleden bij wijze van spreken al vertrokken, easy.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtwo 17 mei 2017, 21:04

Ivo schreef:De werkdagen van 300 km hebben ook maar maximaal 12 uur laadtijd thuis (16A). Dus vanaf dinsdag wordt het bijladen op het werk :-) Daar staan 11 kWh palen, dus die kan ik ook direct testen.

Daarnaast wil ik ook graag eens laden bij FastNed, om te proberen. Ik hoop daar gewoon met mijn Travelcard te kunnen betalen.
Tips voor Fastned iemand?

Ik zit nu overigens op 0,15 kWh per km (met slim gebruik gedurende de 150 km rit). Dat zal met de e minder goed gaan, want ik kan niet "cherrypicken".

Vanaf 26 mei hem ik hem, 2 juni weer inleveren.

Klantbezoek is in Noord Frankrijk ... dat durf ik niet aan, want daar in het dorp laden is niet mogelijk :roll:


Die 11 kW palen zijn denk ik 3 fasen (3*3,6=11) van 16A elk. De E gebruikt maar een fase en zal dus niet sneller laden dan thuis. Je krijgt er natuurlijk wel de nodige uren laden bij.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtwo 17 mei 2017, 21:14

Aha, dat een Ampera niet 3fasen kon, wist ik niet. Nou ja, een werkdag laden met 1 fase geeft net weer genoeg voor de terugreis :D als het weer meezit :problem:

Ik moet ca 100 km voorbij Nijvel. Dus op zich een prima locatie als ik daar zou kunnen laden.
Werkt die paal bij vd Valk met creditcard of een obscure laadpas? Op hun site kan ik alleen de Tesla Superchargers terugvinden.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

Pdominicus

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: zo 30 dec 2012, 01:15
  • km-stand: 50
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtdo 18 mei 2017, 14:53

Even een totaal andere vraag, ben benieuwd of die Bose net zo goed klink als die in de Ampera :think:
Ampera-e groentje :mrgreen:


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtdo 18 mei 2017, 14:57

Ivo schreef:Ik moet ca 100 km voorbij Nijvel. Dus op zich een prima locatie als ik daar zou kunnen laden.
Werkt die paal bij vd Valk met creditcard of een obscure laadpas? Op hun site kan ik alleen de Tesla Superchargers terugvinden.

Volgens de app van TNM is het een Allego-paal.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtdo 18 mei 2017, 15:08

Ik heb inderdaad net in de Smoov app gezien dat ik met Creditcard kan betalen (Smoov is een dingetje van Allego volgens mij). En ik heb mijn Travelcard kunnen koppelen, dus mogelijk gaat dat werken.
50 kWh 8-)

€ 0,69 per kWh :twisted:

https://www.electromaps.com/puntos-de-r ... lego000001

Misschien dat ik die dag mijn auto toch niet aan mijn vrouw geef :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtza 20 mei 2017, 20:07

Waar ik benieuwd naar ben: heeft de nederlandse Ampera-e ook het "voetgangers waarschuwingsgeluid" bij snelheden onder de x kilometer per uur? En zo ja, is dat zodanig irritant bij het op- of afrijden van je eigen oprit dat je de bijbehorende zekering zou willen trekken? :think:

Oja, check ook ff of die Opol logo's er een beetje makkelijk af gaan, voor het geval dat je ze voor de originele merktekens zou willen vervangen... :mrgreen:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?

Berichtdi 23 mei 2017, 21:49

Tplanning is opgeschoven i.v.m. brugdag na Hemelvaart. Vrijdag is Opel dicht :shifty: Dus het wordt geen Noord Frankrijk after all ...
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron