NeufegliseThierry schreef:Ferry34 schreef:
Volgens mij is het verbruik enorm.
Volgens mij valt dat laatste juist weer reuze mee. Er zijn er gewoon heel veel in november/december afgeleverd en de bulk van de berijders rijdt ermee alsof het een benzine/dieselstoker is (niet bewust ZE gekozen maar puur voor het fiscale voordeel en rijden gewoon op of boven de snelheidslimiet) en het is winter. Hadden ze de auto in de zomer geïntroduceerd had je al die ophef over het 'enorme' verbruik niet of in mindere mate gehad.
Ik ben het hier wel mee eens, over de ophef, maar toch valt het verbruik van de ipace tegen.
Toen ik afgelopen zomer een proefrit maakte tijdens de launch event, met lekker weer en aangename temperatuur, was het verbruik rond de 22 kW/100km tijdens een stadsritje. Terwijl de Ampera-e dan rond de 16 kW/100km zal zitten. Als we naar de ev-database.nl kijken zien we dat ook:
Ampera-e:
https://ev-database.nl/auto/1051/Opel-Ampera-e#range -> Snelweg - Winter 240 km
-> Snelweg - Zomer 310 km
-> Gecombineerd - Zomer 395 km
I-Pace:
https://ev-database.nl/auto/1097/Jaguar-I-Pace#range -> Snelweg - Winter 270 km
-> Snelweg - Zomer 340 km
-> Gecombineerd - Zomer 430 km
De I-pace komt ongeveer 10% verder met een batterij die 50% groter is. En dat vind ik tegenvallen. Afgezien daarvan, zal ik de Ampera-e zo willen in ruilen voor de i-pace